Gå til innhold

Kulturo: Kina innfører tegneserienekt


Pysj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrekk og gru det hørtes ut som et dårlig forslag. Tenk hvis Norge hadde innført forbud mot å vise storfilmene fra Hollywood på kino mellom 18:00-22:00 bare for at vi skal se på norske filmer istedenfor?

6686116[/snapback]

 

Stem frem Kristin Halvorsen som ny statsminister så er nok ikke det så utenkelig :p

Lenke til kommentar

Jeg synes litt synd i de. Stort sett lander middagen for min del akkurat når simpsons begynner, perfekt timing. 1700-2000 ville bety ingen simpsons til middagen.

Men samtidig som jeg synes dette er teit, så er ikke ideen teit. Man bør tilstrebe å beholde sin egen kultur, globalisering er fint men det er jammen meg identitet også.

Lenke til kommentar
Jeg synes litt synd i de. Stort sett lander middagen for min del akkurat når simpsons begynner, perfekt timing. 1700-2000 ville bety ingen simpsons til middagen.

Men samtidig som jeg synes dette er teit, så er ikke ideen teit. Man bør tilstrebe å beholde sin egen kultur, globalisering er fint men det er jammen meg identitet også.

6686639[/snapback]

 

Identitet er fint nok dét, men at en regjering forbyr enkelte tegneserier bare fordi de er utenlandske blir å gå altfor langt, selv om det bare er i et visst tidsrom.

 

Men, Kina har vel aldri prioritert frihet heller.

Lenke til kommentar
Jeg synes litt synd i de. Stort sett lander middagen for min del akkurat når simpsons begynner, perfekt timing. 1700-2000 ville bety ingen simpsons til middagen.

Men samtidig som jeg synes dette er teit, så er ikke ideen teit. Man bør tilstrebe å beholde sin egen kultur, globalisering er fint men det er jammen meg identitet også.

6686639[/snapback]

 

Identitet er fint nok dét, men at en regjering forbyr enkelte tegneserier bare fordi de er utenlandske blir å gå altfor langt, selv om det bare er i et visst tidsrom.

 

Men, Kina har vel aldri prioritert frihet heller.

6691916[/snapback]

 

Som sagt, jeg synes det er langt langt over linja.

Jeg forstår motivet bak, men løsningen er "rappeltullat feil" for å si det på litt dialekt.

Lenke til kommentar

Mulig de vil gjøre om dette ganske snart, for også tegnefilmskapere outsourcer til Kina, dette ifølge en som har arbeidet i industrien i en årrekke:

The chance to get out and see a little of the world. Animation and cel checkers and other supervisory staff sometimes get a chance to go to Korea or China or Indonesia or other places where there are studios that subcontract work from Japanese companies.
Kilde: http://www.ex.org/3.3/13-column_btvs.html
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...