Gå til innhold

Aldri mer 6230


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hjelper vel ikke bare med nye navn. En jungel er vel ikke en jungel fordi du ikke kan navnene på trærne, det er vel heller det at det er så innmari mange av dem... Nokia spyr jo ut så mange varianter av telefonene sine at du skal ha tunga rett i munnen for å vite hva som er forskjellen. Skal det bli lettere å ha oversikten, må det bli færre og mer markante modeller. Navn alene vil ikke fortelle meg at den eneste forskjellen på to telefoner, er at den ene har EDGE og den andre ikke...

Lenke til kommentar

Hva med å nevne et eksempel? 5500 Sport.

 

Har lest at Nokia vil bruke navn som "Sport" noe fremover, men ønsker også å begrense dette for at folk ikke skal miste fokuset på at Nokias mobiler kan brukes til langt mer enn en ting..

 

Det hadde f.eks. vært dumt (ut i fra den tankegangen) å kalle N93 for N93 Imaging, da det tar bort fokuset fra at den også er en av markedets beste smarttelefoner.

Lenke til kommentar

Tror det kan være lurt å ha mer beskrivende navn, ja.

 

Nummer og kryptiske koder (dagens system hos Nokia med andre ord) sier i seg selv absolutt ingenting om hver enkelt telefon. Det kan derimot navn gjøre dersom de velger fornuftige navn for hver enkelt telefon-kategori.

 

Velger de mot formodning å navngi etter finske byer, vil jeg vurdere å boikotte Nokia i all overskuelig fremtid. :p

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Som om det ikke var kaos nok på forhånd

 

Nummer og kryptiske koder (dagens system hos Nokia med andre ord) sier i seg selv absolutt ingenting om hver enkelt telefon. Det kan derimot navn gjøre dersom de velger fornuftige navn for hver enkelt telefon-kategori.

6839736[/snapback]

Jeg synes ikke det er så kaotisk det nåværende systemet jeg, det er lett å skjønne hva slags marked de fleste mobilene retter seg mot.

Lenke til kommentar
Tror det kan være lurt å ha mer beskrivende navn, ja.

 

Nummer og kryptiske koder (dagens system hos Nokia med andre ord) sier i seg selv absolutt ingenting om hver enkelt telefon. Det kan derimot navn gjøre dersom de velger fornuftige navn for hver enkelt telefon-kategori.

 

Velger de mot formodning å navngi etter finske byer, vil jeg vurdere å boikotte Nokia i all overskuelig fremtid.  :p

6839736[/snapback]

Nå er d faktisk et system bak de forskjellige talla te de fleste Nokia modelene.. (Ikke at e husker d i farta nå..)

Men mener å husker at de forskjellige talla beskrev alt i delvis hva tellefonen hadde, til ka den va ment til, og hvilken gruppe. (GROFT sakt)

Dvs. Plaseringen av talla og dens verdi..

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
Nå er d faktisk et system bak de forskjellige talla te de fleste Nokia modelene..

6851385[/snapback]

Ja, men det hjelper jo ikke med mindre folk faktisk kjenner til systemet bak modellnavnene.

 

"Problemet" i Nokias tilfelle der derfor at de eneste som skjønner noe av modellnavnene er de som enten har en forholdsvis bra oversikt over Nokias modellutvalg slik at de ser et visst mønster i modellnavnene, eller evt de som har god kjennskap til hvordan Nokias navgivningsmetoder fungerer. Folk flest havner neppe i noen av disse to kategoriene.

 

Det samme "problemet" eksisterer vel å merke hos mange av Nokias konkurrenter også, man må gjerne studere modellutvaglet før navnene sier noe særlig om hver enkelt telefon.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...