Gå til innhold

Offisiell AMD-oppgradering hos Dell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns dette var utrolig billig ............

6854240[/snapback]

Enig! Jeg regner med det er en ganske bunnskrapt konfigurasjon, men det kan jo være et godt kjøp for en del oppgaver likevel. Jeg ser for meg 256MiB minne, 80GB harddisk, Sempron 2800+ osv.

 

Jeg er mer spent på om de litt bedre spesifiserte utgavene kan være gode kjøp. (Dell har det med å ta fett betalt for hver lille ekstra ting.)

 

Blir spennende å se når de dukker opp på Dell.no :)

Redigert: Jeg leser spesifikasjoner og priser hos Dell.no nå.

Lenke til kommentar
"Veiledende priser vil starte fra 329 amerikanske dollar for E521, mens C521 ligger bittelitt høyere i pris."

Beregn valuta

  Resultat:

  2 216,37  Norske Kroner (NOK)

Kurs: 6.7367

Kurser sist oppdatert Kl. 08:56 - onsdag 13. september 2006

I tillegg kommer moms og avgifter.

 

Syns dette var utrolig billig ............

6854240[/snapback]

 

 

Ikke nødvending å regne om. Man kan bare gå inn på dell.no og se selv. De er i salg.

Lenke til kommentar

Komponenter

PROSESSOR AMD® Athlon™ 64 X2 Processor 4200+ redigere

OPERATIVSYSTEM Genuine Windows® XP Home Edition, SP2 redigere

KUNDESTØTTETJENESTER Collect & Return, 1 Year Service only redigere

MINNE 2GB Dual Channel DDR2 533MHz [2x1GB] Memory redigere

HARDDISK 160GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache redigere

OPTISK(E) STASJON(ER) 16 X DVD +/- RW Drive redigere

GRAFIKKORT 256MB nVidia GeForce 7300 Turbocache graphics card redigere

SKJERM Ingen skjerm valgt redigere

Tilbehør

LYDKORT Integrated Sound Blaster Audigy ADVANCED HD Audio Software redigere

HØYTTALERE Ingen høyttalere valgt redigere

TASTATUR Dell Entry Quietkey USB Keyboard - Norw (QWERTY) redigere

MUS Dell USB 2 Button Wheel Mouse - Black redigere

DISKETT- OG MEDIESTASJONER Internal 13-in-1 Media Card Reader redigere

MODEMER Ingen modem valgt redigere

Tjenester og Programvare

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8 (norsk)(Inneholder ikke Office pakken) redigere

SIKKERHETSPROGRAMVARE No security subscription redigere

PROGRAMVARE FOR FOTOGRAFERING Ingen programvare til fotoredigering valgt redigere

SYSTEMMEDIA Ingen Resource CD redigere

Også inkludert i ditt system

Fraktdokumenter Nordic - Documentation with European Power Cord

Adobe Reader Adobe Reader 7.0.8 - engelsk

Gedis Bundle D10E5216 Dimension E521

Bestillingsinformation Dimension™ ordre - Norge

Standard Garanti Collect & Return, 1 Year Service only

Dell Internet Order Dell™ Internet ordre.

Promotions Hidden Option Class Free upgrade from 1024 mb to 2048 mb RAM

Futuristic Futuristic Order Flag SKU

NETTVERKSASSISTENT 90 days trial of Network Assistant included

 

5990 inkl frakt.

Lenke til kommentar
PC-Pakke...

 

5990 inkl frakt.

6854441[/snapback]

 

Det var billig! :)

 

Uansett veldig bra at AMD begynner å hevde seg litt mer på det kommersielle markedet også. Det kommer oss entusiaster til gode i det lange løp, kanskje utviklingen og salg av quadcore kommer kjappere?!

 

Edit: Uavhengig av om det er Intel eller AMD som kommer først... ;)

Endret av Pjokk99
Lenke til kommentar

Billig ja ... Jeg tenker opp mot selvbygging.

Da skal du ha kabinett, strømforsyning, hovedkort, RAM, CPU, harddisk, floppy, drev, frakt, etc, etc, ....

 

Edit: Men man blir ikke knyttet opp mot (denne gang) Dell, og får en mer oppgraderingsvennlig løsning ... --forhåpentligvis--, hvis man bygger selv.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
De har et tidsbegrenset spesialtilbud på enkelte av komponentene. Sammenligningen er i forhold til ordinær pris, ikke førpris.

 

Det som ikke nevnes er at AMD pc-ene bruker nVidia chip-set så AMD og nVidia er tydeligvis bestevenner enda, hvis noen skulle ha vært i tvil.

6854798[/snapback]

 

Er vel like mye at Dell og nVidia er gode venner, og at det er chipsett med fornuftig pris. Hvilken HK leverandør Dell bruker er også av betydning, i og med at Dell tradisjonelt bruker så få leverandører som mulig.

 

Og nVidia vil neppe fase ut chipsett til AMD så lenge spesifikasjoner er tilgjengelig og de tjener penger på å tilby chipsett på AMD plattformen. Om du er venn eller ikke spiller ingen rolle, økonomien bestemmer.

Lenke til kommentar
Fra 3,990,-

Nå fra

3,490,-

Fra 6,490,-

Nå fra

5,990,-

Hvor har de førprisen fra? Har ikke markedsføringsloven klare krav om at førprisen må være reell?

6854457[/snapback]

 

De bruker vel sine egne priser,altså hva de opprinnelig solgte dem for :hmm:

6854693[/snapback]

 

Men ifølge artikkelen ble ikke disse maskinene lansert før nå?

 

AtW

6854727[/snapback]

 

Nei men hva så.

Om jeg setter opp et system og finner ut at dette burde ha en utsalgspris på 6000 kr for at jeg skal ha en rimelig fortjeneste, ja da er jo dette min veil pris.

At jeg da finner ut at jeg skal kjøre et intro tilbud på denne og selge den for 4000 er jo helt opp til meg.

Dermed er jo veil pris 6000. tilbudspris 4000.-

Lenke til kommentar

Jeg oppfattet i hvertfall den overstrekede prisen som førpris og ikke som vei-(vill-?)ledende eller normalpris. Hvis den normale oppfatningen av måten de skriver på er at det er førpris så tror jeg fortsatt det kan stride med markedsføringsloven. Jeg vet ikke hva den sier om å reklamere med veiledende pris eller normalpris heller hvis det bare er en kunstig pris som ingen har kjøpt den til.

Lenke til kommentar
Jeg oppfattet i hvertfall den overstrekede prisen som førpris og ikke som vei-(vill-?)ledende eller normalpris. Hvis den normale oppfatningen av måten de skriver på er at det er førpris så tror jeg fortsatt det kan stride med markedsføringsloven. Jeg vet ikke hva den sier om å reklamere med veiledende pris eller normalpris heller hvis det bare er en kunstig pris som ingen har kjøpt den til.

6855314[/snapback]

 

Hvorfor det,en førpris er vel det et produkt koster FØR det kommer på tilbud,altså har jeg et produkt som jeg setter til 6000 kr,så setter jeg det på tilbud samme dag til 4000.

Hva så? Jeg hadde da vitterligen en reell pris først.

Og for dem som var inne på Dell sin side tidligere i dag så ville de da se at disse lå uten tilbudspris en kort tid .

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...