Gå til innhold

Demo av El Matador (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spilt gjennom begge demoene, og jeg sitter igjen med blandede følelser.

 

Først og fremst må det sies at demo 2 er mye bedre enn demo 1.

 

I begge demoene får man lite informasjon om historien i spillet, så den kan jeg si lite om, men foreløpig virker det som om at spillet hele veien er run-n-gun.

 

Teknisk sett er spilelt ganske bra. FIn grafikk og fysikk som krever lite. Jeg mistenker at det er Max-FX-motoren som står for dette (den som ble brukt i Max Payne 2).

 

Taktisk er spillet definitivt ikke. Det er så lite takisk som du kan få det. Du løper gjennom ei dør - uten at du har den minste anelse om hvordan rommet ser ut og hvem som er der inne - slår på slo-mo funksjonen, og skyter de du ser. Så går man videre og gjentar dette i all uendelighet.

 

Spillet har en del artige funksjoner, som det at skudd rikosjetterer mot metalloverflater og faktisk kan gjøre skade.

Det mangler dog dobbelt så mange funksjoner. Et slikt spill, hvor det er lett å bli truffet, trenger muligheten til å lene seg inntil vegger, og kanskje få en "åpne-dør-på-en-sikker-måte"-funksjon.

 

Spillet har en stor og variert flora av våpen. Du får så og si alle våpen du kunne tenke deg, og mange varianter av alle sammen (for eksempel får man to Uzi-typer, tre-fire MP5-typer, samt flere forskjellige pistoler, hagler, rifler, MG'er, granater, osv). Dette er jo særdeles positivt, og effekten til våpnene (lyden, rekylet, skaden, osv) holder veldig høy kvalitet.

 

Spillet er foreløpig også veldig buggete. En ekstremt provoserende feil i spillet, er at granatenes rekkevidde for skade er latterlig høy. Du kan stå mil unna, og likevel ta skade. Vegger stopper heller ikke granatene fra å skade deg. Kun distanse (som i det eldgamle CS).

 

Fiendenes AI'en virker ganske så god. De tar dekning etter å ha fyrt noen skudd mot deg, og lener seg så rundt hjørenene for å få inn noen flere skudd på deg (hvorfor kan da jeg ikke gjøre slik?). Dessuten kaster de faktisk i ny og ne en flashbang-granat. Denne er dog ganske så meningsløs, da den bare blender deg så vidt, så du kan fortsatt se litt mens du er "blendet".

Av og til blir AI'en litt vel god, spesielt med tanke på det at du faktisk må storme inn i rommet - i stedet for å f.eks. lene deg til siden for å ta en titt. Fiendene åpner umiddelbart ild, og dette er litt irriterende, da du veldig ofte bare må ta til takke med at du tar skade for hvert nytt rom du entrer, uansett hvor god du måtte være.

 

Måten brettene er bygd opp på er også veldig frustrerende. Etter du har drept så og så mange thugs, dukker det ofte opp noen flere innen din rekkevidde (ofte bak deg, slik at du alltid får ei kule eller to i ryggen).

 

Noe som er litt artig, er at du av og til får hjelp fra andre politifolk. Gleden av å ha disse på laget dabber dog raskt av, da disse ikke klarer å drepe noen som helst, og med tanke på granatenes latterlig høye skaderadius (og fiendenes umenneskelige ønske om å alltid kaste en på deg, eller to - eller tyve), så bør en ikke satse for hardt på for mye hjelp fra disse tullingene.

 

Spillet trenger utrolig mye pussing. Det er egentlig ubeksrivelig hvor mye pussing som skal til, for at dette spillet skal bli verd pengene.

 

Jeg er fortsatt litt interessert i spillet, men jeg skal definitivt avvente en omtale eller ti før jeg er sikker på noe kjøp.

 

Er det forresten noen som vet om spillet skal ha støtte for Multiplayer, helst COOP?

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig Hr.Jenssen, savnet det å kunne lene seg inntil vegger! Ble også temmelig forbannet på lagkameratene man får med seg, de sto bare i veien, bokstavelig talt! Når de sto ca 10 meter foran meg, å en fiende sto 20 meter unna i samme retning, så skøyt fienden kun på deg, mens 'lagkameratene' ikke gjør noe, blir ganske så problematisk å skyte fiendene da ja.

Lenke til kommentar
Er El Matador (PC) et lignende spill som Just Cause til (360)?

6727396[/snapback]

 

Just Cause kommer jo også ut til PC da...

Just Cause kan ikke sammenlignes med El Matador i det hele tatt. El Matador er et straight forward skytespill som er så lineært som det går an. Just Cause er et GIGANTISK spill (sannsynligvis det største spillarealet vi noen sinne har hatt i et spill), du har nesten 100 forskjellige kjøretøy, 350 forskjellige oppdrag, osv osv. Spillet minner mye om Boiling Point, da begge foregår i Sør-Amerika, og begge to er svært åpne skytespill, med kjøretøy til å gå på land, vann og i lufta med.

 

En demo (til Just Cause) kommer forresten ut om 17 timer hos Gamespot.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Er El Matador (PC) et lignende spill som Just Cause til (360)?

6727396[/snapback]

 

Just Cause kommer jo også ut til PC da...

 

En demo (til Just Cause) kommer forresten ut om 17 timer hos Gamespot.

6731597[/snapback]

 

:D

Trodde Just Cause var 360-only jeg. Av en eller annen grunn mister jeg nyhetene om kommende pc-spill.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...