Gå til innhold

Omtale av Saints Row (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Noen feil som på enkelte områder gjør at veien bare blir borte under deg, er også noe å pirke på"

 

Jeg har hørt dette er fordi den ikke klarer å lese info kjpat nok fra drevet på konsollen, og når man ikek het vet hvor spilleren vil dra neste gang, så kan det sakpe problemer, Det blir interessant å se om dette blir et stort problem i framtiden.

 

AtW

Lenke til kommentar
"Noen feil som på enkelte områder gjør at veien bare blir borte under deg, er også noe å pirke på"

 

Jeg har hørt dette er fordi den ikke klarer å lese info kjpat nok fra drevet på konsollen, og når man ikek het vet hvor spilleren vil dra neste gang, så kan det sakpe problemer, Det blir interessant å se om dette blir et stort problem i framtiden.

6841982[/snapback]

Dette stemmer såvidt jeg vet. Det er rett og slett snakk om at overføringshastigheten fra DVD-spilleren til tider er for lav til å hente teksturene raskt nok. Det er imidlertid ikke spesielt ofte det skjer, og i de tilfellene jeg har erfart det har det vært snakk om høyst ett sekund.

Lenke til kommentar

Bra omtale - må bare kommentere et par av de tingene som trekkes frem som negativt:

 

1) Det at man mister alt når man blir arrestert/drept er jo noe som irriterer de fleste GTA-spillere og gjør at man 'kaster bort' enormt med tid på å skaffe seg ting på nytt eller (som mange gjør i praksis) reloader og må spille seg gjennom en del ting om igjen. På grunn av dette saver jo mange veldig ofte. Og med savesystemet i GTA fører jo dette til masse 'unødvendig' kjøring (i Saints Row kan man save nesten når som helst).

 

2) Å kjøre feil/ikke finne frem i tide er også noe som er irriterende i GTA - særlig siden kartet er såvidt lite detaljert at man ofte ikke ser om man må 'opp' på motorveien eller kan ta småveier. Man kjenner jo ikke byen ordentlig før man nesten er ferdig med spillet.

 

Jeg synes Saints Row er en stor forbedring i forhold til GTA fordi de har grepet fatt i blant annet disse to faktorene som for mange har vært store irritasjonsmomenter uten særlig annen funksjonalitet enn å øke antall timer man bruker på spillet.

 

GPS-navigasjonen i Saints Row er jo smarte saker - den viser ikke alltid raskeste vei siden den holder seg til selve veien og ikke snarveier som man kan ta, men til gjengjeld så finner man stort sett frem tidsnok.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar
Høres bra ut, men jeg er ikke den rette til å kjøpe GTA-kloner(med unntak Just Cause), for meg er GTA nesten alt innen freestyle spill...

6843548[/snapback]

 

Brann er ikke varmt nok for at du skal få brenne i det.

 

Just Cause er IKKE en GTA-klone. Der er du en CIA agent som skal styrte et diktatur... Biler, våpen og free-roam er alt disse spillene har til felles.

 

Biler og våpen er jo overalt i spillverdenen, og free-roam er mer enn disse tre spillene.

 

Saint's Row derimot, er åpenbart hentet fra GTA sin idé

Driver også for den del.

Lenke til kommentar
Høres bra ut, men jeg er ikke den rette til å kjøpe GTA-kloner(med unntak Just Cause), for meg er GTA nesten alt innen freestyle spill...

6843548[/snapback]

 

Brann er ikke varmt nok for at du skal få brenne i det.

 

Just Cause er IKKE en GTA-klone. Der er du en CIA agent som skal styrte et diktatur... Biler, våpen og free-roam er alt disse spillene har til felles.

 

Biler og våpen er jo overalt i spillverdenen, og free-roam er mer enn disse tre spillene.

 

Saint's Row derimot, er åpenbart hentet fra GTA sin idé

Driver også for den del.

6843835[/snapback]

Et par ting:

1:Just Cause er en kopi av Gta og FarCry ifølge Gamereactor og andre spillblad...

2:Har du spilt overhodet Driver 1 og 2. De spillene gikk mest ut på kjøring i byen ikke noe særlig skyting o.l.

 

Sånn da var den saken løst

Lenke til kommentar
Et par ting:

1:Just Cause er en kopi av Gta og FarCry ifølge Gamereactor og andre spillblad...

2:Har du spilt overhodet Driver 1 og 2. De spillene gikk mest ut på kjøring i byen ikke noe særlig skyting o.l.

6844458[/snapback]

 

1. Just Cause har mest til felles med Boiling Point, med unntak av fallskjermen vil jeg si det er nesten identisk.

 

2. Driver 1 & 2 var gode _bilspill_, driv3r var en dårlig gta-wannabe

Lenke til kommentar
Driver? Driver kom ut i 1999 (det første spillet), og ligner ikke akkurat særlig mye på GTA 1 og 2 synes jeg (som var spillene som hadde kommet ut da), de ser du jo tilogmed ovenfra.

 

AtW

6844155[/snapback]

 

Sant det. Men Driver har nok hentet litt ideer fra de gamle GTA-spillene også, men overførte det til 3D, fokuserte på selve bilkjøringa osv. Det var fabelaktig og veldig revolusjonerende. Og på den tiden visste vel mange at det bare var et tidsspørsmål før GTA-serien kom i 3D. :)

 

Jeg syns ikke det trenger å være så negativt at Saints Row tydelig henter mye ideer fra GTA heller. GTA-serien er jo bestående av meget gode spill, og når Saints Row etter det jeg har skjønt tar denne genren videre og forbedrer mye av det som var dårlig i San Andreas, så er jo det bare bra. Bra også med tanke på at det legger press på utviklerne av GTA4.

Lenke til kommentar
"Noen feil som på enkelte områder gjør at veien bare blir borte under deg, er også noe å pirke på"

 

Jeg har hørt dette er fordi den ikke klarer å lese info kjpat nok fra drevet på konsollen, og når man ikek het vet hvor spilleren vil dra neste gang, så kan det sakpe problemer, Det blir interessant å se om dette blir et stort problem i framtiden.

 

AtW

6841982[/snapback]

 

 

det som da blir spennende å se er hvordan PS3 løser dette, for BR drevet dens, 2X, har halvparten av lesehastigheten som DVD drevet til 360. ( 9Mb/s vs 18Mb/s). (eller er det MB / s ? var ihvertfall 9 & 18 husker jeg.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...