Gå til innhold

Omtale av Civilization IV: Warlords (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å se den fra verdensrommet i virkeligheten nei, det er en myte. :)

 

Forøvrig kjørte jeg rett til den lokale Spaceworld sjappa og kjøpte spillet for noen timer siden. Det virker som en god add-on synes nå jeg. Den kinesiske mur var litt artig å bygge, og moro å være vikingene. Når du trykker på enhetene snakker de norsk til deg. :!:

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å se den fra verdensrommet i virkeligheten nei, det er en myte. :)

 

Forøvrig kjørte jeg rett til den lokale Spaceworld sjappa og kjøpte spillet for noen timer siden. Det virker som en god add-on synes nå jeg. Den kinesiske mur var litt artig å bygge, og moro å være vikingene. Når du trykker på enhetene snakker de norsk til deg.  :!:

6649504[/snapback]

 

Fra Wikipedia

 

In fact, from near-Earth orbit it is barely visible, and only under nearly perfect conditions, and it is no more conspicuous than many other manmade objects.

 

Så det diskuteres det også :p .. Steike for en kverulant jeg er..

 

Jeg måtte bare få fatt i dette jeg også.. Har spilt civ siden Amiga tidene. Jeg må si at det blir aldri gammelt det spillet der. Nå er vi på versjon 4 med tillegg, og spillet er fremdeles kongen over turn baserte strategispill..

 

Moro med vikingene gitt.. Jeg syns det var skuff da jeg så at de ikke var med versjon 4.

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å se den fra verdensrommet i virkeligheten nei, det er en myte. :)

6649504[/snapback]

Fra Wikipedia
In fact, from near-Earth orbit it is barely visible, and only under nearly perfect conditions, and it is no more conspicuous than many other manmade objects.

Så det diskuteres det også :p .. Steike for en kverulant jeg er..

6649587[/snapback]

Tror myten er at det er synlig fra månen, om jeg ikke husker helt feil. Hey det står faktisk i wiki-artikkelen og ;)

 

Virker ikke som en gigantisk tilleggspakke, men berserker, vikinger og vasallstater gjør vel sitt til at jeg kjøper det, som den civ-hora jeg er. Spent på om fluesopp kommer opp som en egen ressurs :D

Lenke til kommentar
""Fredelige sivilisasjoner vil sannsynligvis få en eller toppen to av disse (gjennom trefninger med barbarer og så videre),""

En liten feil hær, det teller ikke når du slost med barbarere!

6651707[/snapback]

 

Joda, jeg fikk det når jeg sloss mot barbarer. Jeg kriget ikke en eneste gang mot andre sivilisasjoner, men sloss litt mot barbarene i "den nye verden" og plutselig fikk jeg en warlord i hovedstaden.

Lenke til kommentar
Har man her vært meget inspirert av omtalen på IGN?

Ihvertfall var det veldig mange likhetstrekk..  :hmm:

Jeg kan ikke huske å ha lest IGN sin omtale av spillet, men jeg ser jo at det er mange likhetstrekk. Jeg synes egentlig ikke det er så rart - føler konklusjonen sier seg selv i ganske stor grad, og det ville overraske meg stort om det bare er jeg og IGN sin anmelder som konkluderer i de baner jeg har gjort. Jeg begynte å spille ekspansjonen uka før det kom omtaler av spillet på nettet (har bare hatt mye annet å gjøre, slik at selve omtalen ble forsinket), og tankene i konklusjonen har jeg hatt stort sett siden jeg gjennomførte det første spillet som vikinger.

Lenke til kommentar
Virker ikke som en gigantisk tilleggspakke, men berserker, vikinger og vasallstater gjør vel sitt til at jeg kjøper det, som den civ-hora jeg er. Spent på om fluesopp kommer opp som en egen ressurs  :D

6650546[/snapback]

 

Fluesoppen er desverre ikke en egen ressurs det jeg har funnet :cry: , men Berserkerne er jo der da, med en slagøks i hver hånd og det er jo de som gomler på fluesopp.

Vikingeskipa er forøvrig litt undervurdert i kamp synes jeg. Og vikinger med trebuchet?? Må jeg dra frem historieboka eller?

 

Men uansett stilig å fylle opp 50 skip med berserker og herje vilt!

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke huske å ha lest IGN sin omtale av spillet, men jeg ser jo at det er mange likhetstrekk. Jeg synes egentlig ikke det er så rart - føler konklusjonen sier seg selv i ganske stor grad, og det ville overraske meg stort om det bare er jeg og IGN sin anmelder som konkluderer i de baner jeg har gjort. Jeg begynte å spille ekspansjonen uka før det kom omtaler av spillet på nettet (har bare hatt mye annet å gjøre, slik at selve omtalen ble forsinket), og tankene i konklusjonen har jeg hatt stort sett siden jeg gjennomførte det første spillet som vikinger.

6653199[/snapback]

 

 

Neida.. Det var ikke for å kritisere deg.. Omtalen var meget bra, den.. :D

Lenke til kommentar
Fra Wikipedia

 

In fact, from near-Earth orbit it is barely visible, and only under nearly perfect conditions, and it is no more conspicuous than many other manmade objects.

 

Så det diskuteres det også :p .. Steike for en kverulant jeg er..

Greit, greit, har endret litt på omtalen slik at det blir helt riktig. :)

 

Interessant å legge merke til at måne-myten faktisk dukket opp før mennesket hadde besøkt månen. Det burde jo si litt om hvor troverdig den myten er...

Lenke til kommentar
""Fredelige sivilisasjoner vil sannsynligvis få en eller toppen to av disse (gjennom trefninger med barbarer og så videre),""

En liten feil hær, det teller ikke når du slost med barbarere!

6651707[/snapback]

 

Joda, jeg fikk det når jeg sloss mot barbarer. Jeg kriget ikke en eneste gang mot andre sivilisasjoner, men sloss litt mot barbarene i "den nye verden" og plutselig fikk jeg en warlord i hovedstaden.

6652391[/snapback]

 

Er du sikker på at det var fordi at du slost og ikke det at du fant opp fasisme?

etter det jeg fant ut så vokser ikke streken på military advisor noe når du slest med barbarere.

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det var fordi at du slost og ikke det at du fant opp fasisme?

etter det jeg fant ut så vokser ikke streken på military advisor noe når du slest med barbarere.

Jeg var også sikker på at jeg hadde fått en stor general ved å slåss med barbarer, men det ser ut som du har rett. Takk for beskjeden og beklager feilen, har endret teksten i omtalen nå.

Lenke til kommentar
""Fredelige sivilisasjoner vil sannsynligvis få en eller toppen to av disse (gjennom trefninger med barbarer og så videre),""

En liten feil hær, det teller ikke når du slost med barbarere!

6651707[/snapback]

 

Joda, jeg fikk det når jeg sloss mot barbarer. Jeg kriget ikke en eneste gang mot andre sivilisasjoner, men sloss litt mot barbarene i "den nye verden" og plutselig fikk jeg en warlord i hovedstaden.

6652391[/snapback]

 

Er du sikker på at det var fordi at du slost og ikke det at du fant opp fasisme?

etter det jeg fant ut så vokser ikke streken på military advisor noe når du slest med barbarere.

6654586[/snapback]

 

Hmm. Du har muligens rett. :) Hvor er streken på military advisor?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...