Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K610i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne burde virkelig hatt ternigkast 8, minst......

 

Noen som sa bra kamera ??  At videoklipp egner seg for å vise på mobilskjerm er kanskje et minimum ?

6699855[/snapback]

 

Hva mener du med denne posten? :ermm: Ironi eller alvor? Fatter ingenting. :p

 

Ellers en fin telefon til den prisen. Absolutt. :)

Lenke til kommentar
Endelig en test der jeg er helt, helt enig i alt som skrives - inkludert terningkastet. Denne telefonen er helt perfekt i sin klasse.

 

moonwalk68: Jeg har hatt telefonen til testing i litt over 1 mnd. Har ikke hatt sw-problemer eller andre feil på den hittil.

 

-snubbel

6700661[/snapback]

 

Dette er helt sikkert en god telefon. Men Amobil er uten tvil SE fanatikere. Var selv SE fan i lang tid, men ble rett og slett lei. Akkurat nå har jeg en Nokia 6233 og er meget fornøyd. Er vel en 3G light telefon, men personlig bruker jeg ikke 3G til annet en surfing. Videotelefoni, hva er det?

Lenke til kommentar
Endelig en test der jeg er helt, helt enig i alt som skrives - inkludert terningkastet. Denne telefonen er helt perfekt i sin klasse.

 

moonwalk68: Jeg har hatt telefonen til testing i litt over 1 mnd. Har ikke hatt sw-problemer eller andre feil på den hittil.

 

-snubbel

6700661[/snapback]

 

Dette er helt sikkert en god telefon. Men Amobil er uten tvil SE fanatikere.

6700963[/snapback]

 

De er vel ikke fanatikere.......SE HOLIKER kanskje.

 

Derav burde den hatt terningkast 8 !! :tease::yes:

Lenke til kommentar

SE-fanatikere eller ei, de fleste SE-telefoner gir mye for pengene og får dermed høye karakterer. Greit at de fleste Nokia-telefonene har symbian, men størsteparten av mobilkjøperne bryr seg ikke om dette. Anyways, litt småpirk:

 

Javaytelsen er kort og godt helt rå. På den vanlige Java-testen scorer K610i høyere enn noen annen telefon. Kun enkelte kraftige håndholdte PC-er med integrert telefon ligger foran her. På 3D-ytelsen er dessverre ikke K610i like suveren. Ytelsen er fortsatt blant de bedre, men fraværet av dedikert 3D-akselerator gjør at den ikke når helt til topps.

Når du ser på de andre telefonene som den er sammenlignet med har de alle en mye større skjerm og må dermed jobbe mye mer. Sammenlign helst med lik størrelse av skjerm. Ser jo ut til at denne kommer godt ut av det også, men det er forferdelig misvisende, i alle fall når testeren ikke gjør oss oppmerksom på dette.

 

Full pott på "MASKINVARE OG TILBEHØR"? Uten noe så trivielt som handsfree? 64 mb minnebrikke er ikke noe særlig å skryte av det heller, men men.... Eller er det en trykkleif i bildeteksten?

Foruten den obligatoriske bruksanvisningen og laderen (ikke med på bildet), har Sony Ericson også lagt ved datakabel og et minnekort på 64 MB.
Laderen er jo på bildet, er det handsfree som mangler da kanskje?

 

Ellers på kamera, så kan jo man nevne at feks k750i også har bedre kamera, da den har autofokus. Er endel som tenker at alle SEs 2mp kamera er like.

Lenke til kommentar
Endelig en test der jeg er helt, helt enig i alt som skrives - inkludert terningkastet. Denne telefonen er helt perfekt i sin klasse.

 

moonwalk68: Jeg har hatt telefonen til testing i litt over 1 mnd. Har ikke hatt sw-problemer eller andre feil på den hittil.

 

-snubbel

6700661[/snapback]

 

Jeg har hatt problemer helt siden jeg satt den på lading:S jeg sjekket om det var softwareoppdatering, men det var det ikke, så det er neppe det.

Men ellers er jeg helt enig med Amobil, helt suveren mobil i sin klasse. Mye bedre en den jeg hadde sist, Samsung D600e.

Lenke til kommentar
Når du ser på de andre telefonene som den er sammenlignet med har de alle en mye større skjerm og må dermed jobbe mye mer. Sammenlign helst med lik størrelse av skjerm. Ser jo ut til at denne kommer godt ut av det også, men det er forferdelig misvisende, i alle fall når testeren ikke gjør oss oppmerksom på dette.

 

Det er ikke størrelse på skjerm som avgjør hvor tungt det er å prosessere. Antal pixler som må rendres er det som er av betydning. F.eks K800 og M600 har samme oppløsning selv om skjermen på M600 er betydelig større.

Lenke til kommentar

Jeg er imponert over min. Digger den "ctrl - alt - delete" knappen. Sikkert noe som har vært lenge, men jeg har alltid hatt siemens telefon :dribble: . Kan bytte mellom musikkspiller, spill (worms :blush: ) og f.eks. internett... det er hax det! :innocent:

 

DIGGER DEN telefonen! klar 6! nice test!

Lenke til kommentar

Litt merkelig med terningkast seks med så mye negative ting de kommenterer? Eller veier resten opp så det ikke betyr noe? Eller er det prisen og designet som veier tyngst?

 

Fra testen:

 

- Snarveistastene på siden av telefonen er i minste laget, og spesielt under samtale kan de være vriene å betjene.

 

- Dessverre sitter kameralinsen ubeskyttet, og er således lett utsatt for riper.

 

- Blant annet har du ikke sikkerhetstastelås, noe du for eksempel finner på de fleste av Nokias modeller.

 

- du har heller ikke like fleksibelt oppsett av profilene. Det går for eksempel ikke an å lage en egen profil uten meldingslyd, noe som kan være greit for nattesøvnen sin del.

 

-Om du sammenligner virker skjermen til K610i noe blass og uskarp.

 

- Nærmest som vanlig har Sony Ericsson ikke fått med støtte for EDGE. Synd, for dette øker overføringshastigheten betraktelig når du er utenfor 3G-dekning.

 

- Fraværet av radio, stereohøyttaler og mangelen av medfølgende stereo hodetelefoner viser dog at musikk ikke er det Sony Ericsson vil fremheve med K610i.

 

- I 2-megapikselklassen klarer den seg bra sammenlignet med konkurrentene, men den har heller ikke det aller beste kameraet vi har sett i denne klassen. Bildene har god fargemetning, men skarpheten trekker ned.

 

- Fraværet av blits og fotolys gjør fotografering i dårlig lys til en vrien affæere.

 

- Videooppløsningen er også midt på treet. Dette gjør videoklippene du tar med K610i best egnet til fremvisning på en mobiltelefonskjerm.

 

Er det at det er en rimelig 3g telefon nok til å gi denne telefonen en sekser? Er jeg urimelig som skulle ønske manglene ovenfor ikke var der?

Lenke til kommentar
Når du ser på de andre telefonene som den er sammenlignet med har de alle en mye større skjerm og må dermed jobbe mye mer. Sammenlign helst med lik størrelse av skjerm. Ser jo ut til at denne kommer godt ut av det også, men det er forferdelig misvisende, i alle fall når testeren ikke gjør oss oppmerksom på dette.

 

Det er ikke størrelse på skjerm som avgjør hvor tungt det er å prosessere. Antal pixler som må rendres er det som er av betydning. F.eks K800 og M600 har samme oppløsning selv om skjermen på M600 er betydelig større.

6704068[/snapback]

Ja, det var det jeg mente, skjermoppløsningen og ikke fysisk størrelse :) Der kan man se, jeg kritiserer for at de ikke er presise nok og er ikke presis nok selv.

Lenke til kommentar
Et par små irritasjonsmomenter finnes fortsatt i Sony Ericssons menyer. Blant annet har du ikke sikkerhetstastelås, noe du for eksempel finner på de fleste av Nokias modeller.

 

Du har heller ikke like fleksibelt oppsett av profilene. Det går for eksempel ikke an å lage en egen profil uten meldingslyd, noe som kan være greit for nattesøvnen sin del.

 

Her har vi to store problemer etter min mening. Men jeg har problemer med å tro begge to. Det ville isåfall vært en nedgradering fra min tidligere k500.

 

Er virkelig lydløstasten fjernet? Eller at meldingslyd ikke slås av når man trykker hurtigtasten for lydløs? Det er jo helt absurd.

 

At tastene ikke kan låses, nekter jeg omtrent å tro...

 

Bildene var elendige, så ut som oppskalering fra 640x480 bildene fra min k500.

 

Men når det er sagt, så skulle jeg gjerne ha oppgradert til den, siden jeg i dag sitter med en 4 år gammel telefon... Forutsatt at tastelåsen og lydløs faktisk fungerer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...