Gå til innhold

ATI dropper Intel-brikkesett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange tror at man etter oppkjøpet vil se to allianser danne seg der Intel og Nvidia står på den ene siden mot AMD og ATI på den andre. Hverken AMD eller Intel ser ut til å ha kommentert det nye konkurranseforholdet de to partene i mellom eller tatt standpunkt til en eventuell CPU/GPU-allianse mellom de fire partene.

 

Dette er vel neppe noe som blir annonsert, AMD har på sin måte sagt sitt gjennom oppkjøpet av ATI og da er ikke alternativene til Intel og nVidia så mange? I prinsippet trenger ikke AMD nVidia på lengre sikt og Intel trenger ikke ATI. AMD/ATI har heller ingenting å tjene på å bistå Intel med noe, dvs bortsett fra at ATI vil miste markedsandeler, men dersom målet til AMD er verdensherredømme(og den leksa), så bør de heller fokusere på AMD/ATI produkter heller enn Intel/ATI produkter. Dette er i utgangspunktet sunn fornuft og jeg tror ingen av de nevnte er "for gode" til å spille strategisk(selvom noen sikkert vil hevde det).

Lenke til kommentar
Nåda, dette er kun rykter, tar de med en enorm klype salt jeg.

Inntil noe er bekreftet av Amd så tviler jeg sterkt på det.

6740323[/snapback]

Er ikke AMD som kommer til å komme med noe bekreftelse, det er vel heller Intel. Tviler på at Intel kommer til å fornye ATI/AMD sin bus-lisens.

Lenke til kommentar

En av hovedhensiktene til amd med dette oppkjøpet var vel nettop å stikke kjepper i hjulene for Intel.

Alle vet jo at Intel hadde satset på et samarbeid med ati og når så amd innså at de ikke lengre kunne takle ytelsen til deres prosessore så måtte det finnes en annen løsning for å forsøke å stagnere konkurenten.

Kortsiktig har de vel delvis lyktes,men det spørs om det lønner seg å kaste stein i glasshus. Dette vil nå tvinge Intel over til nvidia og blir sammarbeidet der bra kan det jo tenkes at amd får samme problemer der :hmm:

Lenke til kommentar
En av hovedhensiktene til amd med dette oppkjøpet var vel nettop å stikke kjepper i hjulene for Intel.

Alle vet jo at Intel hadde satset på et samarbeid med ati og når så amd innså at de ikke lengre kunne takle ytelsen til deres prosessore så måtte det finnes en annen løsning for å forsøke å stagnere konkurenten.

Kortsiktig har de vel delvis lyktes,men det spørs om det lønner seg å kaste stein i glasshus. Dette vil nå tvinge Intel over til nvidia og blir sammarbeidet der bra kan det jo tenkes at amd får samme problemer der  :hmm:

6741387[/snapback]

 

Hør på deg selv mann! Ta deg sammen.

 

Kaste stein i glasshus er da noe du aldri bryr deg om, så du skal ikke bekymre deg så fært? Alt kommer sikkert gå bra til slutt og Intel vinner hele shiten!

 

(henviser til konstante poster fra deg som kritiserer amd fanboys, for selv å spamme

forum med Intel kjærlighet i hver eneste tråd, kjærligheten er definitivt blind.)

 

Beklager å komme med personlig kritikk mot deg, men på dette forumet er du virkelig med på å dra ned kvaliteten på for mange diskusjoner i mine øyne, mener deg ikke noe vondt for det.

 

God helg! :*

Lenke til kommentar
Snekker'n Har et godt poeng. Men får håpe det ikke er hold i disse ryktene...liker å kunne velge. Det der var en veldig unødvendig post Hardfredd

6742252[/snapback]

 

Ja jeg er helt enig i poenget hans faktisk. Jeg er også blant de som ikke liker at AMD kjøpte opp ati, netopp pga slike ting som dette.

Jeg beklager, men det er den måten han alltid skal favorisere en produsent jeg er blitt kvalm av.. Om du ikke ser det, så flott for deg, jeg for min del må snart slutte å lese intel/amd relaterte diskusjoner.

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Snekker'n Har et godt poeng. Men får håpe det ikke er hold i disse ryktene...liker å kunne velge. Det der var en veldig unødvendig post Hardfredd

6742252[/snapback]

 

Ja jeg er helt enig i poenget hans faktisk. Jeg er også blant de som ikke liker at AMD kjøpte opp ati, netopp pga slike ting som dette.

Jeg beklager, men det er den måten han alltid skal favorisere en produsent jeg er blitt kvalm av.. Om du ikke ser det, så flott for deg, jeg for min del må snart slutte å lese intel/amd relaterte diskusjoner.

6742391[/snapback]

 

jeg favorisere??

Hvilken cpu produsent blir favorisert på dette forumet?

At du da spes legger merke til mine utsagn har vel muligens med at jeg er en av de få som "tør" si imot all propagandaen som er ført på dette forumet med hvor bra amd er og hvor ille Intel er.

Personelig synest jeg de er like bra/ille alt ettersom og derfor skifter jeg også prosessorprodusent etter hvem som har beste produkt .

Så jeg får bare beklage at du blir kvalm av å lese andres meninger/synspunkter :D

Lenke til kommentar
En av hovedhensiktene til amd med dette oppkjøpet var vel nettop å stikke kjepper i hjulene for Intel.

Alle vet jo at Intel hadde satset på et samarbeid med ati og når så amd innså at de ikke lengre kunne takle ytelsen til deres prosessore så måtte det finnes en annen løsning for å forsøke å stagnere konkurenten.

Kortsiktig har de vel delvis lyktes,men det spørs om det lønner seg å kaste stein i glasshus. Dette vil nå tvinge Intel over til nvidia og blir sammarbeidet der bra kan det jo tenkes at amd får samme problemer der  :hmm:

6741387[/snapback]

 

Hehe dagens beste

 

Så grunnen til at Amd lånte mye penger og satsa stort her er bare for å stoppe ein arkitektur fra Intel å få skikkelig fotfeste:P Disse diskusjonen var i gang lenge før Ati hadde begynt å lage Intel chipset.

Amd kjøpte Ati fordi dei trenger ein integrert cpu gpu i framtida, og også fordi dette vil gi dem eit bedre platform for framtiden. Platformer har velldig mye å si for oem markedet, bare se kor god suksess intel har høsta med platformen sin på Bærbare;)

Lenke til kommentar
En av hovedhensiktene til amd med dette oppkjøpet var vel nettop å stikke kjepper i hjulene for Intel.

Alle vet jo at Intel hadde satset på et samarbeid med ati og når så amd innså at de ikke lengre kunne takle ytelsen til deres prosessore så måtte det finnes en annen løsning for å forsøke å stagnere konkurenten.

Kortsiktig har de vel delvis lyktes,men det spørs om det lønner seg å kaste stein i glasshus. Dette vil nå tvinge Intel over til nvidia og blir sammarbeidet der bra kan det jo tenkes at amd får samme problemer der  :hmm:

6741387[/snapback]

 

Hehe dagens beste

 

Så grunnen til at Amd lånte mye penger og satsa stort her er bare for å stoppe ein arkitektur fra Intel å få skikkelig fotfeste:P Disse diskusjonen var i gang lenge før Ati hadde begynt å lage Intel chipset.

Amd kjøpte Ati fordi dei trenger ein integrert cpu gpu i framtida, og også fordi dette vil gi dem eit bedre platform for framtiden. Platformer har velldig mye å si for oem markedet, bare se kor god suksess intel har høsta med platformen sin på Bærbare;)

6743872[/snapback]

 

Selvsagt er det flere grunner til at et firma kjøper opp et annet,det vet vel også du.

Jeg fokuserte på noen viktige grunner,du på andre og begge deler er nok tilfelle. For som du sier amd er avhengig av en bedre plattform og i motsetning til Intel var de ikke istand til å utvikle denne selv og valgte da å kjøpe opp en eksisterende . :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...