Gå til innhold

Programtips: ScreenHunter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
freeware programmet kan ikke engang lagre i .PNG! :!:

 

Nei, prøv Gadwin PrintScreen istede dere ;)

6710014[/snapback]

 

 

Enig med deg.

Det programmet tilbyr større funksjonalitet.

F.eks hvor du vil lagre filene, hvilket format, hvilken kompresjon, og om du vil kjøre noen programmer med filen i etterkant. Dessuten får du en preview av screenshotten før du velger å lagre.

 

Pluss alt det andre som Screenhunter kunne.

 

Og ja, det er helt gratis hele veien.

Lenke til kommentar
alt+prnt screen tar aktivt vindu prnt screen alene tar alt, har ikke hatt behov for mer =)

6709958[/snapback]

Vil støtte dette! Rikelig for dei aller fleste. Enkelt og greit og ikkje nåke ekstra dilldall.

 

=Print Scrn, ein av mange nyttige knappar som folk flest ikkje veit korleis dei skal bruka og dermed startar meiningslause kampanjar mot=

Lenke til kommentar
Hei hei alle sammen!

 

Siden det er så mange gode forslag til gode programmer, lurer jeg på om noen der ute kan anbefale meg et program som lar meg ta opp video/film av mine handlinger på pc'en?

 

Har sett dette gjøres feks når de lager tutorials (brukerveiledninger).

6710469[/snapback]

 

Wink er gratis og funger svært bra. Lager flash eller exe filer.

Windows Media Encoder kan også brukes til å lage video av handlingene (og mye mer). Også gratis.

Tutorial på å bruke Windows Media Encoder.

 

Wink kommer med userguide i pdf.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

hold inne printscreen mens du gjør det.. neida :p

Fant et program som du kan lagre til flash, ellers er det mye shareware på "export-to-avi" fronten

http://www.debugmode.com/wink/

 

EDIT: Se der var det noen som var før meg ja. Fikk også med meg windows media saken men ærlig talt, hvem vil verden så vondt at de frivillig går med på å lage en wmv fil? :p

Endret av devo_thj
Lenke til kommentar
EDIT: Se der var det noen som var før meg ja. Fikk også med meg windows media saken men ærlig talt, hvem vil verden så vondt at de frivillig går med på å lage en wmv fil? :p

6710579[/snapback]

 

Faktisk fordi man får meget god kvalitet kombinert med liten filstørrelse. Jeg har testet en del løsninger (inklusive kommersielle), og Windows Media Encoder er glimrende til rett frem opptak av det man gjør på skjermen (inklusive lyd). Så wmv er faktisk et bra format, bare synd at det er så plattformlåst.

 

De fleste løsninger som lager avi-filer gir både langt dårligere kvalitet og større filer.

 

Trolig kan det komme løsninger etterhvert som bruker h.264.

Lenke til kommentar

Et skikkelig program for å lage opplæringsvideoer i PROFFESJONELL kvalitet er Macromedia Captivate.

 

Dette er meget bra, og jeg bruker det selv på jobb. Det koster ca. 3000.- men trial versjonen er 100% funksjonell i 30 dager og kan brukes hvis det er kun ett engangstilfelle. Lager flash eller exe filer.

 

Det finnes også en gratisversjon av eHelp sitt CamStudio 2.1 rundt på nettet, men dette programmet er langt dårligere en Captivate. Dessuten existerer ikke dette produktet/produsenten lenger (jeg tror det ble kjøpt opp av Robohelp som igjen ble kjøpt opp av Macromedia og til slutt av Adobe).

Lenke til kommentar
alt+prnt screen tar aktivt vindu prnt screen alene tar alt, har ikke hatt behov for mer =)

6709958[/snapback]

woho!! Visste faktisk ikke om alt+prt scr i windows!

Jeg har alltid brukt lang tid i photoshop for å klippe ut aktiv rute ... men nå er den tiden forbi ;)

 

Takker for tipset.

Godt at windows tilbyr slik funksjonalitet, så man slipper å installere crappy 3.partsvare

Lenke til kommentar

For de som er fan av Open Source og GPL: Smartision ScreenCopy

http://sourceforge.net/projects/smartision-sc

 

Hvordan det sammenlignes mot andre programmer vet jeg ikke, men det gjorde det jeg trengte det til og det har hvertfall de egenskapene nevnt i artikkelen og mer.

 

Autoscreenshot, bildebrowser, übersimpel lag-HTML-galeri-funksjon og mulighet til å låse til et bestemt vindu uavhengig hvor det er. Savnet PNG, men eller gjorde det hvertfall som sagt jobben jeg hadde til det 100%.

Lenke til kommentar
alt+prnt screen tar aktivt vindu prnt screen alene tar alt, har ikke hatt behov for mer =)

6709958[/snapback]

woho!! Visste faktisk ikke om alt+prt scr i windows!

Jeg har alltid brukt lang tid i photoshop for å klippe ut aktiv rute ... men nå er den tiden forbi ;)

 

Takker for tipset.

Godt at windows tilbyr slik funksjonalitet, så man slipper å installere crappy 3.partsvare

6711285[/snapback]

 

I tillegg har du shift+alt+printscreen som lar deg ta screenshots av aktive dialogbokser. Dvs en tredje måte å ta screenshots på.

 

Selv bruker jeg windows innebygde + mspaint for å ta alle mine screenshots.

(shift/shift+alt+)printscr, wintast+r -> mspaint, shift+insert, ctrl+s.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...