Gå til innhold

Smarttelefoner selger dårlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaha?

 

http://www.amobil.no/artikkel/symbianos/sm...v_hyllene/28134

 

Salget av smarttelefoner ser endelig ut til å ha løsnet, og omsetningen har skutt til værs med 73 % det siste året.

 

denne artikkelen:

Samtidig har smarttelefonsalget økt usle 7 prosent i Europa. Det viser en fersk rapport fra analytikerfirmaet IDC.

 

Merkelig at de kan være sååå uenige? Og i så fall bør vel dere gjerne kommentere det i artikkelen.

Lenke til kommentar
Arehei:

Det er ikke det at de er uenige i tallene. IDC definerer nemlig en smarttelefon som en telefon med PDA-funksjonalitet i rapporten. Det vil si at blant annet vanlige Series 60-telefoner ble utelukket, noe som har sin innvirkning på tallene

 

Det er nevnt i artikkelen nå.

6763055[/snapback]

Det er vel ennå ikke nevnt at de ikke definerer Symbian som smartphone, bare en tilleggsopplysning om at Symbian vokser. Spør du meg må hele det siste avsnittet skrives om.
Lenke til kommentar
Arehei:

Det er ikke det at de er uenige i tallene. IDC definerer nemlig en smarttelefon som en telefon med PDA-funksjonalitet i rapporten. Det vil si at blant annet vanlige Series 60-telefoner ble utelukket, noe som har sin innvirkning på tallene

 

Det er nevnt i artikkelen nå.

6763055[/snapback]

Unnskyld om jeg er vanskelig, men hva er igjen da PDA-funksjonalitet? Må den ha fullt tastatur, touchscreen?

 

Fint at du skrev litt om :)

 

og forresten:

PDA-telefontelefonsalget i Europa går i snegletempo
Lenke til kommentar

Hehe, det er ikke så rart at slike telefoner selger med sneglefart. hva skal en gjennomsnittlig normann med avansert mobil teknologi. Jeg klarer meg fint med k700i og det den kan gi meg. Noe mer enn den trenger man ikke hvis man ikke bruker det i jobbsammenheng. Og når prisene er så hinsides høye så er det snakk om at fok prioriterer, heller et stort hjemmekino/data enn masse ekstragreier på en telefon som du nesten aldri bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-45jaQkrH
...hva skal en gjennomsnittlig normann med avansert mobil teknologi...

 

Vel, jeg for min del er kjempehappy over muligheten til å benytte fullt qwert tastatur, inet over wifi, og officepakka, uten å drasse på en schwær bærbar i sekken ( eller sekk i det hele tatt, for den saks skyld).

Greit å ha disse mulighetene på min Imate Jasjar, spare ryggen til en stakkars student ;) Pensum, oppgaver og annen info rett i lomma.

Lenke til kommentar
PDA-telefonen på bildet er bare et illustrasjonsbilde hentet fra et bildebibliotek. Håper du ikke har brukt tid og krefter på å finne ut hvor du kan få tak i den ;)

6768816[/snapback]

 

OK. Men kanskje en slik en hadde hjulpet på salgstallene :cool:

Har ikke brukt veldig med krefter, dog i min søken fant jeg riktignok flere interessante PDAfoner. :w00t:

 

ASUS P525

og

O2 atom

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...