Gå til innhold

Mini-DVD lagrer 2,66 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lattelig høy pris. Med en sånn prising høres det bare ut som de vil utsette den reelle introduksjonen i markedet. Kanskje de ikke har produksjonskapasitet nok? Kanskje de mangler konkurrenter?

 

De tidligere mini-DVDene deres. De med ett enkelt lag og 1,4GB kapasitet står det litt om her. Blandt annet er prisen 10-12$ per 3-pakning og 12-19$ per 5-pakning. (15-25 kr per plate)

 

Redigert: Her i norge koster Mini-DVD (1,4GB) fra 9kr enkeltvis eller fra 85 kr per 10-pakning. Link

Lenke til kommentar
Endelig litt DL plater... -Synd at ikke vanlige (store) DL plater har slått igjennom enda. -Kunne godt tenkt meg plater på 8,5GB jeg... ...om de hadde kostet 10-15kr stk.

6611754[/snapback]

 

 

 

ja har vært et ufattelig treigt prisfall på DL plater, kunne også tenkt meg flere av de.

 

finnes det ikke kamera som bruker hdd? må da være bedre det?

Lenke til kommentar
Endelig litt DL plater... -Synd at ikke vanlige (store) DL plater har slått igjennom enda. -Kunne godt tenkt meg plater på 8,5GB jeg... ...om de hadde kostet 10-15kr stk.

6611754[/snapback]

ja har vært et ufattelig treigt prisfall på DL plater, kunne også tenkt meg flere av de.

 

finnes det ikke kamera som bruker hdd? må da være bedre det?

6611845[/snapback]

HD-kameraer er klart bedre til å filme hjemme og i bryllup, da det er plass til mer på en harddisk. -Men skal du leve ett par mnd i Afrika, eller skal reise jorden rundt derimot kan det være lurt med ett DVD-kamera og en kasse med plater.

Lenke til kommentar

Gamecube bruker nok ikke helt vanlige mini-dvder. Dvs noen bruker dem da de har chippet gamecube - og den da klarer å kjøre fra vanlige dvd og mini plater.

 

Gamecube bruker til vanlig noen spesielt designede mini-dvder: GOD-er (GameCube Optical Disc). (En spesiell variant av mini-dvd)

 

Fra wikipedia : " The Nintendo GameCube uses a unique storage medium, the GameCube Optical Disc, a proprietary format based on Matsushita's optical-disc technology; the discs are approximately 8 centimeters (3 1/8 inches) in diameter (considerably smaller than the 12 cm CDs or DVDs used in competitors' consoles), and the discs have a capacity of approximately 1.5 gigabytes."

Endret av Nutcracker
Lenke til kommentar
Bra, men alt for høy pris. Det lønner seg å kjøpe Blu-Ray-plater fremfor disse, så høy er prisen.

6613685[/snapback]

Liten korrigering: Dual layer har ikke dobbelt så stor lagringsplass som single layer. Ser man på DVD-R eller DVD+R så er single layer på 4,7GB og dual layer på 8,5GB, ikke 9,4GB som er det dobbelte av 4,7GB. Det samme forholdet ser vi her, en Mini DVD-R er vel på 1,47GB hvis ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
Bra, men alt for høy pris. Det lønner seg å kjøpe Blu-Ray-plater fremfor disse, så høy er prisen.

6613685[/snapback]

Liten korrigering: Dual layer har ikke dobbelt så stor lagringsplass som single layer. Ser man på DVD-R eller DVD+R så er single layer på 4,7GB og dual layer på 8,5GB, ikke 9,4GB som er det dobbelte av 4,7GB. Det samme forholdet ser vi her, en Mini DVD-R er vel på 1,47GB hvis ikke tar helt feil.

6614178[/snapback]

Jeg sa ikke noe om det. Men du ville vel sitére noen andre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...