Gå til innhold

Lover 2,5 TB i 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var noe snak om at et eller annet lag kunne være tynnere i fremtiden, fordi hodet kunne kjøre direkte på overflaten (ta dette med en klype salt, da jeg ikke er helt sikker på at jeg husker riktig). Og det skulle føre til høyere tetthet, er det det er snakk om her, eller er det mer "konvensjonelle" disker? Jeg håper det siste, da den første teknikken krevde et lager med smøring eller noe, som ble brukt opp etter et gitt antall år.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer NAND-greiene? Kan man si det blir det en slags cache mellom RAM og harddisk?

6893213[/snapback]

Det planlegges både versjoner der flashminnet (NAND) brukes som cache mellom harddisk og ram og versjoner der flashminnet skal erstatte harddisken helt.

 

Nå er produsentene litt sirompa med å bruke parallell skriving og lesing fra flashbrikker, noe som kunne gitt høy transferrate. Så snart de gidder å lage litt smartere løsninger så får de utnyttet eksisterende muligheter til høy transferrate og dermed både i pose og sekk ytelsemessig. (høy transferrate og lav aksesstid)

 

Personlig kunne jeg tenkt meg flash i alle maskinene jeg bruker til daglig på grunn av fraværende støynivå og lav varmeutvikling. Store disker som snurrer og støyer bør helst stå i filserveren.

 

Det blir spennende å se hvilken produsent som når 1TB på 3,5" først. :yes: Jeg tipper Hitachi eller Seagate med litt høyere odds på Hitachi enn på Seagate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...