Gå til innhold

Sikkerhetshull i MySpace


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkerhetshull hvor? Du må jo fremdeles vite passordet... du trenger bare ikke å vite HELE. Er sikkert snakkom 6 tegn.

6723259[/snapback]

Han skal også ha klart å logge seg inn dersom han skrev et passord med maksimum lengde pluss noen ekstrategn.

6723657[/snapback]

Og...?

 

Lurifaksen synes jeg har et poeng egentlig, selv om noe slikt ikke bør forekomme.

Lenke til kommentar
Sikkerhetshull hvor? Du må jo fremdeles vite passordet... du trenger bare ikke å vite HELE. Er sikkert snakkom 6 tegn.

6723259[/snapback]

Han skal også ha klart å logge seg inn dersom han skrev et passord med maksimum lengde pluss noen ekstrategn.

6723657[/snapback]

Og...?

 

Lurifaksen synes jeg har et poeng egentlig, selv om noe slikt ikke bør forekomme.

6723766[/snapback]

Mulig jeg misforstod artikkelen her, men jeg fikk intrykk av at hvis man tastet inn et veldig langt passord (uavhengig av om det er riktig eller galt), så fikk man logget inn. Hvis det er tilfelle er dette absolutt et kritisk sikkerhetshull, spesielt nå som det er kjent...!

 

Men meget rart at det også holder med å kunne de X første tegn i et passord - lurer litt på hvordan passordene kunden oppgir lagres? (Kanskje man egentlig kun kan ha et passord av lengde 5 tegn, mens det på registreringssiden står 8?)

Lenke til kommentar
Mulig jeg misforstod artikkelen her, men jeg fikk intrykk av at hvis man tastet inn et veldig langt passord (uavhengig av om det er riktig eller galt), så fikk man logget inn.

6724794[/snapback]

Slik jeg forstod det, betydde det bare at dersom passordet er "PASSORD", så klarte han også å logge inn selv om han skrev "PASSORDabcd".

 

Selvfølgelig er det en idiotisk feil/svakhet i systemet, men så vidt meg bekjent er vel bare myspace en web/blogg-tjeneste - og har vel da ikke akkurat de samme sikkerhetskravene som en mail-host/bank...

Lenke til kommentar

hmmm. var borti noe lignende på en eller annen linux distro. hadde et passord på 8-9 tegn, og det siste var likegyldig!

 

har kanskje noe med at de bruker samme krypteringsalgoritme..?! uansett, det er jo ikke nok å gjette vilt, så da synes jeg ikke myspace har mista noe særlig kred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...