Gå til innhold

Nintendo forteller om Wii Channels (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein del fine tenester der. Lurer på kor godt ting som message board og surfing virker utan tastatur. Sonefrie spel er supert, får bare håpe at tollgrensa blir endra snart så vi kan kjøpe ein del spel frå utlandet. Det var litt skuffane at dei droppa DVD-spelaren. Lurer på kor mykje dei sparer på dette.

Lenke til kommentar

Kan ikke se én negativ ting med at de dropper DVD-avspiller på den. Ville aldri brukt en konsoll til DVD-spiller likevel.

 

Veldig kult med sonefrie spill. Får håpe de andre utgiverne følger etter. Men hvordan er det med PAL og NTSC? Er det nok å ha en NTCS-kompatibel tv, slik som på DVD?

 

Mye artig med de forskjellige kanalene. Lurer på hvor nøyaktig værvarselet kommer til å bli og i hvilken grad man kan customize nyhetsfunksjonen. Hadde vært kult om den tok vanlig RSS. :yes:

 

Og mange vil kanskje synse at Mii er en unødvendig gimmick, men jeg syns det er genialt, jeg. Håper de kan overføres over nettet også.

Lenke til kommentar
Dem har vel i realiteten ikke droppa DVD-spilleren men droppa filmavspillingsfunksjonen... Noe dem kanskje ikke sparer SÅ mye penger på. Men personlig så kjøper jeg ikke Wii for filmavspilling heller, så jeg synes ikke dette er et minus.

6867638[/snapback]

 

Tja... kan vel være at de fant ut at de ikke gidda å investere i å utvikle software for en feature som mange har en maskin av noe slag som klarer dette fra før av.

 

Det kan jo også hende at de ikke hadde utvikla software enda og fant ut at de ikke ville utsette wii bare pga dvd avspillingssoftware.

 

Hvem vet... kanskje det kommer noen man kan laste ned som gjør dette i etterkant ? :)

 

men for min del trengs ikke sånnt... har vel 2-3 måter å spille av dvd'er på allerede, for ikke å snakke om de forskjellige programmene for å gjøre dette på pc'en :)

Lenke til kommentar

Helt utrolig at de har droppet muligheten til å spille av DVD-filmer på Wii...

 

Ikke at dette har noe å si for min del, men jeg husker at en representant fra Nintendo for en stund siden argumenterte med at nettopp den samme "svakheten" ved Gamecube var en av de viktigste grunnene til at Gamecube ikke klarte å konkurrere så bra mot Xbox og PS2 - folk så på det som et minus at Gamecube ikke støttet avspilling av DVD-filmer når begge hovedkonkurrentene støttet det. Dette står forøvrig også nevnt på Wikipedia i forbindelse med Gamecube.

 

Men mulig det ikke er noe stort poeng at konsoller støtter avspilling av DVD-filmer i dagens marked, med tanke på at DVD-spillere er såpass billige i dagens marked? Uansett er det jo et minus at Wii ikke støtter det, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Helt utrolig at de har droppet muligheten til å spille av DVD-filmer på Wii...

 

Ikke at dette har noe å si for min del, men jeg husker at en representant fra Nintendo for en stund siden argumenterte med at nettopp den samme "svakheten" ved Gamecube var en av de viktigste grunnene til at Gamecube ikke klarte å konkurrere så bra mot Xbox og PS2 - folk så på det som et minus at Gamecube ikke støttet avspilling av DVD-filmer når begge hovedkonkurrentene støttet det. Dette står forøvrig også nevnt på Wikipedia i forbindelse med Gamecube.

 

Men mulig det ikke er noe stort poeng at konsoller støtter avspilling av DVD-filmer i dagens marked, med tanke på at DVD-spillere er såpass billige i dagens marked? Uansett er det jo et minus at Wii ikke støtter det, vil jeg si.

6878195[/snapback]

Det med at Gamecube ikke støttet dvd-avspilling er noe helt annet enn det er i dag. Stort sett alle husholdninger i dag har allerede en dvd-spiller som de nok er fornøyd med.

 

Er selv litt skuffet pga. avgjørelsen, men jeg klarer meg fint uten. Har jo to andre spillere selv som jeg bruker.

Lenke til kommentar
Men det hadde jo vært greit å kunne fjerne en boks fra under TVen, så det blir litt bedre plass...

6879745[/snapback]

Ville aldri falt meg inn. DVD-spillere i spillkonsoller er sjelden bra.

Jeg tror de færreste i dagens samfunn ville brukt en slik. Det var nok mer aktuelt i forrige spillgenerasjon.

Lenke til kommentar
DVD-spillere i spillkonsoller er sjelden bra.

Og hva legger du i det?

6883133[/snapback]

 

De har rett og slett dårlig bildekvalitet og brukervennlighet. DVD-spilleren til Xbox 360 sliter jo så mye med graderinger at man skulle tro den viste filmer i 8bits farger. Selv min forrige Denver dvdspiller til 400kr ga bedre bilde.

 

Men alle er vel ikke like kresne..

Lenke til kommentar
Jeg bruker PS2 som DVD-spiller, og har ikke hatt noen problemer med det. Hvorfor kjøpe seg en ekstra DVD-spiller når man har noe som kan spille DVDer allerede?

6883900[/snapback]

 

Kanskje bildet på stand-alone dvd spillere er bedre? Hadde vært flott om Wii hadde DVD avspillings muligheten, men jeg hadde nok ikke brukt den mer enn søstern bruker bunaden (17mai?).

 

(har sett PS2 og Xbox1 i aksjon)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...