Gå til innhold

- Zune spiller ikke lovlig musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir definitivt for dumt. Nå må de faen meg gi seg. Dette er jo rene vannvidd. Har aldri kjøpt en eneste kopibeskyttet musikkfil på nettet, og kommer aldri til å kjøpe en eneste heller. Har rippet hele CD-samlingen min i FLAC-format, og transkoder til MP3 on-the-fly når jeg overfører til iPoden. Er fantastisk fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Det viser seg nå at Microsofts Zune-spiller ikke vil kunne spille musikk som er kjøpt lovlig i musikkbutikker på nettet, mens de som piratkopierer kan nyte Zune fullt ut.

 

Jeg synes det er litt rart å konstatere dette ettersom spilleren ikke er ferdig enda!

 

Kjøp av musikk over nettet er forresten ganske kjekt, ettersom det faktisk er ganske billig mange steder, og det er raskt og enkelt.

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å eie noe annet enn Windows som bærer navnet Microsoft. Dette er tull fra ende til annen. La oss ta følgende scenario. Tenk om bilprodusentene fikk lov til å lage sin egen bensin/diesel og ha rettighet på det. Du kjører nesten bensintom i ødemarka og vips i siste liten en bensinstasjon. Flott tenker du og kjører inn mens de siste dråpene hoster seg gjennom forgasseren.

 

Men ikke ta gleden på forskudd :hmm: , du kjører nemlig Honda, og det er en Mercedes stasjon. Bensinen vil ikke virke på din Honda p.g.a. kopibeskyttelsen. :!:

Lenke til kommentar
Det viser seg nå at Microsofts Zune-spiller ikke vil kunne spille musikk som er kjøpt lovlig i musikkbutikker på nettet, mens de som piratkopierer kan nyte Zune fullt ut.

 

Jeg synes det er litt rart å konstatere dette ettersom spilleren ikke er ferdig enda!

 

Kjøp av musikk over nettet er forresten ganske kjekt, ettersom det faktisk er ganske billig mange steder, og det er raskt og enkelt.

6936555[/snapback]

På de stedene hvor man kan kjøpe musikk på nettet, billig, raskt og enkelt, er det ikke kopibeskyttelse på uansett.

 

allofmp3.com

Lenke til kommentar
Vil du heller gi pengene dine til noen russiske tyver eller vil du beholde dem selv?

6937103[/snapback]

 

Jeg vil faktisk heller gi de til russiske tyver i stedet for platebransjen. Når nok folk vil det, går det kanskje opp for platebransjen at de gjør noe feil.

Har ikke den største sympati med artisten heller - de har jo absolutt mulighet for å si i fra til platebransjen.

Lenke til kommentar
Syns sangene på LimeWire har ganske god kvalitet.

En gang i blant får jeg noe som er helt RÆVA, men som oftest bra.

 

EDIT: Vet ikke om det er noen forskjell på PRO og ikke PRO. Men på PRO får man hvertfall sjelden sanger av dårlig kvalitet.

6937095[/snapback]

 

Merker ikke stor forskjell fra orginal til pro..

 

Vet ikke om dette er lov til å si, be meg fjærne det isåfall..

 

Men er rimmelig teit at man kan "skaffe" limewire pro, i Limewire.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Syns sangene på LimeWire har ganske god kvalitet.

En gang i blant får jeg noe som er helt RÆVA, men som oftest bra.

 

EDIT: Vet ikke om det er noen forskjell på PRO og ikke PRO. Men på PRO får man hvertfall sjelden sanger av dårlig kvalitet.

6937095[/snapback]

Vel, det største problemet er vel at kvaliteten nesten alltid er under 256kbit og man må laste ned sang for sang, og ikke hele albumer som man kan på OiNK(fantastisk musikktorrentside). I tillegg er utvalget som sagt ganske dårlig på Limewire. Forskjellen på Vanilla og Pro er ingenting, man får akkurat de samme filene.
Lenke til kommentar
Vil du heller gi pengene dine til noen russiske tyver eller vil du beholde dem selv?

6937103[/snapback]

 

Jeg vil faktisk heller gi de til russiske tyver i stedet for platebransjen. Når nok folk vil det, går det kanskje opp for platebransjen at de gjør noe feil.

Har ikke den største sympati med artisten heller - de har jo absolutt mulighet for å si i fra til platebransjen.

6937156[/snapback]

Det er greit nok. Men når alternativet er Bittorrent så følger jeg meg ikke akkurat noe bedre om jeg kjøper av allofmp3. Musikken er jo like mye stjålet der.

 

Når jeg kjøper musikk er det _alltid_ på grunn av en av følgende (eller begge):

 

1. Jeg vil støtte artisten.

2. Jeg vil ha CDen (som man kan holde i hånda!), eller det som følger med CDen, f.eks. en plakat.

 

Det er uryre sjelden jeg kjøper musikk for KUN å få høre musikken. Den får jeg på andre måter, gratis. Kansje derfor jeg aldri laster ned musikk lovlig. En MP3-fil er liksom ikke det samme, selv om den er lovlig nedlastet. Men når det i tillegg er en ulovlig MP3-fil som jeg har betalt for da ser jeg ikke engang poenget.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...