Gå til innhold

Skriver-skred fra HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cazper:

1000 ekstra for blåtann? vil jeg ha blåtann på min 3210 koster det 295,-. Er ikke blåtann alene som setter 1000,- mer på prislappen, hva får deg til å tro det?

 

Heanwi:

Og hvilke blekksskrivere har du hatt siden du mener det? Hva er tingen med laser, rådyre toner kasetter?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Cazper:

1000 ekstra for blåtann? vil jeg ha blåtann på min 3210 koster det 295,-. Er ikke blåtann alene som setter 1000,- mer på prislappen, hva får deg til å tro det?

6627982[/snapback]

 

"Photosmart C6180

31/32 s/m (farge/sort)

4800 dpi

Ethernet, WLAN og USB

Skanner og kopifunksjon

6 separate patroner

Minnekortleser (11 formater)

Veil. pris: 2799 inkl. mva."

 

"Photosmart C7180

31/32 s/m (farge/sort)

4800 dpi

Ethernet, WLAN, Bluetooth og USB

Skanner og kopifunksjon

6 separate patroner

Minnekortleser (11 formater)

Veil. pris: 3799 inkl. mva."

 

Se forskjellene og prisforskjellen. Men igjen. artikkelen sier jo ikkeno om papirformater eller om hvordan innstillinger osv. (kan jo hende det er forskjell der), men slik det er nå er det ikkeno større forskjell enn blåtann :p

 

Og ang. Laser. Greit tonere er dyre, men man får jo sinnsykt god bildekvalitet samt. raskt og de varer lenge.

Lenke til kommentar

Min 3210 skriver mye raskere enn min hypermoderne nyinnkjøpte proffe laserskriver på jobben. Kvaliteten er også helt upåklagelig og det flotte blekket fra HP sørger for god varighet.

 

3210 er raskt, kvaliteten er bra, den er allsidig, blekket er billig og bra.

 

Jeg vil tro at det garantert er flere forskjeller på 6180 og 7180, er det kun bluetooth blir jeg overrasket siden jeg må betale kun 295,- for bluetooth på min 3210. 3310 som hadde Wlan kostet 1000,- mer, men den hadde også faks som jeg ikke trengte hvor jeg tipper at faks delen fordyret den betraktelig ift. 3210.

 

EDIT:

Hva koster en slik fargelaser? Det høres dyrt ut?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva koster en slik fargelaser? Det høres dyrt ut?

6628101[/snapback]

 

På prisguiden finner du de fleste:

Fargelaserskrivere

 

Edit:

Selv bruker jeg en Technotronix (Xerox) Phaser. Meget fornøyd med alle utskrifter. Har også fått tak i masse toner (gratis), så er jo derfor jeg bruker den for det meste. Men er jo mye bedre enn noen blekkskrivere jeg har prøvd.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Hva koster en slik fargelaser? Det høres dyrt ut?

6628101[/snapback]

 

På prisguiden finner du de fleste:

Fargelaserskrivere

 

Edit:

Selv bruker jeg en Technotronix (Xerox) Phaser. Meget fornøyd med alle utskrifter. Har også fått tak i masse toner (gratis), så er jo derfor jeg bruker den for det meste. Men er jo mye bedre enn noen blekkskrivere jeg har prøvd.

6628566[/snapback]

 

Da tror jeg ikke du har prøvd særlig mange gode blekkskrivere, blekkskrivere som er beregnet på foto er meget gode på fargeutskrifter (men det koster mye å printe med blekk da).

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva koster en slik fargelaser? Det høres dyrt ut?

6628101[/snapback]

 

På prisguiden finner du de fleste:

Fargelaserskrivere

 

Edit:

Selv bruker jeg en Technotronix (Xerox) Phaser. Meget fornøyd med alle utskrifter. Har også fått tak i masse toner (gratis), så er jo derfor jeg bruker den for det meste. Men er jo mye bedre enn noen blekkskrivere jeg har prøvd.

6628566[/snapback]

 

Da tror jeg ikke du har prøvd særlig mange gode blekkskrivere, blekkskrivere som er beregnet på foto er meget gode på fargeutskrifter (men det koster mye å printe med blekk da).

 

AtW

6629077[/snapback]

 

Har testa et par av de nyere fotoskriverne. En IP-Etellerannet fra Canon og en HP Photosmart 8750. Helt god kvalitet på de. Men det gir jo også laser-skrivern min :p Pluss at den er billigere i bruk og at den er raskere å skrive ut (i tanke på den står på hele tiden(Er jo smerte om man skal starte den opp og varme den opp hele tiden)).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Helt god kvalitet på de. Men det gir jo også laser-skrivern min :p

6629090[/snapback]

Ja, flere av Xerox Phaser-modellene er visst ganske bra på fotoutskrifter i følge tester på nettet. Vet du hvilken modell du har (det finnes masse forskjellige varianter)?

6630264[/snapback]

Phaser 560. Var før de gikk over til Xerox. Så heter Techtronix Phaser 560. Fikk den billig brukt, med ny toner og reservetoner.

Lenke til kommentar
Heanwi:

Og hvilke blekksskrivere har du hatt siden du mener det? Hva er tingen med laser, rådyre toner kasetter?

6627982[/snapback]

Forskjellige Lexmark greier...

 

Og det at toner er spesielt dyre er noe tull, en av laser printerne er ca. 10 år og jeg har skiftet toner 2 ganger (den har blitt brukt ofte) til prisen av ca. 12-1300kr tilsammen. Har nå 2 laser printere (og 1 på postkontoret ).

Cluet for å spare penger på toner er å ikke kjøpe orginale toner, de koster som regel det dobbelte enn de "uorginale".

Lenke til kommentar
Hva kostet den? finner bare tilbehør til 3000,- osv.

https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...emax=0&start=50

6639015[/snapback]

 

Ga vel rundt en 5000,- for den brukt med ny imager og ny fuser. Samt et drøss med ny toner (var et firma som hadde kjøpt inn og så fikk jeg det de hadde kjøpt inn med på kjøpet). Var vel 4-5 av hver toner-farge (gul, rød, blå og sort) til printeren. Fikk også med Ethernet kort til den og alt jeg trengte av kabler for å få den til å gå :) Eneste minus er at den er litt i største laget å ha på gutterommet, så derfor har jeg den stående på et annet rom via LAN. Men fungerer som en klokke selv om den har skrevet ut ca. 34000 ark (har vel kanskje noe med at jeg fikk nytt av det som var inni også).

Lenke til kommentar
Ja det er klart da fikk du et røverkjøp der :). Hva måtte man gitt for en lignende pakke i dag?

6644868[/snapback]

 

Mange ganger det beløpet jeg betalte. Pappa jobbet for sjappe som tok inn brukt data-utstyr fra firmaer som oppgraderte eller gikk konkurs. Der jeg fikk skaffa det. Er utrolig fornøyd med den. Skriver raskt, er pålitelig og gir gode utskrifter :) Har nok en skriver for mange år fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...