Gå til innhold

SiS betydelig ned, VIA litt opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs om Sis662 vil hjelpe dem noe særlig lengre. Det støtter bare 533 og 800FSB og dermed ikke Core 2 Duo ennå. Det støtter også bare 1 minnekanal med DDR2-667. Håper de kommer med en verdig etterfølger veldig snart. Hvis ikke så ser det mørkt ut for brikkesettproduksjonen til Sis.

Lenke til kommentar

Håper VIA kommer tilbake på banen. VIA hadde før nvidia og ati's tid ganske gode brikkesett til en billig penge. Synes også vi trenger litt bedre utvalg. Hovedkort med to PCI spor synes jeg er litt lite, hjelper ikke at disse har 8 SATA porter og andre ting...

ASRock's kort med Uli brikkesett som støttet både AGP og PCIe for 939 (og faktisk også AM2 og DDR2 med ekstra kort) er ett typisk kort som kanskje ikke så mange trenger men som treffer innertier hos andre.

Det er bra med litt utvalg.

 

PS Hva betyr "...svært god segmentering av produktene."

Lenke til kommentar
PS Hva betyr "...svært god segmentering av produktene."

6640567[/snapback]

Jeg tror det betyr at de har vært heldige/dyktige med å tilpasse produktene til et spekter av nisjer. Altså at de har truffet veldig godt i hvert av markedene og fått høyt salg fordi de kundene i de ulike nisjene synes VIA sine produkter er godt tilpasset deres nisje.

 

Når eg ser etter ein *ny* pc oppgradering så ser eg aldri lenger på SiS eller VIA. Rett og slett fordi min erfaring med dei for nokre år sidan enda med heilt  ekstreme stabilitetsproblemer :(

6640618[/snapback]

Det har vært en del problemer ja. Særlig med den integrerte grafikken. Jeg tror derfor at VIA sin strategi med svært integrerte små hovedkort har vært riktig vei å gå. Dvs. gjøre kombinasjonsmulighetene mindre slik at det blir færre inkompatibiliteter som kan ødelegge for stabilitetsryktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...