Gå til innhold

Ny versjon av bloggverktøy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noe sier meg at jeg vil begynne å grøsse hvis jeg tar en titt på html-koden for resultatsidene.

6697976[/snapback]

 

Du kommer ikke bare til å grøsse, - du vil trolig gå inn i en periode med dyp depresjon (eller som undertegnede, ha store problemer med å holde seg alvorlig).

 

Du kan jo sjekke en som er i bruk. http://sanpalma.spaces.live.com/

 

Klarte ikke å ta en full sjekk på denne med "Bobby".

 

Når vi da ser hvilken kodekvalitet det er på Google sine "verktøy", (og også en del andre enkle tools), da er det nesten på tide å sette et forbudsskilt på MS sine tjenester. Ikke det at jeg ikke synes tjenestene er interessante og har en hensikt, men det bør være et krav å utvikle slike med minst mulig grad av forsøpling.

 

Edit: Det er fullt mulig å lage "live tjenester" som i stor grad tilfredstiller de krav som finnes til kodekvalitet (HTML), og standarder for interaksjon (Web Services/XML). Men trolig er ikke dette interessant for MS, da det ikke vil gi mulighet for fremtidig låsing mot egne nettlesere.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Er det noen som har prøvd produktet og kan se hvor mye feil det er i HTML koden den spytter ut. La oss bare håpe den er bedre enn FrontPage.

6699102[/snapback]

 

Bare prøv linken ovenfor (min forrige post). Sånn ca 100 - 200 valideringsfeil, 300 - 400 warnings, og 200 - 300 Access warnings dersom du bruker Tidy HTML validering.

 

Alle feilene ser ut til å skyldes MS tagger som ikke er standard. Hverken HTML, XML eller noe annet som jeg vet av.

 

Og denne sida klarte faktisk å krasje IE (mulig fordi jeg bruker Developer Tools). Og i Opera 9.0 er det også diverse rariteter.

 

Edit: Konklusjon. Bedre enn frontpage - Nei!!!!!!

 

Forslag til handling: Boikott!!!.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Sikkert bra for bloggere, men blogger ikke selv i alle fall :) Er kanskje dum, men de som blogger nå, bruker ikke de bare et tool, som er intregert i nettsiden de blogger på?

6701268[/snapback]

Jeg skriver min blog direkte i bloggen, men oftest bruker jeg et 3 parts produkt, gjerne et som er integrert med min RSS leser som NewzCrawler.

 

Når det gjelder kode standard, så har MS skjerpet seg, jfr Word som blogg skriver.

 

De ting jeg har skrevet med de nye verktøy til MS validerer helt fint, så lenge en skriver ren tekst.

 

Mitt ønske var at alle støtter xhtml 1.1...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...