Gå til innhold

16 GB minnepinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske irriterende det her! Hvorfor åpner artikkelen i samme vindu? Hva med en target=_blank?

6781974[/snapback]

Synes det er helt i orden. På den måten kan man selv velge om artikkelen skal åpnes i eget vindu eller det samme. Klikk direkte på linken -> samme vindu. Høyreklikk på linken, eller bruk midtknappen på musa -> nytt vindu.

 

M.a.o. du kan selv bestemme hva som er best for deg, i stedet for at andre skal ta den avgjørelsen.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

dib: Hvis man har så stort behov for 64-128GiB og så mye penger at man kan betale 10-20.000 kr for det så greit nok, men til vanlige folk tror jeg det er bortkastede penger. Så lange man har alle de mye brukte små filene sine på flash så holder det i lange baner. F.eks bør 8 GiB holde i lange baner hvis man bruker ett OS (med unntak av Vista), og 16GiB til flere OS samtidig eller Vista alene. Det meste annet, altså filer over ca 1MB yter bedre om de ligger på en tradisjonell harddisk. Pris og ytelsemessig er det nok lurt å ha både flash og vanlig harddisk.

 

Hvorfor ligger 16GB-versjonen i prisguiden hvis den kun skal selges gjennom Toshibas egen nettbutikk i Japan?

Lenke til kommentar

Det finnes produkter på markedet i dag som bruker flash som hardisker. Mobiltelefoner er vel kanskje høyest på listen. Men også PC'er bruker flash baserte harddisker. Så kalte Tynn Klienter. Blandt annet HP har en hel serie med disse. Her kan du få Windows installert på hardisker ned i 256 mb, hvis ikke mindre. Problemet med bare å bruke flash som harddisk er at de ikke kan skrives på for mange ganger. Tror det er ca 100 000 ganger før de går i stykker. Så det er ikke noe serlig som harddisk hvis du har tenkt å bruke PC'en på tradisjonelt vis. Windows leser og skriver nemlig til harddisken hele tiden.

Lenke til kommentar
100000 ganger overskriving holder i lange baner etter det jeg har lest. Problemet med overskriving er litt en myte som henger igjen fra da 1000 til 10000 overskrivinger var det de tålte.

6782501[/snapback]

 

Ja, det er mitt inntrykk også, jo mer jeg leser fra mer eller mindre sikre kilder, jo mer overbevist blir joeg om at dette har blitt et mer eller mindre ikke-eksisterende problem i praksis. (ihvertfall om man lager en sak som er beregnet for å brukes som disk).

 

AtW

Lenke til kommentar

Men denne brikken blir altså kun solgt i Japan da eller? Fikk jo lyst på en slik selv, men det blir vel vanskelig hvis de kun har tenkt å selge denne gjennom sin egen nettbutikk i Japan regner jeg med.

 

Jaja, det tar vel ikke lange tiden før det dukker opp diverse 16GB-varianter her til lands fra andre produsenter uansett, så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet i så fall.

Lenke til kommentar
Råprisen på flashbrikker er for tida ca 150 kr/GiB så denne 16GiB minnepinnen vil trolig koste mellom 2500 og 4000kr.

6785996[/snapback]

Det virker fornuftig. Etter hvert som prisen har dalt ned mot 1500 kr så har jeg kanskje behov for ny minnepinne, og da blir det grei overgang. Jeg håper ivertfall på stor konkurranse i flash-markedet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...