Gå til innhold

Test: Samsung D900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse slider telefonene til Samsung ser pene ut, og frister meg, men jeg lurer på om de grufulle feilene/manglene som har holdt meg unna Samsung forrige gang jeg kjøpte meg mobil eksisterer enda? Slik som at den ikke kan vibrere og ringe samtidig, og at når du skriver tekstmeldinger så kommer det ikke stor bokstav automatisk etter punktum?

Lenke til kommentar

Dere skrev om at den kunne vise 1 og 1 bokstav på SMS'er.

Hva har Samsung tenkt på der egentlig? Men leser jo ikke et ord bokstav for bokstav, men man kjenner igjen ordet.

Det blir jo bare tregere, og ikke lettere, når telefonen viser 1 og 1 bokstav.

 

 

En annen ting jeg har irritert meg litt over i mange av de siste testene deres er at dere linker til Prisguiden på bildene av telefonen.

I tillegg kunne dere vise bildene tatt med telefonen i et nytt vindu, og ikke i samme som selve testen. Jeg er vant med å trykke på X (fra tidligere tester) og har opplevd 4-5 ganger i løpet av de siste testene og måtte gå inn igjen på testen på nytt fordi jeg lukket vinduet etter å ha sett et bilde.

Lenke til kommentar
I tillegg kunne dere vise bildene tatt med telefonen i et nytt vindu, og ikke i samme som selve testen. Jeg er vant med å trykke på X (fra tidligere tester) og har opplevd 4-5 ganger i løpet av de siste testene og måtte gå inn igjen på testen på nytt fordi jeg lukket vinduet etter å ha sett et bilde.

6921352[/snapback]

I webdesign skal man helst ikke åpne noe i et nytt vindu, men la brukeren velge dette selv. At linker åpnes i nytt vindu skader nemlig bevegelsen (du kan ikke bare trykke 'tilbake' eller bruke mouse gestures).

 

The a tag allows you to open the link in a newly spawned window, rather than replacing the web page the user is on, which at first thought may sound like a good idea as it doesn't take the user away from your site.

 

There are a number of reasons why you shouldn't do this however.

 

From a usability point of view, this method breaks navigation. The most commonly used navigation tool on a browser is the 'back' button. Opening a new window disables this function.

 

On a wider, more general usability point, users do not want new windows to be popping up all over the place. If they want to open a link in a new window then they can choose to do so themselves.

At du er vant til dette viser bare at også Amobil gjør feil på dette punktet. Feks brukes 'a tag' på linker til HW.
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...