Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av, feil på hovedkortet?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bygget pcen min. Jeg hadde dette problemet før, da bare byttet jeg RAM i andre spor og pcen fungerte. Nå skjer det igjen: Jeg slår på pcen, kommer inn i windows åpner programmer som vanlig og så etter 3-4minutter slår pcen seg av og jeg kan ikke slå den på igjen uten å ta ut strømkontakten et par sekunder. Jeg har en mistanke om at det kan være en feil(produksjon) på hovedkortet eller at BIOS ikke er oppdatert. Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ha noe med PSU...

 

hvilken strømforsyning har du?

6622422[/snapback]

Systemet mitt, vet ikke hvor mye alle viftene trekker...

6622517[/snapback]

 

Tror noko du skal klare det akkurat ;)

Men restart av pc'en har eg vert borti før, da trengte eg barre og bytte ut min gammle 400w q-tec med ein gammlere AOpen 350W

 

(med andre ord: Q-tec suger)

Lenke til kommentar
Kan ha noe med PSU...

 

hvilken strømforsyning har du?

6622422[/snapback]

Systemet mitt, vet ikke hvor mye alle viftene trekker...

6622517[/snapback]

 

Tror noko du skal klare det akkurat ;)

Men restart av pc'en har eg vert borti før, da trengte eg barre og bytte ut min gammle 400w q-tec med ein gammlere AOpen 350W

 

(med andre ord: Q-tec suger)

6622545[/snapback]

Har prøvd å starte opp pcen med en mindre komponent for hver gang, startet med alt av ledninger inn i hovedkortet(usb, headset, mus....) startet opp pcen, fremdeles samme skjedde, så koblet jeg ut dvd brenneren startet opp samme skjedde. koblet ut harddisken, det samme skjedde. Tok ut 1 av de 2 ram brikkene, startet opp og det samme skjedde. Det må enten være hovedkortet, skjermkortet, cpu, psu eller ram det er noe feil med. Men Power LED lyset blinker etter at pcen har slått seg av, hva vil det si?

Lenke til kommentar
Kan ha noe med PSU...

 

hvilken strømforsyning har du?

6622422[/snapback]

Systemet mitt, vet ikke hvor mye alle viftene trekker...

6622517[/snapback]

 

Tror noko du skal klare det akkurat ;)

Men restart av pc'en har eg vert borti før, da trengte eg barre og bytte ut min gammle 400w q-tec med ein gammlere AOpen 350W

 

(med andre ord: Q-tec suger)

6622545[/snapback]

Har prøvd å starte opp pcen med en mindre komponent for hver gang, startet med alt av ledninger inn i hovedkortet(usb, headset, mus....) startet opp pcen, fremdeles samme skjedde, så koblet jeg ut dvd brenneren startet opp samme skjedde. koblet ut harddisken, det samme skjedde. Tok ut 1 av de 2 ram brikkene, startet opp og det samme skjedde. Det må enten være hovedkortet, skjermkortet, cpu, psu eller ram det er noe feil med. Men Power LED lyset blinker etter at pcen har slått seg av, hva vil det si?

6622585[/snapback]

 

Er ikkje heilt sikker, men trur det barre betyr at den får strøm ;)

 

hugs: Fordi om psu er kortslutta så kan den "produsera" nok strøm til at lyest på hk lyser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...