Gå til innhold

AMD vil ha 40 prosent markedsandel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man ser hvilken status Opteron har fått de siste årene, skal man ikke se bort i fra at de faktisk klarer det. Solide leverandører som ServerWorks og SuperMicro, som før kun leverte produkter for Intel-produkter satser nå hardt på Opteron. Selv Dell skal nå satse på Opteron, så det er ikke umulige mål.

Lenke til kommentar
Tja, ikke noe galt med å ha ambisjoner, men tviler litt på de greier det.

6735933[/snapback]

 

Hvorfor i all verden skulle de ikke det?

6736079[/snapback]

 

Tja, av de siste 12 jeg har snakket om om oppdatering den siste måneden, går 11 av de over til intel og conroe. Itavdelingen jeg drev før for et større selskap her i Norge vurderte å gå over til amd når de skal kjøpe nytt serverutstyr for rundt millionen i slutten av året, men de har pendlet tilbake til intel slik som flesteparten av de jeg kjenner gjør.

 

Nå kan det hende at dette er noe som er spesielt for meg og min omgangskrets, men jeg har heller en tro på at intel tar tilbake markedsandeler en at de mister de.

Lenke til kommentar
Er det noe Sun ikke taper, så er det markedsandeler. Tvert imot så kaprer Sun betydelige markedsandeler.

6736887[/snapback]

 

...med (blant annet) sine opteron baserte maskiner.

 

Nå er det vel først Intel AMD konkurrerer med da. Synes dessuten det å sette seg 40% markedsandel er litt reaksjonært, tyder på at de er fornøyd med å være lillebror?

6736917[/snapback]

Tror heller det handler om å sette seg realistiske mål, så har de nok mer langsiktige planer om verdensherredømme skal du se :hmm:

Lenke til kommentar

Tror det kan bli vanskelig å kapre så mye i servermarkedet for AMD selv om det vel menes 40% av x86 servermarkedet som vel utgjør ca halvparrten av det totale servermarkedet per i dag. Med så mange spennende lanseringer frem mot 2009 kan markedsandelene fort fly både hist og her. Har jo Power 6 , Tukwilla og Niagara (II) et stykke der fremme og Woodcrest som nettopp er på vei inn i markedet. Det er jo ikke nødvendigvis gitt at x86 segmentet vil vokse relativt til de andre heller, selv om det ser slik ut nå.

 

Siste kvartal var det forresten en litt pussig trend. 1 sokkel og 32+ sokkel servere økte andeler mens resten gikk ned! Jeg tror dette kan bli en trend med server salg som består av noen få veldig store maskiner (backend db server) med mange små front end applikasjonsservere gjerne i blade format.

Lenke til kommentar
Tja, ikke noe galt med å ha ambisjoner, men tviler litt på de greier det.

6735933[/snapback]

 

Hvorfor i all verden skulle de ikke det?

6736079[/snapback]

 

Tja, av de siste 12 jeg har snakket om om oppdatering den siste måneden, går 11 av de over til intel og conroe. Itavdelingen jeg drev før for et større selskap her i Norge vurderte å gå over til amd når de skal kjøpe nytt serverutstyr for rundt millionen i slutten av året, men de har pendlet tilbake til intel slik som flesteparten av de jeg kjenner gjør.

 

Nå kan det hende at dette er noe som er spesielt for meg og min omgangskrets, men jeg har heller en tro på at intel tar tilbake markedsandeler en at de mister de.

6736413[/snapback]

 

Jeg tror også AMD kan klare det. Grunnen er at Opteron skalerer bedre enn Conroe noe som jeg tror er mye av grunnen til at Dell også hoppet på Opteron toget.

 

Edit:Leif

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

om en populær cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60% ?? :hmm:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

 

Lurer på om noen andre en snekker'n gidder å lure på det? Nei forresten det lurer jeg ikke på.....

Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

 

Lurer på om noen andre en snekker'n gidder å lure på det? Nei forresten det lurer jeg ikke på.....

6741555[/snapback]

 

 

Det er nok mange som lurer på det ja, iallefall alle som ikke har bind for øynene og blint godtar alle amds krumspring.

Jeg mener og har alltid ment at en produsent fritt må kunne kjøpe opp en annen om det er ønskelig, at en produsent fritt må sette prisene på sine produkter, at en produsent fritt må få selge sine produkter uansett om de velger å selge med tap.

MEN da må dette være fritt for alle og en må ikke rope ulv ulv og syte og bære seg overfor dette om det er andre enn de en "holder med" som gjør det . :thumbup:

Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

 

 

Dumpet prisene med 50-60% i servermarkedet?

Hvor tar du disse fantasitalene dine fra?

 

Her har du ein link som viser prisforskjellen i Servermarkete

 

Opteron 940 og den nye Opteron 1207 sokkel serien

Prisforandringer

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

Pentium D hadde den samme prisdumpingen. Merkelig at du ikke har reagert på det :whistle: Snakker om å ha bind for øynene...

 

Du må da skjønne at AMD må senke profiten på A64 prosessorene for å møte konkurransen med intel's core 2.

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Tja 40% er vel ikke en umulighet, iallefall om de fortsetter med "dumpingpriser" som nå.

Rart forresten hvor stille det er om den saken,lurer på om det hadde vært like stille om en annen cpu produsent hadde dumpet prisene med opptil 50-60%  :hmm:

6739043[/snapback]

 

Lurer på om noen andre en snekker'n gidder å lure på det? Nei forresten det lurer jeg ikke på.....

6741555[/snapback]

 

 

Det er nok mange som lurer på det ja, iallefall alle som ikke har bind for øynene og blint godtar alle amds krumspring.

Jeg mener og har alltid ment at en produsent fritt må kunne kjøpe opp en annen om det er ønskelig, at en produsent fritt må sette prisene på sine produkter, at en produsent fritt må få selge sine produkter uansett om de velger å selge med tap.

MEN da må dette være fritt for alle og en må ikke rope ulv ulv og syte og bære seg overfor dette om det er andre enn de en "holder med" som gjør det . :thumbup:

6742157[/snapback]

 

 

Uff og uff! At du orker å prøve å vri din fanboyisme over på meg.... Jeg er virkelig imponert... :no: Om du ikke ser det så er mit utsagn tydelig sarkastisk, men du mener jeg har bind for øynene?

For å sitere deg så fint: KAST IKKE STEIN I GLASSHUS! Jeg har ikke nevnt et ord negativt om Intel for å fremme AMD. Om jeg har sunket ned på enkeltes nivå er det i ren oppgithet, og litt for å svare med samme mynt.

 

Dette blir tredje gangen jeg svarer på slikt tøv og det er helt klart den siste.... Kansje jeg blir nødt til å styre unna cpu avdelingen av forumet i fremtiden, synd for en som er glad i hw forumet.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...