Gå til innhold

Overklokk er tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det bare meg som synes det er unyttig med overklokking.. ustabilt så lenge det ikke kan holde en "super ytelse" (som oftest bare er et par prosent bedre enn før det ble klokket) over lang tid så er det ikke vits :p

 

jeg vil heller ha en stabil pc som yter bra enn en ustabil som yter max.

Lenke til kommentar
er  det bare meg som synes det er unyttig med overklokking..

6806415[/snapback]

 

For fotball, tennis, curling, sjakk, gaming, tv-titting er så forbanna mye nyttig??

 

Er det nyttig å være på fest? Råne rundt på mopeden?

 

Hvorfor skal alt handle om nytte?

 

 

Pent jobbet KEB :)

 

 

EDIT: et par prosent bedre en før OC? .. En E6400 som klokkes fra 2.13 til 3.2Ghz er LANGT mer et bare 2-3%. Du får ytelse som ligger over den dyreste til Intel.

Endret av formann
Lenke til kommentar

formann: Enig... Overklokking er en hobby, på lik linje med all den andre "idretten" - Poker etc.

 

Folk må lære seg å innse at ikke alle har felles interesser og at noe som for noen virker totalt fjernt er helt kanon for andre.

 

F.eks jeg hater strikking, men klager jeg på de som gjør? Nei.

 

Det står respekt av enhver rekord som blir satt, både i bunn og i topp (;)) og en overklokking på dette nivået handler ikke bare om kjøpekraft. Skjermkortet som er brukt er ikke spesielt dyrt lengre, hardwaren generelt er ikke så halvgæærn, men kjølinga derimot -- Men der er jo KEB eksperten selv :)

 

Og det koster ikke så mye med ett kobberrør og tørris for de av dere som er up for the challenge.

Lenke til kommentar
er  det bare meg som synes det er unyttig med overklokking.. ustabilt så lenge det ikke kan holde en "super ytelse" (som oftest bare er et par prosent bedre enn før det ble klokket) over lang tid så er det ikke vits :p

 

jeg vil heller ha en stabil pc som yter bra enn en ustabil som yter max.

6806415[/snapback]

 

Jeg tror ikke han mener at overklokking er "dumt" og at det finnes bedre ting å gjøre. Han snakker bare om at han liker ikke ustabile datamaskiner og derfor liker han "standard" maskiner bedre.

 

Klart, det finnes bedre ting å gjøre, men "overklokking" er en slags hobby og det er jo kjekt det... Spesielt på dette nivået som det er snakk om i artikkelen er det veldig kjekt :thumbup:

 

Jeg overklokker selv en god del, men det blir aldri bra nok hardware og kjøling på meg :(

 

Gratulerer med 1 plass på ORB! Stå på Overklokk!

 

Continue making us proud :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Grattis "King Klokk".. aka hr. Overklokk..

Ser du har konvertert til Intel.. og fått sving på sakene.. Regner med at flere rekorder står får fall etterhvert..

:thumbup:

 

@dib - Ad nytte:

Ekstremklokking er en hobby.. Svært få hobbies kan sies å være nyttige..annet enn for den personen som utøver sin hobby. Spør de fleste "housewives" om hva de synes om at "gutta" "sitter i garasjen" og skrur biler, motorsykkler, PC'er, modellfly... eller enda verre.. spiller golf.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...