Gå til innhold

Test: Nokia 5500 Sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne telefonen fra gsm.no i slutten av juli. Er to ting jeg stusser på med denne testen, jeg siterer:

 

"Dessverre følger det ikke med adapter så du kan bruke dine favoritthodetelefoner, og minnekortet er i minste laget hvis du har planer om å bruke telefone som musikkspiller."

 

Jeg fikk med adapter/fjernkontroll i pakken min.. Det er en slags fjernkontroll til mp3/handsfree som du kan plugge inn en hvilken som helst hodetelefon. Uansett synes jeg hodetelefonene som var med er ypperlige til en liten joggetur.

 

"Mer spesielt er det at 5500 kan lese opp sms-ene dine. Dessverre er dette av temmelig liten nytte for oss som skriver norsk, du skal følge veldig godt med for å forstå noe som helst av hva som blir sagt."

 

Jeg har lastet ned norsk stemme til telefonen, gjennom det derre "kataloger" programmet som ligger inne på telefonen. Stemmen heter Silje og kommer fra nord-norge eller noe. Jeg sliter med å forstå kjerringa, men ser ikke at dette kommer av at jeg skriver norsk..

Endret av oasis
Lenke til kommentar

Leste hele testen nå. Fin test :)

 

Stusser også litt over at sensorene ikke er nevnt, samt at GPS også kan brukes i treningsmodus, så er all unøyaktighet borte..

 

Nå er jeg ikke sikker, men er det ikke sånn at det følger med program tik pc'en hvor du kan synkronisere over treningsresultater og slikt? Om det er et bra program bør jo også det nevnes..

Lenke til kommentar

Dere sier at telefonen "tåler" en dusj, og gjentatte fall fra moderat høyde. Dekker dere reperasjonskostnadene også? Har ikke sett brukermanualen til denne spesielle telefonen, men i brukermanualen til f.eks. Nokia 5140i er det ganske så tydelig skrevet at telefonen IKKE tåler fukt.

 

Jeg selger selv mobiltelefoner, og blir til stadighet konfrontert med tester som denne. Det eneste dere oppnår er å skuffe en ellers fornøyd kunde, da dem finner ut at fukt, klem eller støtskader IKKE dekkes av garantien. Selv om telefonen har et design som utstråler soliditet.

 

Det skal også være sagt at ved fukt og slagskader kommer ofte ikke feilsymtomene før etter en tids bruk, kobber må få tid til å korrodere. Det samme skjer ved brudd i print, da luft kommer til og skaden utvikler seg over tid. Mange skjønner ikke dette, og disse testene hjelper ikke... for som dere så fint skriver, så fungerer telefonen perfekt etter en dusj, og et fall, men gjør den det etter et halvt år?

Lenke til kommentar

De skriver vel selv i artikkelen at de skal oppdatere artikkelen senere om vannet som kom inn i mobilen viser seg å gjøre noen skade.

 

Ellers får jeg vel bare henvise til Nokia.com:

Stainless steel body: designed to withstand knocks, dust and water splashes

 

Synes amobil formulerer seg fint. De sier at mobilen ikke tåler alt, men en god del over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar

Hmm, her har det skjedd en kjapp feil, beklager dette. Vi hadde ment å sitere Nokia på hva telefonen er ment å tåle. Det er selvfølgelig ikke slik at vi oppfordrer andre til å teste hva telefonen tåler!

 

Edit: Nå er artikkelen oppdatert med denne informasjonen, som vi egentlig tenkte å ha med til å begynne med.

 

Og som Are fint sier, vi skal oppdatere artikkelen om en stund når vi ser om telefonen fremdeles virker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer litt på når denne testen blir oppdatert med både taletidstester og "vanntesten" som ble gjennomført??

Sigmund_Freud

Når det gjelder byggekvalitet, tastematten på 5500 Sport er "limt fast" med et ikke-vannfast lim. ermm.gif

Er det derfor noen har slitt med problemet at matten løsner, vil Nokia gjøre noe med dette??

Endret av Hovis
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...