Gå til innhold

Wii får japansk lanseringsdato (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Konsollen skal etter planen lanseres 2. desember i Nintendos hjemland, og den vil koste 25000 yen (omtrent 1400 norske kroner). Konsollen vil lanseres med 16 spill fra ti utgivere"

 

"De forteller at Wii vil lanseres 19. november, og at det vil være over 25 spill tilgjengelige ved lansering."

 

Hvorfor er det færre spill ti den japanske lanseringen, enda den kommer senere enn den amerikanske? (ifølge det som står i artikkelen ihvertfall)

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvorfor er det færre spill ti den japanske lanseringen, enda den kommer senere enn den amerikanske? (ifølge det som står i artikkelen ihvertfall)

Det kan jeg ikke svare på, men det er jo mulig at vestlige utgivere som Ubisoft ikke satser like mye på den japanske lanseringen som den vestlige. Ubisoft har jo alene 8 lanseringsspill til Wii.

Lenke til kommentar
Rart at Wii kjem ut i USA før japan. Og litt rart at den kjem så nærme PS3 lanseringa og på ein søndag (?).

 

Blir spennande og sjå den europeiske informasjonen når den dukkar opp.

6861097[/snapback]

Nintendo vil nok prøve å ta litt av amerika mens PS3 lanseres tenker jeg. Nintendo vet at Japan er klar over filosofien til Nintendo nå med DS og er sikkert litt mer sikker på at Wii vil få oppmerksomhet der. Angående lansering på søndag, så har alltid Nintendos konsoller lansert på en søndag i Japan. Merkelig nok :)

Lenke til kommentar
Nintendo vil nok prøve å ta litt av amerika mens PS3 lanseres tenker jeg. Nintendo vet at Japan er klar over filosofien til Nintendo nå med DS og er sikkert litt mer sikker på at Wii vil få oppmerksomhet der. Angående lansering på søndag, så har alltid Nintendos konsoller lansert på en søndag i Japan. Merkelig nok :)

6861130[/snapback]

Det vil vel vere betre å kome litt før PS3 i USA. Men det kan jo vere at dei håper at mange som ikkje får kjøpt ein PS3 med ein gong kjøper ein Wii i staden.

 

Nintendo har eit godt feste i Japan, så sånn sett er det kanskje ikkje så farleg å gi ut den ut litt seinare. Men det er litt rart at dei ikkje gir den ut i heimlandet først. Det kan og vere at dei vurderer dette opp mot kor mange konsollar dei rekk å produsere.

 

Den kjem vel ut ein laurdag i Japan og søndag i USA. Eller er det eg som såg feil i kalendaren.

Lenke til kommentar
Når har jeg ikke fått sjekka opp enda (om det i det hele tatt er sagt), men det må være i slutten av november. Men 19... Nei..

Nintendo har for kort tid siden bekreftet at det som står i artikkelen stemmer. Wii lanseres 19. november i USA. :)

 

Sakset fra den offisielle pressemeldingen:

 

14th September 2006 - Nintendo will reshape the home entertainment and video game landscape with the launch of its heralded Wii™ home video game console. Wii will go on sale in the Americas on November 19th and Japan on December 2nd - European launch date, price and software line up will be announced at a press conference in London tomorrow (Friday 15th).

 

Wii will be sold as an affordable, mass-consumer product at an MSRP in the US of just $249.99. The price includes one wireless Wii Remote controller, one Nunchuk™ controller and the groundbreaking collection of five different Wii Sports games on one disc, which anyone can play using simple physical movements, experienced or not.

Lenke til kommentar
Det vil vel vere betre å kome litt før PS3 i USA. Men det kan jo vere at dei håper at mange som ikkje får kjøpt ein PS3 med ein gong kjøper ein Wii i staden.

6861172[/snapback]

Tenkte det samme selv. Hvis Wii har vært ute i et par uker når de skal slippe PS3, vil det ikke være så hot å ta med en Wii i stedet. Hvis begge konsollene kommer samtidig, vil Wii likevel være en helt ny og spennende sak å ha med hjem. Tror det er et smart trekk av Nintendo, selv om jeg hadde håpet på en tidligere lansering...

 

Prisen blir vell bli ca 2000kr mens nokon presser den kanskje heilt ned til 1500kr :)

6861611[/snapback]

Det er vel å tro på julenissen. Tipper det blir priser på oppimot to-og-et-halvt-tusen-lappen her ved launch og kanskje 1995,- på Elkjøp til jul.

 

Ellers er det en ting som jeg reagerte på ang. kontrollerne. Nunchuk'en er ikke en del av en "standard" kontroller. Kontrollern til 3800 yen er bare Wiimote'n. Skal du nunchuk også, må du kjøpe den i tillegg. Så det blir ikke så billig å skaffe inn kontrollere til Tennis party time... :ermm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...