Gå til innhold

Samsung stuper i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var hyggelig å lese.. Ikke fordi jeg ønsker Samsung nedenom og hjem eller noe sånt, men med de produktene de har levert (i hvert fall i Norge) fortjener de ikke de største salgstallene, synes nå jeg.

 

Det er fortsatt Samsung som leverer de lekreste mobilene, synes nå jeg, men innmaten, menyer osv. står ikke i stil..Skulle gjerne sett en N73 f.eks. laget av Samsung..

Lenke til kommentar
Det var hyggelig å lese.. Ikke fordi jeg ønsker Samsung nedenom og hjem eller noe sånt, men med de produktene de har levert (i hvert fall i Norge) fortjener de ikke de største salgstallene, synes nå jeg.

 

Det er fortsatt Samsung som leverer de lekreste mobilene, synes nå jeg, men innmaten, menyer osv. står ikke i stil..Skulle gjerne sett en N73 f.eks. laget av Samsung..

6727745[/snapback]

 

Kunne ikke hvert mer enig :cool:

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at det ikke er noen av de andre mobilprodusentene som har så høy byggkvalitet på mobilene sine som Samsung. Selv de rimeligere modellene oser det kvalitet av sammenliknet med mange av konkurrentene.

 

Det Samsung dessverre ikke klarer å lage er brukevennlige mobiler. De er elendige på tekstmeldinger, og "blingbling" er viktigere enn brukervennlighet og funksjoner.

 

Dersom Samsung går over til å lage litt mer spennede modeller utseendemessig, slik de hadde tidligere da konkurrentene ikke skjønte hva design og nyskapende betydde, så har de en virkelig god sjanse til å ta markedsandeler. Det er selvfølgelig ikke nok alene. De må få på plass et bedre tekstmeldingssystem, en mer logisk meny, multitasking og mindre blingbling.

 

Det er dette vi europeere er opptatt av, og ikke hvor mange animerte skrivebordsbakgrunner eller blinkende menyikoner man har.

Lenke til kommentar
Det er dette vi europeere er opptatt av, og ikke hvor mange animerte skrivebordsbakgrunner eller blinkende menyikoner man har.

6732826[/snapback]

Nja, si ikke det. SE selger da som hakka møkk her. Gir selvfølgelig ikke all "skylden" på animerte skrivebordsbakgrunner og blinkende menyikoner, men kan heller ikke legge skjul på at slikt er SE sin spesialitet.

Lenke til kommentar
Det er dette vi europeere er opptatt av, og ikke hvor mange animerte skrivebordsbakgrunner eller blinkende menyikoner man har.

6732826[/snapback]

Nja, si ikke det. SE selger da som hakka møkk her. Gir selvfølgelig ikke all "skylden" på animerte skrivebordsbakgrunner og blinkende menyikoner, men kan heller ikke legge skjul på at slikt er SE sin spesialitet.

6733041[/snapback]

Tingen med SE er at de har et godt tekstmeldingssystem, du kan høre på radioen eller MP3 mens du gjør noe annet med telefonen og menyene er logisk inndelt. De er ikke plaget av språklige feil, eller har en batteritid på 2 dager.

 

Selger mobiler der jeg jobber, og jeg skjønner veldig godt at Samsung taper markedsandeler. Det kan godt være mye "blingbling" på en mobil, men da må alle de grunnleggene funkjsonene først være på plass.

 

Selv om Samsung skulle få dette til, så tar det ganske lang tid før kundene blir klar over dette. Se bare hvor lenge Nokia dominerte på mobilfronten selv om andre mobilprodusenter ofte laget bedre modeller. Kunder kommer inn og sier at de skal ha en Nokia fordi den har lang batteritid, bra menyer og fin ordliste. De skal ikke ha SE fordi det er bare dritt. Sant for 4 år siden? Ja. Sant idag? Nei. Hvor lenge slet ikke Abit fordi de brukte noen dårlige kondensatorer på hovedkortene sine for 4 år siden?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...