Gå til innhold

Forandringer for E3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva kan jeg si . . .

 

Nå blir jo E3 en gørr kjedelig messe, på lik linje med "alle de andre". Har alltid sett E3 som det største høydepunktet når det kommer til spill, fete show, fine damer og selvsagt - Alt og litt til om alle slags spill fra kjente og ukjente utviklere. Så dette var trist.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Men uansett: bra for utviklerene, ikke fullt så bra for publikumet.

6604286[/snapback]

Hvorfor ikke? Hvor får alle inntrykk av at E3 er død og at det ikke kommer noen spennende nyheter fra neste års E3? Siterer litt fra ESA's uttalelser til gameindustry.biz:

"Over the years, it has become clear that we need a more intimate program, including higher quality, more personal dialogue with the worldwide media, developers, retailers and other key industry audiences."

 

From now on, the focus for E3 will be on "targeted, personalised meetings and activities", according to the ESA, with further plans to be announced soon.

 

It's been confirmed that the show will still take place in Los Angeles, but the emphasis will be on press events and small meetings between media, retail and development. Although publishers will still have the opportunity to demo their products, the ESA has stated that next year's show "will not feature the large trade show environment of previous years."

(Det essensielle er markert, for skumleserne... ;) )

 

Det de sier er at glitteret skal vekk, og fokus legges på effektive samtaler mellom partene innen industrien, hvor de mest interessante for oss er utviklere/utgivere og pressen. De skal fremdeles vise fram produktene deres. De kommer høyst sannsynligvis til å komme med nyheter og store annonseringer. For oss som opplever E3 gjennom internett tror jeg ikke det blir så store forskjellen. Med mindre du kun er interessert i babes-ene da...

 

er Gamer store nok til å få tilgang til denne nye mindre messen da? er vel bare de største og viktigste som blir prioritert når de senker antall besøkende fra 60 til 5 000.

6604634[/snapback]

Det er et interessant spørsmål. Vi sender ordet til Gamer.no...? :innocent:

Lenke til kommentar
er Gamer store nok til å få tilgang til denne nye mindre messen da? er vel bare de største og viktigste som blir prioritert når de senker antall besøkende fra 60 til 5 000.

6604634[/snapback]

Det er et interessant spørsmål. Vi sender ordet til Gamer.no...? :innocent:

6605970[/snapback]

Jeg kan ikke svare på dette på stående fot, men husk i hvert fall at pressen er en liten del av alle som besøker messa. For meg virker det som de store kuttene ligger mest hos butikkmedarbeidere og mellomledd i salgskjeden.

 

Jeg går ut fra at butikkmedarbeidere vil lide mer enn pressen i så måte, men hvorvidt vi er store nok, og hvordan en slik utvelgelse eventuelt foregår, er det vanskelig å si nå.

Lenke til kommentar
Grunnen til dette skal være at store spillselskaper, med EA, THQ, Sony og Microsoft i spissen, er lei av å bruke titalls millioner dollar på å skaffe seg oppmerksomhet på messen. Det har rett og slett blitt for dyrt, og dessuten mener utgiverne at man ikke er tjent med ett stort mega-show der alle skrikere om oppmerksomhet samtidig.
Ganske teit grunn til å ødelegge en av verdens største messer. De kunne heller ha blitt enige om å ikke bruke så mye penger eller messen selv kunne ha lagt ut restriksjoner og flere små firmaer kunne fått større fokus.

 

Tingen er stemningen og atmosfæren hvor spill interesserte og journalister kommer og møtes for årets høydepungt. For min del kan man sammenlikne det med det populære karnevalet i Rio, men likevel for man mer igjen for pengene på E3 (for den som liker spill info). Spill er en milliardindustri og de bør kunne ha råa til dette. De ødlegger opplevelsen og inntrykket til selve spillindustrien, sett uten i fra, etter min mening.

Lenke til kommentar
Jeg går ut fra at butikkmedarbeidere vil lide mer enn pressen i så måte, men hvorvidt vi er store nok, og hvordan en slik utvelgelse eventuelt foregår, er det vanskelig å si nå.

6606497[/snapback]

Vet dere noe om hvor mange pressefolk det totalt er på E3, evt. var på siste E3? Og hvem regnes egentlig som en del av disse 5000? Er utvilkerne blandt disse, eller er de 5000 de som skal treffe spillbransjen?

 

Et annet spørsmål man må ta stilling til er jo selvsagt hvor interessant det blir å sende folk helt til LA når messen finner sted tett opptil Games Convention i Tyskland. Kan godt være GC tar over for E3 som årets viktigste vestlige spillmesse.

6606598[/snapback]

Det er vel et spørsmål om hvor utgivere, utviklere og Nintendo/Sony/Microsoft velger å gjøre de store annonseringene sine. På en annen side har jo dere pressefolk en viss makt også, siden en annonsering ikke har noe impact uten pressen til å fortelle det videre. Så hvis pressen dropper E3 til fordel for GC, så er det klart at det er der det vil foregå. Men husk at det slår begge veier. Hvis europeiske journalister dropper E3, er det en god sjangs for at amerikanske journalister dropper GC, siden de ligger såpass oppi hverandre. Men vi har jo internett uansett, og internett bryr seg jo fint lite om Atlanteren... :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...