Gå til innhold

Problemer med iTunes 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lyden hakker og skurrer i itunes 7 hos meg. Nå har jeg problemer med itunes 6.0 fordi en del filer ikke kan leses fordi de ble modifisert av itunes 7.

6867713[/snapback]

Hva slags filer da? Om itunes endrer selve musikk-delen i filene, så er jo det en kardinal-feil i programmet, avspillere skal ikke gjøre slikt, og det er en horribel praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar
Lyden hakker og skurrer i itunes 7 hos meg. Nå har jeg problemer med itunes 6.0 fordi en del filer ikke kan leses fordi de ble modifisert av itunes 7.

6867713[/snapback]

Hva slags filer da? Om itunes endrer selve musikk-delen i filene, så er jo det en kardinal-feil i programmet, avspillere skal ikke gjøre slikt, og det er en horribel praksis.

 

AtW

6867722[/snapback]

Nei, men bibliotekfiler, innstillinger etc. Samt en del registerfiler, som gjør at det ikke kan rippe plater (og jeg får en irriterende feilmelding hver gang jeg starter iTunes).

Lenke til kommentar

Når jeg "oppgraderte" til iTunes 7 spilte programmet av musikken med en helt drøy overstyring hvis volumkontrollen i iTunes sto på noe annet enn fullt. Og det hakket og skurret når jeg surfet i Opera bl.a. Leste litt på Apple- supportforumet, og fant ut at hvis jeg stiller inn lydkortet i Quicktime-innstillingene i kontrollpanelet til 16-bits funker det meste ok (Har Audigy 2 ZS lydkort).

Lenke til kommentar

Bruker bare iTunes til musikk (bruker media player classic til filmer...overlegent). Og på musikk funker iTunes 7.0 bedre enn eldre versjoner. Det går fortere å søke på sanger i biblioteket og er raskere på responsen på knappene. Kan være tilfeldigheter, men har ihvertfall ikke hatt noe problem enda...

 

Kommer vel nok :D

Lenke til kommentar

iTunes er et jævla dritt program spør du meg. Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. Men iPod suger egentlig ganske det også. Jeg har 5G iPod på 60 GB og liker den ikke så godt. men det er en annen diskusjon.

 

At det først nå at det er noe alvorlig fuck med iTunes kommer ikke som en overaskelse. Det har alltid gått tregt og vært ustabilt på min maskin.

Lenke til kommentar
iTunes er et jævla dritt program spør du meg. Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. Men iPod suger egentlig ganske det også. Jeg har 5G iPod på 60 GB og liker den ikke så godt. men det er en annen diskusjon.

 

At det først nå at det er noe alvorlig fuck med iTunes kommer ikke som en overaskelse. Det har alltid gått tregt og vært ustabilt på min maskin.

6868532[/snapback]

Dritt program= drittprogram?!

 

iTunes er faktisk konge. Greit nok at det har noen babybugs nå, men om en uke eller to er de fikset og da er iTunes igjen verdens beste musikkjukebox.

 

Hvordan iPod kan suge har jeg problemer med å forstå. Har aldri hørt noen har sagt det før.

 

Et godt tips når pcen er blitt treg, er å formatere. Greit å kjøpe mer ram også. Da vil pcen gå fortere.

Lenke til kommentar
[...]og da er iTunes igjen verdens beste musikkjukebox.

Har aldri vært det, kommer aldri til å bli det. Bloatwarea, lite intuitivt, dårlig norsk, ekkelt brukergrensesnitt, for mye "glam" (speileffekt over hele fjølen). Jeg ble rett og slett kvalm. Kopiere WMP, men selvfølgelig med Photoshop i bakhånd.

 

"Se lærer, jeg har funnet ut hvordan jeg lager et speilbilde!"... "Rolig nå Steve Jobs..."

Lenke til kommentar
iTunes er et jævla dritt program spør du meg. Eneste grunnen til å bruke det er at det er det beste programmet til iPod. Men iPod suger egentlig ganske det også. Jeg har 5G iPod på 60 GB og liker den ikke så godt. men det er en annen diskusjon.

 

At det først nå at det er noe alvorlig fuck med iTunes kommer ikke som en overaskelse. Det har alltid gått tregt og vært ustabilt på min maskin.

6868532[/snapback]

Dritt program= drittprogram?!

 

iTunes er faktisk konge. Greit nok at det har noen babybugs nå, men om en uke eller to er de fikset og da er iTunes igjen verdens beste musikkjukebox.

 

Hvordan iPod kan suge har jeg problemer med å forstå. Har aldri hørt noen har sagt det før.

 

Et godt tips når pcen er blitt treg, er å formatere. Greit å kjøpe mer ram også. Da vil pcen gå fortere.

6868817[/snapback]

 

Itunes er for tregt med store playlister, det bruker for mye ressurser, det støttet ikke gapless playback før nå, det støtter ikke replay-gain, det støtter ikke idv2.4. Nå husker jeg ikke hvordan det er med flac-støtte og sånn, støtter itunes det?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk.

 

AtW

6867619[/snapback]

Greia er vel at første gang du starter iTunes / så går iTunes igjennom alle album og legger til gapless informasjonen. Dette kan jo ta både tid og cpu om du har mange sanger.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke fatte og begripe at gapless-playback skal kreve mye CPU, det er isåfall rimlig talentløs programmering, feks foobar2000 har hatt gapless-playback i mange år, og det ligger gjerne på 1% cpu-load hos meg, når jeg spiller musikk.

 

AtW

6867619[/snapback]

Greia er vel at første gang du starter iTunes / så går iTunes igjennom alle album og legger til gapless informasjonen. Dette kan jo ta både tid og cpu om du har mange sanger.

6868955[/snapback]

 

Hvilken "gapless informasjon"? Mp3 som er nyere enn 3-4 år gammel har allerede headere som viser hvor sporet skal slutte.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...