Gå til innhold

Multimediaspiller med film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minimalistisk og rent design. Fineste spilleren jeg kan huske å ha sett i det siste.

 

Jeg kunne godt tenkt meg en som spiller video. Denne mangler (i likhet med alle andre spillere) støtte for videoformatet H.264 og lydformatene AAC, Ogg Vorbis og APE.

 

Hvorfor?

 

H.264 + AAC er kombinasjonen Apple foretrekker for video. Kvaliteten ser ut til å være overlegen eller minst like bra som alt annet som finnes for tiden.

 

MP3 og WMA, som spilleren støtter, kan ikke måle seg med Ogg Vorbis kvalitetsmessig. I en lydanalyse på en fransk nettside er Ogg Vorbis like bra eller bedre enn alle andre lossyformater i lav, middels, og middel-høy bithastighet.

 

APE (lossless) utklasser FLAC (lossless) på komprimering. Til lyd tror jeg Ogg Vorbis og APE vil dekke de flestes behov.

 

For min del kan produsentene gjerne droppe støtten for MP3, AVI, DivX og WMA.

Endret av Peseduden
Lenke til kommentar
Videostøtte på en så liten avspiller? Hva er vitsen, egentlig?

6628439[/snapback]

Så du kan se porr på do mens du egentlig skulle jobbet? :p

 

Kan jo brukes som digitalt skrytealbum med siste filmklipp av sneipen, båten, bilen osv. Eller ting du har lastet ned som allikevel har såpass dårlig oppløsning at en liten skjerm er alt som trengs...

Lenke til kommentar
men vil ikke H.264 bli noe heavy for en slik avspiller?

6627593[/snapback]

Ikke med en så lav oppløsning. Og uansett virker det jo som om video blir konvertert til et internt format unikt for denne spilleren, så det går jo bare ut på at konverteringsprogramvaren støtter H.264, noe som egentlig burde være en smal sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...