Gå til innhold

EA vil utkonkurrere Tony Hawk (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig ! Tony Hawk mistet totalt kontroll over spillene sine etter Tony Hawk 2 . Da begynnte det å bli mer og mer arkade. Tony Hawk spillene er så urealistiske nå at jeg ikke fatter og begriper hva som gjør det til et skateboard spill lenger.

 

EA gjør bestandig sportspill realistisk og bra så dette kommer til å bli konge .

Lenke til kommentar
Herlig ! Tony Hawk mistet totalt kontroll over spillene sine etter Tony Hawk 2 . Da begynnte det å bli mer og mer arkade. Tony Hawk spillene er så urealistiske nå at jeg ikke fatter og begriper hva som gjør det til et skateboard spill lenger.

 

EA gjør bestandig sportspill realistisk og bra så dette kommer til å bli konge .

6912750[/snapback]

 

Og Tony Hawk 2 var ikke urealistisk? :innocent:

 

Men er enig med deg ellers, etter THPS2 begynte det å gå nedover. Spess når de begynte med sånn "underground" stil, det var helt håpløst. Men jeg tviler likevel på at kjære EA klarer å lage noe bedre...

 

EDIT: Leif

Endret av Zyko
Lenke til kommentar
Herlig ! Tony Hawk mistet totalt kontroll over spillene sine etter Tony Hawk 2 . Da begynnte det å bli mer og mer arkade. Tony Hawk spillene er så urealistiske nå at jeg ikke fatter og begriper hva som gjør det til et skateboard spill lenger.

 

EA gjør bestandig sportspill realistisk og bra så dette kommer til å bli konge .

6912750[/snapback]

 

Og Tony Hawk 2 var ikke urealistisk? :innocent:

 

Men er enig med deg ellers, etter THPS2 begynte det å gå nedover. Spess når de begynte med sånn "underground" stil, det var helt håpløst. Men jeg tviler likevel på at kjære EA klarer å lage noe bedre...

 

EDIT: Leif

6912948[/snapback]

 

Til begge:

 

Et realistisk skate-spill finnes ikke og vil aldri komme heller. Har skata i 18 år. Jeg mener hvem gidder å spille et spill der det tar uker å lære seg et nytt triks som du kun kan gjøre på flatland? Å ta trikset på en rail/curb/bank/ledge etc tar enda noen uker. Og hvordan skal man simulere de skadene man pådrar seg? Slå seg selv med en hammer? Etter å ha spilt spillet noen timer hver dag i to-tre år, så begynner du kanskje å bli litt god.

 

Men for all del; har spilt Tony Hawk 1,2, 3 og Thrasher. Synes de var morsomme å spille. :)

Lenke til kommentar
Herlig ! Tony Hawk mistet totalt kontroll over spillene sine etter Tony Hawk 2 . Da begynnte det å bli mer og mer arkade. Tony Hawk spillene er så urealistiske nå at jeg ikke fatter og begriper hva som gjør det til et skateboard spill lenger.

 

EA gjør bestandig sportspill realistisk og bra så dette kommer til å bli konge .

6912750[/snapback]

 

Og Tony Hawk 2 var ikke urealistisk? :innocent:

 

Men er enig med deg ellers, etter THPS2 begynte det å gå nedover. Spess når de begynte med sånn "underground" stil, det var helt håpløst. Men jeg tviler likevel på at kjære EA klarer å lage noe bedre...

 

EDIT: Leif

6912948[/snapback]

 

Til begge:

 

Et realistisk skate-spill finnes ikke og vil aldri komme heller. Har skata i 18 år. Jeg mener hvem gidder å spille et spill der det tar uker å lære seg et nytt triks som du kun kan gjøre på flatland? Å ta trikset på en rail/curb/bank/ledge etc tar enda noen uker. Og hvordan skal man simulere de skadene man pådrar seg? Slå seg selv med en hammer? Etter å ha spilt spillet noen timer hver dag i to-tre år, så begynner du kanskje å bli litt god.

 

Men for all del; har spilt Tony Hawk 1,2, 3 og Thrasher. Synes de var morsomme å spille. :)

6914301[/snapback]

 

Å dra begrepet "realisme" såpass langt som du viser til nå vil være å skyte seg selv i foten for enhver utvikler :) Richard Burns Rally er jo et eksempel på spill med ekstrem realisme, men med et sånt produkt har man ingen mulighet til å nå de store salgstoppene. Jeg kjenner flere som gir opp RBR etter første svingen.

For all del; realisme ønsker jeg hjertelig velkommen, men det må ikke bli så realistisk at det fjerner gleden ved å spille.

 

Spill som Amped er for meg et godt eksempel på en ganske god balanse mellom nettopp realisme og et snev av arcade. Spillet er den rake motsetning til SSX, hvor man kunne ta kvadruppel backflip med 240 000 spins og de mest absurde triksene.

 

Det mest ironiske er vel at med THPS serien, sammen med eks Amped 3, så liker jeg spillene best på starten. Før man øker statsene sine med andre ord, og får forbedret alt fra speed til spins, så klarer man ingen spesielt eksepsjonelle triks. Men likevel digger jeg følelsen av å bare cruise ned en fjellside, ta noen grabs, en backflip, en 360 og bare nyte puddersnøen som spruter rundt meg.

 

Som nevnt tidligere i posten så anbefaler jeg "Nail the trick" videoen til det nye TH spillet. Hvor realistisk det er kan diskuteres, men det bringer i alle fall noe nytt inn i serien.

Lenke til kommentar

Å dra begrepet "realisme" såpass langt som du viser til nå vil være å skyte seg selv i foten for enhver utvikler :)  Richard Burns Rally er jo et eksempel på spill med ekstrem realisme, men med et sånt produkt har man ingen mulighet til å nå de store salgstoppene. Jeg kjenner flere som gir opp RBR etter første svingen.

For all del; realisme ønsker jeg hjertelig velkommen, men det må ikke bli så realistisk at det fjerner gleden ved å spille.

 

Spill som Amped er for meg et godt eksempel på en ganske god balanse mellom nettopp realisme og et snev av arcade. Spillet er den rake motsetning til SSX, hvor man kunne ta kvadruppel backflip med 240 000 spins og de mest absurde triksene.

 

Det mest ironiske er vel at med THPS serien, sammen med eks Amped 3, så liker jeg spillene best på starten. Før man øker statsene sine med andre ord, og får forbedret alt fra speed til spins, så klarer man ingen spesielt eksepsjonelle triks. Men likevel digger jeg følelsen av å bare cruise ned en fjellside, ta noen grabs, en backflip, en 360 og bare nyte puddersnøen som spruter rundt meg.

 

Som nevnt tidligere i posten så anbefaler jeg "Nail the trick" videoen til det nye TH spillet. Hvor realistisk det er kan diskuteres, men det bringer i alle fall noe nytt inn i serien.

6914380[/snapback]

 

Jeg tror vi er jo enige. Poenget mitt var at det nytter ikke å klage på at 2/3'ern var urealistisk når utgangspunktet ikke er så realistisk til å begynne med. Alle triksene du kan foreta deg finnes jo, banene er jo ekte (i hver fall noen av dem) og skaterne du kan være eksisterer, men så slutter realismen omtrent. Jeg er også enig at det er balansen mellom realisme og arcade som er viktig - jeg kaller det spilldesign (om noen har et bedre ord så kom med det). Helt realistiske spill ville vært dødskjedelig.

 

Ble litt pissed off da de dro inn realisme i diskusjonen. Er lei av snørrunger som kommer bort til meg og klager på skatinga fordi jeg ikke kan dra en 360-flip to nosegrind revert ned en 20 trinns handrail switch.

Lenke til kommentar
Et realistisk skate-spill finnes ikke og vil aldri komme heller. Har skata i 18 år. Jeg mener hvem gidder å spille et spill der det tar uker å lære seg et nytt triks som du kun kan gjøre på flatland? Å ta trikset på en rail/curb/bank/ledge etc tar enda noen uker. Og hvordan skal man simulere de skadene man pådrar seg? Slå seg selv med en hammer? Etter å ha spilt spillet noen timer hver dag i to-tre år, så begynner du kanskje å bli litt god.

 

Kjører selv brett og har skata, og hvis jeg sier at jeg vil ha et realistisk brett- eller skatespill så mener jeg ikke at det skal være realistisk i forhold til hvor lang tid det tar å lære nye triks eller at man skal simulere skader, men at triksene og kjøringa skal være noe tilnærmet virkeligheten, at det ikke er sånn sprø og overdrivi stil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...