Gå til innhold

Hva syns du om Gamer.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt trist for oss andre som ikke bor i Oslo da (dere sier jo selv at det er mange tusen som er innom hver dag - og jeg tviler på at 99% av dem kommer fra Oslo), men det er vel den mest sentrale byen det kan plasseres i. Mest folk der. Uansett, et veldig fint tiltak. Jeg håper dere får veldig mye utav det. :)

6869174[/snapback]

 

 

bor det folk utenfor Oslo?

 

trode det var der nisser og troll bode jeg? har disse menneskene stemmerett?

 

men seriøst, kunne jo vært gøy med en liten stasjon i de andre større byene også som folk kunne titte innom, men ellers er det vel bare en 3000kr billet til oslo da

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Hehe, kall meg gnien om du vil men fader om jeg gidder bruke penger for å komme meg på et gruppemøte i en annen by for å møte fremmede som kanskje eller kanskje ikke bryr seg om hva jeg mener. Må jo ta fri fra jobb og/eller ha noe i Oslo å gjøre da.. vanskelig å få til det. Og selv om TST har rett om antall folk bosatt på østlandet (ca 1/3) betyr det fortsatt at 2/3 ikke får si sin mening.

 

Ærlig talt, vi har kommet så langt i dataverdenen nå at dette "gruppemøtet" kan like godt skje i et virtuelt kontor - med videokonferanse. Hvor mange av dere har webcam og/eller mic? Alle mon tro?

 

(Dessuten får du webcam/mic billigere enn den billigste flybiletten fra Trondheim til Oslo)

 

 

Hvis ikke kan jeg alltids skrive et langt brev til TST om hva jeg synes er bra og dårlig her på gamer.no :innocent:

Lenke til kommentar
fader om jeg gidder bruke penger for å komme meg på et gruppemøte i en annen by for å møte fremmede som kanskje eller kanskje ikke bryr seg om hva jeg mener.

Poenget med gruppesamtalen er å høre nøye på hva folk har å si om oss, slik at vi kan jobbe videre med en landsomfattende spørreundersøkelse. Redaksjonen vil ikke være tilstede under samtalen, så man kan si akkurat hva man vil, og bli hørt.

 

Hvis ikke kan jeg alltids skrive et langt brev til TST om hva jeg synes er bra og dårlig her på gamer.no  :innocent:

6886261[/snapback]

Vi setter alltid pris på konstruktive tilbakemeldinger, så dine tanker blir tatt varmt imot :)

 

Eventuelt kan du vente til gruppesamtalene er over, og spørreskjemaene som alle kan svare på blir klare.

 

Eller du kan gjøre begge deler :)

Lenke til kommentar
Kan dere ikke for GUDSSKYLD bruke folk som skriver og leser bokmål når dere har omtale om spill...skjønner ikke mye av det grautamålet der...

6938435[/snapback]

Unnskyld? Det utspillet der er latterlig. Nynorsk er et likestilt skriftspråk her i Norge sammen med bokmål, og det er vitterligen meg ikke vanskelig å få forstå nynorsk heller. Når jeg lærte meg bokmål, kunne jeg også lese nynorsk, tro det eller ei. Nynorsk er et fint språk, og man skal respektere at enkelte ønsker å skrive med det også.

 

For å komme litt inn på emnet: Hvor mange har meldt sin interesse TST? Noen i det hele tatt?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Altså, jeg forstår ikke helt problemet folk har med at enkelte av gamer.nos skribenter skriver på sin egen målform, nynorsk. For det første er nynorsk likestilt med bokmål som målform her i landet. Så rent formelt sett er det ingenting som taler mot at skribentene ikke skal kunne få skrive på sin foretrukne målform.

 

En av konsekvensene bak denne sidestillingen er at alle elever på grunnskole og videregående skoler skal lære sidemål. Dette gjelder både for dem som har hovedmål som bokmål og dem som har hovedmåls om nynorsk. Med andre ord må altså de elever som har sitt hovedmål som nynorsk lære seg bokmål på skolen.

 

Så dersom du faktisk har fulgt med litt i norsktimene på skolen, noe jeg håper du har gjort, så skulle det da virkelig ikke være særlig vanskelig å forstå nynorsk. Dersom du ikke fulgte med i norsktimene dine på skolen har du kastet bort et godt og ikke minst gratis læringstilbud som mange barn i andre land ikke får.

 

Jeg løste mine to første skjønnlitterære bøker på nynorsk på mellomtrinnet. Dette var ungdomsbøker i sjangeren fantasy, og jeg hadde ingen problemer med å lese dem. Jeg var heller ikke noe språkgeni. Om en mellomtrinns-elev med hovedmål i bokmål kan greie å lese to hele skjønnlitterære bøker på nynorsk kan man nesten forvente at en godt voksen kar født i 74 skal greie det. Nynorsk er da tross alt ikke så forskjellig fra bokmål.

 

Så vil jeg også komme med et forslag. Prøv å sette deg inn i en nynorskings sko. Nesten alle anmeldelsene på gamer.no er på denne fæle grøtete målformen bokmål som er nær sagt "uforståelig". De færreste artikler, nyheter og andre litterære tekster er på nynorsk her i Norge. Så da kan man jo lure på hva vi som har hovedmål i bokmål har å klage over?

 

Hvis du ikke greier å forstå nynorsk foreslår jeg at du heller dropper å lese de tekstene som er skrevet på denne målform. Da har du kun deg selv å skylde, og kan ikke klage. Jeg tviler på at gamer.no noen gang kommer til å tvinge sine skribenter til å skrive på bokmål. Ei heller å bytte ut sine nynorske skribenter kun fordi noen brukere ikke greier å forstå nynorsk. Og faen så godt det er!

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Godt mulig at du er stolt over å være bergenser, Scortech, men jeg kan love deg at en god del av oss andre Bergenesere ikke er spesielt stolte av å ha såpass intolerante personer som talsmenn for oss andre. Selv om jeg personlig foretrekker å bruke et språk som strengt tatt ikke erannet enn den siste resten av Danmarks kolonivelde her i Norge, betyr ikke det at jeg vet å verdsette et språk som både har lengre tradisjoner og er mer fargerikt.

 

Og angående østlandsområde t- selv om 1/3 av norges befolkning bor på østlandsområdet, er ikke det nødvendigvis et representativt utvalg av norges befolkning :) Det er to helt forskjellige ting. Når det er sagt, synes jeg det er flott at Gamer setter i gang med dette!

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at Nynorsk skulle vært utbrent for flere år siden. De som skriver nynorsk kan helt fint skrive ekte bokmål uten problemer. Nynorsk i framtiden vil uansett brenne ut før eller siden (Slik som det ser ut nå). Men, det er ikke noe vi "normale" brukere skulle ha sakt så da får vi ta ordene som de kommer. Lag no spansk også da :!: så blir vi sikkert enda mer fornøyde.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...