Gå til innhold

Ingen nød hos Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes nokia sin nettleser er bra  :thumbup:

6728988[/snapback]

Jeg håper du mente Opera. Nokia sin er jo utrolig dårlig i forhold til Opera.

Bruker Opera Mini hele tiden. Utrolig bra program når man er på ferie uten pc.

6729468[/snapback]

Har hatt N80 noen måneder nå, og brukt både den medfølgende nettleseren, og Opera Mobile.

 

Ut ifra mine erfaringer har de begge styrker og svakheter, men etter at trial-tiden til Opera gikk ut har jeg klart meg helt fint med den innebygde leseren.

 

Vet altså ikke hvilken av Nokia sine nettlesere du viser til, men om du sikter til den i de nyeste S60-telefonene er jeg i hvert fall ganske uenig i at den er utrolig dårlig i forhold til Opera sin.

Lenke til kommentar
Vet altså ikke hvilken av Nokia sine nettlesere du viser til, men om du sikter til den i de nyeste S60-telefonene er jeg i hvert fall ganske uenig i at den er utrolig dårlig i forhold til Opera sin.

6730237[/snapback]

Nei, har ikke prøvd S60. Men 6280 og mange andre Nokia modeller som jeg har prøvd. (6280 er vel nyere enn S60) og de har en vanlig (og elendig) nettleser.

Lenke til kommentar

Ja, det er klart. Nokia (og andres) nettlesere i ikke-smartphone mobiler er ganske elendige. Her er Opera Mini overlegen.

 

Artikkelen handler dog om at Nokia dropper Opera Mobile, noe jeg greit forstår ettersom de har laget en fin browser selv. Opera Mini er en annen sak :)

 

Jeg har prøvd å surfe litt med den innebygde browseren i 6280, og gikk opp ganske så fort.

Lenke til kommentar
Jeg synes nokia sin nettleser er bra  :thumbup:

6728988[/snapback]

Jeg håper du mente Opera. Nokia sin er jo utrolig dårlig i forhold til Opera.

Bruker Opera Mini hele tiden. Utrolig bra program når man er på ferie uten pc.

6729468[/snapback]

Har hatt N80 noen måneder nå, og brukt både den medfølgende nettleseren, og Opera Mobile.

 

Ut ifra mine erfaringer har de begge styrker og svakheter, men etter at trial-tiden til Opera gikk ut har jeg klart meg helt fint med den innebygde leseren.

 

Vet altså ikke hvilken av Nokia sine nettlesere du viser til, men om du sikter til den i de nyeste S60-telefonene er jeg i hvert fall ganske uenig i at den er utrolig dårlig i forhold til Opera sin.

6730237[/snapback]

Jeg sikter til S60 telefoner, har N73

Lenke til kommentar

Det er ikke alle som liker den nye nettleseren til Nokia:

 

A special circle of Hell needs to be created for the souls behind Nokia's new web browser. This is the fruit of the decision to develop an alternative to Opera Mobile based on the KHTML engine used by KDE's Konquerer and Apple's Safari. The kindest thing to say is that it makes for a great demo, showing off stamp-sized portions of full web pages in their glorious colour.

 

http://www.reghardware.co.uk/2006/08/07/re..._e70/page3.html

 

Nå er det mulig at Nokias metode fungerer OK på litt større skjermer (smartphones), men folk flest har vanlige mobiltelefoner med små skjermer. Når det blir vanligere med større/bedre skjermer kommer nok Opera med noe nytt og bedre :)

Lenke til kommentar
Men behandles websidene først av en server før de sendes til nettleseren sånn at bilder og wml/html filen blir komprimert og forminsket, sånn at det er raskere å laste sider og mobilregningen blir mindre?

 

Det er en viktig funsjon jeg ikke kan klare meg uten.

6745754[/snapback]

Kun Opera Mini som går igjennom en server, men Opera Mobile (S60, WM osv.) klipper som regel vekk en del annonser som allikevel ikke kan sees på mobilskjermen (flash ol.).

 

Opera er etter min mening den beste nettleseren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...