Gå til innhold

Windows Vista på én DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe særlig nytt egentlig, Vista-installasjonen har vært sånn lenge.

Poenget er at alle skal ha alle de nødvendige filene tilgjengelige, sånn at man kan oppgradere til en høyere versjon uten å måtte få en ny DVD i posten og uten å måtte reinstallere systemet.

 

Har vel egentlig en følelse av at noen kommer til å bryte det systemet ganske fort :innocent:

Lenke til kommentar
GNU/Linux, BSD og Solaris er jo de eneste skikkelige operativsystemene i verden. Last ned og prøv, du slipper og kjøpe ny PC for KDE og Gnome kjører like fint på en P3. Fluxbox og Xfce kjører fint på en P1.

 

Vista kommer vel ikke til å kjøre på en 1.8Ghz P4 engang.

6908829[/snapback]

 

Jeg kjører Vista RC1 på en 1.1 Ghz Pentium Mobile og det går helt suverent :)

Ikke noe Aero-grensesnitt siden maskinen har alt for dårlig skjermkort...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Skal ikke ta for mye arbeid for crackere da å bryte sperrene mellom versjonene :) Hva er det som er så primitivt med Linux forresten?

6908899[/snapback]

Ja, her er det absolutt potensiale. Trenger bare kjøpe den billigste versjonen av Vista, sette seg å surfe litt og en nedlasting senere sitter du der med Vista Premium.

Lenke til kommentar
Microsoft skal etter planen lansere følgende Windows Vista-versjoner i november for bedrifter og i januar for hjemmebrukere:

    * Home Basic

    * Home Premium

    * Business

    * Enterprise

    * Ultimate

Vil det si at de røde kommer i november mens de grønne kommer i januar?

6908754[/snapback]

 

Ja ser sånn ut,får bare vente til de kommer,jeg trenger 3-4 eksemplar til maskinene her i huset. :hmm:

Lenke til kommentar
Skal ikke ta for mye arbeid for crackere da å bryte sperrene mellom versjonene :) Hva er det som er så primitivt med Linux forresten?

6908899[/snapback]

Ja, her er det absolutt potensiale. Trenger bare kjøpe den billigste versjonen av Vista, sette seg å surfe litt og en nedlasting senere sitter du der med Vista Premium.

6908938[/snapback]

 

Får da håpe at det legges inn en eller annen form for sporing som registrerer slike ulovligheter :thumbdown:

Merkelige greier dette,at med en gang det gjelder software eller lignende så er første tanken "hvordan kan jeg svindle" :nei:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men er både 32bit og 64bit versjonen på samme dvd? For man fikk vel begge to når man kjøpte vista?

6908965[/snapback]

 

Så vidt jeg har forstått er Core2 duo raskere i 32 bits enn i 64bits (er noe macro mirco fusion eller ett eller annet som bare er for 32bit), så blir kanskje best å bruke 32 bit. (Hvis du skal bruke core2 da).

 

Ellers er det jo synd at advanced datacenter transactional whatever server ikke ligger på cden. Ikke at jeg gjør noe avansert på pcen min da... Og litt dumt med at det ikke er noe livedistro på den.

 

Hvis jeg har forstått det riktig krever vista sertifiserte drivere. Det blir jo ett mareritt for utviklere hvis man ikke kan deaktivere sertifiseringen, eller hva?

 

Lurer forresten på det med flashgreiene. At pcen skal starte raskere og slikt med flashkort. Jeg har SD plass på pcen, og tenkte jeg skulle teste hibernate til den (med et kjappt SD kort), men kan ikke skjønne at det kan gå raskere enn harddisk. I følge statistikken i Suspend2 så leser og skriver den under hibernate ca 20-30 meg sek.

Lenke til kommentar

OT:

Snakk om å gi Hackerne en stor mulighet. Ultimate Edition Crackene kommer nok til å gå sin seiersgang verden over. Tenker hackerne hamstrer mat til dette kappløpet allerede :)

Tror de seriøst att ingen kommer til å klare å hacke Vista?

 

Ellers er det en veldig god ide etter min mening, bare gå inn på nettet en liten handletur, og vips har du den versjonen du trenger.

Lenke til kommentar
Skal ikke ta for mye arbeid for crackere da å bryte sperrene mellom versjonene :) Hva er det som er så primitivt med Linux forresten?

6908899[/snapback]

Ja, her er det absolutt potensiale. Trenger bare kjøpe den billigste versjonen av Vista, sette seg å surfe litt og en nedlasting senere sitter du der med Vista Premium.

6908938[/snapback]

 

Får da håpe at det legges inn en eller annen form for sporing som registrerer slike ulovligheter :thumbdown:

Merkelige greier dette,at med en gang det gjelder software eller lignende så er første tanken "hvordan kan jeg svindle" :nei:

6909039[/snapback]

 

dette blir da som å kjøpe en moped med plombering også fjerne den etterpå.

staten/microsoft vill ikke like at en gjør det, men det er en annen sak.

 

tingen er den at om jeg laster ned nyeste fedora eller lignende så kan jeg ut fra det settet med cder eller dvd installere alt fra en domene-server til en HTPC løsning...

 

denne begrensningen blir på en måte kunstig, på samme måte som fartsplomberingen over...

 

hvorfor ikke bare selge ultimate til alle og la det være med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...