Gå til innhold

Apple tar omstartproblem på alvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Her går grensen for unødvendige Macposter ang. feil og problemer.

Intet og ingen er feilfri her i verden ;)

Lenke til kommentar

Synes vel heller det vill vært rart dersom Apple bare kunne switchet teknologi uten å ha noen problemer. Har de ikke også tatt i bruk EFI? Det er vel også relativt nytt og uprøvd, hvertfall i dette segmentet? Dog forstår jeg sef brukere som er frustrerte, det er ingenting som er verre enn når ett program eller i dette tilfelle hele maskinen bestemmer seg for å gjøre noe uforutsett.

Lenke til kommentar

Det er da ikke noe nytt at også Mac har problemer med hardware. Om man skal kunne levere det siste og beste så må man jo ta noen sjanser også.

Dette er et hardwareproblem og har derfor ingen ting med OS X å gjøre. OS X er så og si dønn stabilt, men hardwarefeil er det jo umulig å forsikre seg mot.

 

Det er dog kun en liten del av maskinene som er plaget med dette problemet:

 

Problemet skyldes en feil på hovedkortet, eller «logic board», Apple-lingo for «motherboard», samt kjølesystemet.

 

Kabelen mellom temperatursensoren og kjøleribbene på prosessoren skal være for kort. Kjøleribbene ekspanderer når maskinen blir varm og smelter isolasjonen på kabelen. Dette fører igjen til en kortslutning som gjør at maskinen slår seg av.

 

Når maskinen blir avkjølt kan den startes igjen, men problemet oppstår på nytt så snart maskinen blir varm igjen.

Lenke til kommentar

jeg har macbook pro

 

og har selv sett g4 maskin krasje på noe enkelt som usb minne kort leser

 

min macbook pro låser seg ofte også samt jeg har fått frem 2 ganger en beskjed om at jeg bare må skru maskinen av uten noen andre valg.

 

 

osx må også ha mimimum 1gb med ram 512mb er helt ubrukelig.

 

vil si det slikt osx føles ikke mer stabilt enn windows og windows føles stabilt.

Lenke til kommentar

pcer som rebooter plutselig? har jeg faktisk ALDRI vært borti :D Har hatt blåskjermer, og skrudd av strømmen manuellt med foten, men pcen har aldri reboota av seg selv ;)

Når det kommer til apple og macbook så er det helt klart at det går litt vest når de benytter seg av så mange nye ting. noen klager over gammelt design, men hva om de skulle tenkt på det også? husk at apple ikke er store, og det de får av hardware nå om dagen er rimelig nytt, så det er ikke rart at det er feil på det. Husk at det ikke er Ze Germanz som lager det ;)

Lenke til kommentar
Det er da ikke noe nytt at også Mac har problemer med hardware. Om man skal kunne levere det siste og beste så må man jo ta noen sjanser også.

Dette er et hardwareproblem og har derfor ingen ting med OS X å gjøre. OS X er så og si dønn stabilt, men hardwarefeil er det jo umulig å forsikre seg mot.

6843461[/snapback]

 

Et hardwareproblem i en mac har vel en viss sammenheng med OS X, ettersom OS X bare kan kjøres på en mac? Det hjelper lite at OS X er "dønn stabilt" hvis ledningene i maskinen din smelter (sic!), og den kortslutter. Jeg har også en mac, og er veldig fornøyd, men man må da likevel kunne beholde et minimum av kritisk sans ... De aller fleste elektronikkprodusenter klarer å unngå at ledningene i apparatene de produserer, smelter, og jeg nekter å tro at det samme skulle være "umulig" for Apple.

Endret av M-BS
Lenke til kommentar
Om den rebooter en gang om dagen gjør vel ikke noe. Det gjør jo pcer også.

6843526[/snapback]

 

Hvilken pc er det du bruker, hadde det skjedd med meg ville eg blitt temelig forbanna.

6843945[/snapback]

Ja, forstår heller ikke den. PCen jeg har på jobben restarter jeg kanskje en gang i måneden, det samme gjelder PCene hjemme vanligvis(nå har jeg nettopp oppgradert den stasjonære, så da blir det litt oftere enn vanlig).

 

De aller fleste elektronikkprodusenter klarer å unngå at ledningene i apparatene de produserer, smelter, og jeg nekter å tro at det samme skulle være "umulig" for Apple.

Ja, akkurat den virker litt slapp av Apple. Skulle tro at dette var en av tingene man tenkte på, men...

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Om den rebooter en gang om dagen gjør vel ikke noe. Det gjør jo pcer også.

6843526[/snapback]

 

Mange skrur den av om natten ja. Greit nok. Men en moderne datamaskin har ingen problemer med å gå og gå og gå... Hadde nylig min gående 7 dager, 24/7 i strekk med 100% cpu-last (folding@home), merket ikke noe til det bortsett fra at kjølevifta bråkte mer enn vanlig. Var fornøyd/lei av bråket på fredag, så siden har den gått.

 

Har drifta servere (også tynnklientservere, med flere brukere som fyrer opp div. programmer som nettlesere etc. i hytt og gevær, pluss lokal GUI) med oppetid på rundt to måneder, før strømmen gikk. Så gikk de i to måneder til etc.

 

Så nei, en moderne maskin har ingen *teknisk* grunn til å rebootes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...