Gå til innhold

Tjeneste som oppdager skolefusk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi brukte dette i hele fjord... men hadde problemer med at bokstavene og sia skle ut plutslig når vi brukte firefox (bare av og til)

Samt når du får no oppdatert på norsk, matte og engelsk(ett eks) blir de markert rød. Du går inn på norsk og leser... aah jeg skal levere den stilen om fredagen... ok tenker du... leser igjenom oppgaven og går til bake... alle er nå svart.... ingen er oppdatert, så du må innom alle fag vær gang, eller ha god husk...

 

Vi brukte også itsl til å overføre filmer til skola :p for når man lager prosjekt kan man legge inn neste uendelig med 25mb store filma. Så vi brukte winrar og lasta de opp :p

Lenke til kommentar
Finner denne ut at stilen er plagiert dersom man bytter språket?

F.eks fra nynorsk til bokmål eller omvendt?

6762554[/snapback]

Lurte også på det, evnt dersom man tar en engelsk oppgave og oversetter den, når er jo dette endel arbeid da, men.. Noe annet som slår meg er at det antageligvis vil kunne oppstå situasjoner der to personer har skrevet to ganske like oppgaver og bli beskyldt for juks. Kan også elever sjekke om oppgavene deres blir oppfatte som juks, dvs basere en oppgave på en annen, men skrive dne såpass mye om at systemer ikke oppfatter det som ett plagiat?

Lenke til kommentar

Synes denne artikkelen rett og slett var ELENDIG.

 

It's Learning er IKKE et anti-plagieringsverktøy, men en undervisningsplattform som b.la. har en slik funksjon! Denne funksjonen er ny innen It's Learning, men selve undervisningsplattformen er jo langt i fra "ny" i norge. Masse feilinformasjon her med andre ord.

 

Versjon 3 hadde mange forbedringer, og i mine øyne ser det nå ut som dette vil bli et meget godt system. Jeg har også prøvd alternativet Classfronter, og det er på langt nær like bra mener jeg.

 

Slike undervisningsplattformer vil bli mer viktig nå som kunnskapsløftet og den nye reformen har trådd i kraft.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Slike undervisningsplattformer vil bli mer viktig nå som kunnskapsløftet og den nye reformen har trådd i kraft.

6762594[/snapback]

Hvorfor? Mulig jeg overser noe, men klarer ikke helt å se hvorfor It's learning skal gjøre noe fra/til her. Problemer er enkelt og greit at jeg er redd at målene med denne type verktøy er for ambisiøse i forhold til hva som faktisk lar seg gjøre. Dvs at man ubevisst generer nok en barriere mellom lærer/foreleser og elever/studenter, mange vil sikkert hevde at det fører til mer kommunikasjon, men jeg er ikke overbevist om at kvaliteten på kommunikasjonen blir bedre. Mer informasjon er ikke alltid en fordel?

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Hvor i artikkelen står det at programmet er en nyhet?

 

Han skriver at programmets versjon 3.0 er ett år gammelt allerede. Hele artikkelen er mer som en påminnelse for de som ikke vet om dette enda, og ikke en nyhet.

 

Sikkert ett greit program, men stoler lærerene blindt på svaret de får? Eller får de beviser for at det er ett plagiat?

Lenke til kommentar
Hvor i artikkelen står det at programmet er en nyhet?

 

Han skriver at programmets versjon 3.0 er ett år gammelt allerede. Hele artikkelen er mer som en påminnelse for de som ikke vet om dette enda, og ikke en nyhet.

 

Sikkert ett greit program, men stoler lærerene blindt på svaret de får? Eller får de beviser for at det er ett plagiat?

6762666[/snapback]

Hadde jeg vært lærer hadde jeg heller brukt 5 minutter per oppgave og leitet selv. ;)

Lenke til kommentar

Her er det folk som kritiserer artikkelen pga. dårlige leseevner:

"It’s learning" er navnet på en nettbasert læringsplattform for skoler og høyere utdanning. Blant funksjonene i tjenesten er en plagieringskontroll, det vil si den skal kunne oppdage elever som jukser.

Men for all del; artikkelen er ikke velskrevet.

 

PS: Datating: Flere lærere vet ikke hva Google er, og enda færre kan bruke det. Sider som Propaganda etc. er helt ukjente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...