Gå til innhold

Logitech Cordless Desktop Optical


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig at man kan bruke oppladbare batterier - men når produsenten sier man ikke skal bruke annet enn alkaliske batterier, forholder jeg meg til det. Uten at jeg skal uttale meg bastant om det, tror jeg også at voltstyrken kan ha noe å si. 0,3 Volt _er_ en viss forskjell per batteri...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 04:32, skrev MrGame:

Altså.. med så mye minus i oppsumeringen burde den egentlig få toppscore? Synes desse testene begynner å bli litt dumme jeg. Er det fordi objektene er sponset?


 

Jeg er faktisk ganske enig der.. men det er en annen ting som slår meg der også.. når man uthever at musen ikke er noen gamer-mus... er keyboardet det? med alle de ekstra knappene? tenk at du sitter og spiller et online spill.. runder et hjørne. der sitter 4-5 fiender.. du trykker febrilsk på keyboardet.. bommer på en knapp dermed minimeres spillet, og winamp starter...

 

Joda.. gaming er gøy...

 

 

105-knapper bør være nok for de fleste etter min mening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 04:32, skrev MrGame:

Altså.. med så mye minus i oppsumeringen burde den egentlig få toppscore? Synes desse testene begynner å bli litt dumme jeg. Er det fordi objektene er sponset?


Vel de "ulempene" som er listet er jo av veldig liten praktisk betydning. Det må jo ikke nødvendigvis være ikke antallet ulemper som teller, men heller graden av alvorlighet i disse.

Dessuten funker jo musa også greit med oppladbare batterier. Virker dog som om batt.levetiden blir noe kortere ved bruk av disse.

Quote:


Musen har en oppløsning på 800 dpi. Den leser av underlaget med 1,5 MHz (1500 blink per sekund) i følge Logitech.


Dette er vel i praksis det samme som feks. dual optical er det ikke? Så grunnen til evt. "muslag" må vel skyldes at den er trådløs.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 04:32, skrev MrGame:

Altså.. med så mye minus i oppsumeringen burde den egentlig få toppscore? Synes desse testene begynner å bli litt dumme jeg. Er det fordi objektene er sponset?


 

Da bør du lese hva jeg begrunner karakteren med:

 

"Karakteren er satt etter vurdering av hele settet. Ulempene jeg finner er relatert til tastaturet og musen separat."

 

Hele settet fortjener 6. Det er utrolig bra! Du bør også lese pluss / minus -oversikten nøyere. :smile:

Jeg kan ikke trekke på karakteren fordi musen ikke er så bra til gaming. Det har lite å si for settet som sådan, men har mye å si for musen separat.

 

Og til ditt spørsmål om vi gir gode karakterer til sponsede produkter: vi driver ikke som enkelte andre websider. Overklokking.no _skal_ være uavhengig og nøytral. Du som forbruker skal kunne stole på at tester du leser på http://www.overklokking.no ikke er vinklet til fordel for leverandørene, men til fordel for deg.

Du skal finne tester og omtaler som trekker fram de essensielle for- og bakdelene med hvert enkelt produkt, presentert på en måte som hjelper deg som forbruker å avgjøre hvilket produkt som passer for deg.

Lenke til kommentar

Quote:


"Karakteren er satt etter vurdering av hele settet. Ulempene jeg finner er relatert til tastaturet og musen separat."


 

Sitter selv med samme mus, men ikke det beste trådløst tastaturet til logitech.

 

Musen fungerer greit i spill, klarer ihvertfall å holde ca 1:1 død:frag i CS. Tastaturet er herlig, kanskje det beste jeg noensinne har trykket på, antar at tastaturet i Desktop Optical holder samme kvalitet.

 

Logitech har etter min erfaring tastatur som holder lenge, andre tastatur har en tendens til å dø på seg etterhvert, men logitech har fortsatt følelsen av kvalitet etter lang tid.

 

meninger>

Lenke til kommentar

Det settet er faktisk verdt en 6'er, det er noe av det beste og mest behaglige jeg har hatt noen gang i allefall.. uheldigvis så brant jeg mer batterier i musa enn jeg følte var økonomisk forsvarlig ;) (sort musematte)

 

Har tapt et par WC3 2v2 ladder fights i brask og bram pga dårlige batterier, da kokte det over for meg, så jeg bestillte meg dual modellen med ledning ;)

Lenke til kommentar

De tastaturene er noe av det mest geniale som er produsert, noe som gir deg mer kvalitetsfølelse skal du lete lenge etter. Siden musa er trådløs er den automatisk uegnet til hardcore gaming, mener det er begrenset overføringshastighet, så her må det vel endres lit på overføringsteknologien mellom mus og mottaker (vi vet jo at logitech kan lage en skikkelig mus)

Lenke til kommentar

1. Hva har dette med overklolling og gjøre? Dette er en side om overklokking og ikke om generel hardware. Da hadde det vært bedre om du hadde laget den for hardware.no siden dere er i samme nettverket.

 

2. Oppladdbare batteri sier du ikke kan brukes siden produnsenten ikke sier det går/er anbefalt, men produsenter sier at det ikke er bra å overklokke men dere gjør det fordet. Oppladbare batterier fungerer utmerketpomtrent på de aller fleste aparater som bruker vanlige batterier.

 

3. Noen never sponsing og må si det lukter litt av det. Har selv opplevd og kjøpt produkter som ikke holder mål iforhold til hva som er fakta. Dårlige ting med produktet erblir enten ikke nevnt eller sagt at ikke gjør så mye. Skal dere være en serøs aktør så bør dere vøære forsikdig vis dere skal være seriøse.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 21:36, skrev Bøgge Bakken:

1. Hva har dette med overklolling og gjøre? Dette er en side om overklokking og ikke om generel hardware. Da hadde det vært bedre om du hadde laget den for hardware.no siden dere er i samme nettverket.


 

Årsaken er så enkel som at når vi får ny hardware, skriver vi en omtale av det. Jeg kan være enig i at dette egentlig hører hjemme hos Hardware, og vil nok overlate til dem å omtale generell hardware heretter.

 

Quote:


2. Oppladdbare batteri sier du ikke kan brukes siden produnsenten ikke sier det går/er anbefalt, men produsenter sier at det ikke er bra å overklokke men dere gjør det fordet. Oppladbare batterier fungerer utmerketpomtrent på de aller fleste aparater som bruker vanlige batterier.


 

Jeg skriver slik fordi jeg ikke vil ha noen som sier "jammen, du sa det gikk bra og så gikk det ad undas." Man kan lett måtte erstatte saker og ting da.

Det er litt forskjell mellom å overklokke en CPU og kjøre feil type batterier på en mus.

 

Quote:


3. Noen never sponsing og må si det lukter litt av det. Har selv opplevd og kjøpt produkter som ikke holder mål iforhold til hva som er fakta. Dårlige ting med produktet erblir enten ikke nevnt eller sagt at ikke gjør så mye. Skal dere være en serøs aktør så bør dere vøære forsikdig vis dere skal være seriøse.


 

Tastaturet ble sponset i forbindelse med testmaskinene. Men det gjør ikke at jeg gir det bedre karakter! Hadde det vært et rævva tastatur, hadde jeg skrevet akkurat det. Jeg lar meg IKKE kjøpe! I såfall koster det minst en million eller to. Da skal jeg _vurdere_ det. :wink:

For øvrig synes jeg at jeg gjør det ganske klart på første siden der jeg skriver:

 

Quote:


Vi takker Komplett AS for å ha sendt oss tastaturet.


 

Som jeg har skrevet i ID 10 skal http://www.overklokking.no være en upartisk side. Du vil ikke finne tester utført av oss som favoriserer snille leverandører. Dårlige produkter får dårlige resultater uansett. Det garanterer jeg med mitt gode navn og rykte som sikkerhet. Om dette skulle skje, vil vedkommende medarbeider få en kraftig refs - mest sannsynlig bli sparket på dagen.

 

Jeg garanterer personlig for at tastaturet er så bra som jeg sier. På min maskin og med mitt oppsett opplever jeg ingen problemer eller minus. Jeg kan ikke garantere at alle vil oppleve en problemfri hverdag da det alltid vil være faktorer som kan generere feil hos uheldige.

 

_________________

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Daglig leder ved http://www.overklokking.no

Moderator / admin på forumet

 

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-10-28 23:44 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...