Gå til innhold

101 i 50-sone


fomle_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fomle_: Jeg ser at du klager på moralen til brukerne, og det slår meg at du faktisk prøver å FORSVARE hva han kameraten din har gjort?

 

Synes du han bør få mindre straff for å kjøre som en tosk? Sette andres liv i fare?? Synes du det er morsomt?

 

Jeg bare spør...

 

Og ja - Jeg står på mitt. Jyplinger som tror de er udødelige i trafikken bør _aldri_ få lappen tilbake.

 

*Edit* Det finnes dessuten ingen formildende omstendigheter her, selv om du mener det. At det er tørt, forkjørsvei, god sikt o.l. er på ingen måte formildende! Det er normale kjøreforhold, ingenting annet. Dessuten handlet han ikke i nødverge.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å forsvare. Kommer med alle fakta. Synes litt synd på kameraten min.. Men han har fortjent det ja. Dum som han var i øyeblikket.. Kjører jo pent med bil, og når han kjører mc er han vanligvis meget forsiktig..

 

Og NEI jeg synes ikke det er morsomt. hva tror du om meg?

Lenke til kommentar
*Edit* Det finnes dessuten ingen formildende omstendigheter her, selv om du mener det. At det er tørt, forkjørsvei, god sikt o.l. er på ingen måte formildende! Det er normale kjøreforhold, ingenting annet. Dessuten handlet han ikke i nødverge.

6706417[/snapback]

 

er faktisk når det er slike forhold at 50 er riktig å kjøre, 50 er MAX, under optimale forhold, ved dårligere forhold skal man egentlig kjøre saktere...

Lenke til kommentar

101 i 50 sona, da fortjener du å miste lappen for godt, bli satt på vann&Brød diett på ubestemt tid på samme celle som Jern Erna i utfordrende latex som ikke etterlater noe til fantasien...

 

Ikke vondt ment, men håper virkelig at kisen ikke får en døyt av rabatter eller noen verdens ting, for når du ligger i 51 Km over fartsgrensen da er du total amøbe i hodet, min mening.

Lenke til kommentar
101 i 50 sona, da fortjener du å miste lappen for godt, bli satt på vann&Brød diett på ubestemt tid på samme celle som Jern Erna i utfordrende latex som ikke etterlater noe til fantasien...

 

Ikke vondt ment, men håper virkelig at kisen ikke får en døyt av rabatter eller noen verdens ting, for når du ligger i 51 Km over fartsgrensen da er du total amøbe i hodet, min mening.

6707435[/snapback]

Alle kan gjøre en feil, det vil du vel selv finne ut også etter hvert. :whistle:

 

Vi ungdommer er ofte slik, vi lærer ikke før vi mister lappen som regel ;)

Lenke til kommentar
101 i 50 sona, da fortjener du å miste lappen for godt, bli satt på vann&Brød diett på ubestemt tid på samme celle som Jern Erna i utfordrende latex som ikke etterlater noe til fantasien...

 

Ikke vondt ment, men håper virkelig at kisen ikke får en døyt av rabatter eller noen verdens ting, for når du ligger i 51 Km over fartsgrensen da er du total amøbe i hodet, min mening.

6707435[/snapback]

Alle kan gjøre en feil, det vil du vel selv finne ut også etter hvert. :whistle:

 

Vi ungdommer er ofte slik, vi lærer ikke før vi mister lappen som regel ;)

6708336[/snapback]

 

Har had lappen siden jeg var 18, er 22 nå (dvs 4 år) har ikke fått 1 eneste bot, av den enkle grun at jeg respekterer fartsgrensen og når det er 50 sone så er det fordi det faktisk er bebyggelse rundt deg. Men herre min, om folk vil være så egoistisk at de vil gamle med andres liv bare for at de ska få fartsglede, så la dem...

Lenke til kommentar

For å forsvare han som ble tatt så er min påstand at de flest her som har svart bryter fartsgrensa regelmessig., med unntak av de som ikke har fått lappen enda.

"Ja men jeg holder bare 10 km/t over på nåla som er det trafikken ligger i" er ingen unnskyldning.

At man ikke blir tatt har lite med at man er lovlydig sjåfør men heller det faktum at de har hatt flaks.

En annen ting er jo hvor ofte man møter på Onkel når de har kontroll, det er skremmende skjeldent.

Sist jeg ble stoppa i kontroll var høsten 1997 og det var en promillekontroll hvor de stoppa alle bilene, og jeg kjører ca. 20 000km i året.

 

Når jeg tok teorikurset ble det stilt spørmål om noen som kom til å bryte fartsgrensa etter at de hadde fått lappen, alle unntatt meg svarte at de ALDRI kom til å bryte fartsgrensa.

Dobbeltmoral?

 

Ute med den moralske pekefingeren men får ikke lappen før til neste år.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Jeg kjørte selv i 100 i 50-sona i natt. Nygårdssletta på Tveit i Kristiansand.

 

Ikke noe jeg pleier å gjøre, men nå ble det nå slik. Egentlig utrolig flaks at jeg ikke kjørte ned noen. Er en slette, over 1 km lang, med en butikk og tre hus litt fra veien.

 

Så uansvarlig som jeg er burde jeg vel gå ned på politistasjonen og levere inn lappen for livstid?

 

(Klokka var forresten 3 på natten, så jeg må beklage om jeg forstyrret nattesøvnen til dere som bor langs veien)

Lenke til kommentar

Er det det noen fartssoner jeg overholder så er det 30,40,50 og 60 soner går ting først galt der så kan like gjerne ta med deg noen unger som går langs veien. For å si det sånn å si at klokken var 3 om natten er ingen unnskyldning for å kjøre 100 i en 50 sone. Spesielt når det er mørkt ute, regner kanskje litt og fulle folk langs veien. Bare tenk dere om to ganger før dere tråkker på gassen.

Lenke til kommentar

Sugent å miste lappen.

Men igjen hvis han er avhengig av lappen for å kunne være i jobb kan jo han bare melde seg på aetat så kan samfunnet spytte seg selv i tryne når det kommer til økonomi.

 

Men hvorfor bli tatt sier nå jeg?

:wee:

 

Når jeg bryter fartsgrensen har jeg følgende krav:

#Kjørt opp strekket på forhånd.

#Ingen biler bak.

#Ingen biler foran.

#Ingen biler i motgående.

#Helst nattestid.

#Samt at det er 80-sone på stedet.

 

Da skal jeg si du kan ha det ganske morro, uten å bli tatt.

Kan stoppe nesten helt opp og dra den ut på alle gira.

Det er kos.

Ikke alle da, ligger aldri mer enn 30 over fartsgrensa.

Men å gå fra 0 til (80+35 tror jeg) er ganske deilig.

 

Gir deg all følelsen av fart du har behov for.

Pluss jeg har jævlig god styr på hvilken sivilpolitibiler som kjører rundt her også.

Sett altfor mange.

Lenke til kommentar
Så uansvarlig som jeg er burde jeg vel gå ned på politistasjonen og levere inn lappen for livstid?

 

Er vel kanskje like greit, før du brøyter med deg noen småunger og barnevogner :)

6711238[/snapback]

 

Ja jeg ser jo ofte småunger som triller barnevogner midt i veien kl. 3 på natta :tease:

 

Den største faren du møter kl. 3 på natta der jeg kjører er nok en Elg.... og den vet ikke forskjell på 50- og 90-sone........

Lenke til kommentar

Eg har sikkert kommet med et og annet moraliserende innlegg i ligndende tråder, så eg skal ikke gjøre det igjen da ingen bryr seg allikevel. De som kjører for fort, gjør det helt til de dreper noen, med eller uten lappen..

 

Men hvorfor er det et argument at klokka er 3 på kvelden(eksempel) og at det da ikke finnes barn eller barnevogner langs veien? Det er et så ræva firkanta utsagn som det går an å få det. Klokka er ingen garanti i noen tilfelle, og eg har selv gått langs veien kl 1 på natta med barnevogn. Nå er det helt sikkert en eller annen fartsglad synder som mener eg er uansvarlig...

Lenke til kommentar
Så uansvarlig som jeg er burde jeg vel gå ned på politistasjonen og levere inn lappen for livstid?

 

Er vel kanskje like greit, før du brøyter med deg noen småunger og barnevogner :)

6711238[/snapback]

 

Ja jeg ser jo ofte småunger som triller barnevogner midt i veien kl. 3 på natta :tease:

 

Den største faren du møter kl. 3 på natta der jeg kjører er nok en Elg.... og den vet ikke forskjell på 50- og 90-sone........

6721601[/snapback]

 

Hvis du crasher med en elg i 100 km/t da er du død, momentant. Bilen din hadde blitt sønderknust.

Lenke til kommentar
Så uansvarlig som jeg er burde jeg vel gå ned på politistasjonen og levere inn lappen for livstid?

 

Er vel kanskje like greit, før du brøyter med deg noen småunger og barnevogner :)

6711238[/snapback]

 

Ja jeg ser jo ofte småunger som triller barnevogner midt i veien kl. 3 på natta :tease:

 

Den største faren du møter kl. 3 på natta der jeg kjører er nok en Elg.... og den vet ikke forskjell på 50- og 90-sone........

6721601[/snapback]

 

Hvis du crasher med en elg i 100 km/t da er du død, momentant. Bilen din hadde blitt sønderknust.

6723275[/snapback]

 

Men likevel er det lov å kjøre i 100 km/t på E6.... GALSKAP

Lenke til kommentar
Eg har sikkert kommet med et og annet moraliserende innlegg i ligndende tråder, så eg skal ikke gjøre det igjen da ingen bryr seg allikevel. De som kjører for fort, gjør det helt til de dreper noen, med eller uten lappen..

 

Men hvorfor er det et argument at klokka er 3 på kvelden(eksempel) og at det da ikke finnes barn eller barnevogner langs veien? Det er et så ræva firkanta utsagn som det går an å få det. Klokka er ingen garanti i noen tilfelle, og eg har selv gått langs veien kl 1 på natta med barnevogn. Nå er det helt sikkert en eller annen fartsglad synder som mener eg er uansvarlig...

6721674[/snapback]

 

Regner med at du var så voksen når du gjorde det, at du kunne trafikkreglene og holdt deg i veiskuldra.

 

Små barn alene som plutslig springer ut i veibanen tror jeg det er lite av kl. 3 på natta. Eller er det noen her med barn som lar de gå i veibanen på den tida?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...