Gå til innhold

Spyware/virus gjort slik at IE ikke funker


trrunde

Anbefalte innlegg

Skulle rense en maskin for virus/spyware, dette var det masse av og jeg fikk kjørt spyware, adaware, smittrem og panda activescan pro, men idag funker ikke IE lenger :( dette er en maskin uten sp2 og oppdateringer får heller ikke lov å kjøre windows update av eieren, reinstallasjon er også uaktuelt fordi han tror det vil ta dager før maskinen er oppe og går igjen, har noen av dere peiling på hvordan jeg kan få IE til å virke igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første tror jeg eieren av denne PC-en trenger å bli informert om hvor mye mye vanskeligere han gjør det for seg selv som bruker ved å unnlate oppdateringene Microsoft sender ut.

 

Oppdateringene er der for en grunn. ;)

 

I alle fall, tilbake til problemet!

Tror vi trenger litt mer informasjon enn "IE virker ikke". :)

Hva er det som ikke virker? Får du ikke åpnet programmet? Får du noen feilmeldinger?

 

Rent subjektivt mener jeg eieren burde la deg reinstallere XP med SP2 siden det blir mer arbeid å ta knekken på spyware slik PC-en er nå..

Ca som å måke snø mens det er snøstorm..

Lenke til kommentar

Å skifte nettleser fjerner bare symptomet, ikke infeksjonen. Det er altså mer gruff enn du har fått fjernet. Strålende til å finne ut hva som er igjen er HijackThis (hos www.merijn.org f eks). Vi leser gjerne loggen, eller du kan kjøre den gjennom en onlineanalysator som f eks www.hijackthis.de (med forsiktighet, den gir falske positiver, så ikke stol på den 100%). Du skriver at du har kjørt SmitRem. Den er vel gått ut på dato, og den beste til å finne og fjerne SmitFraudvarianter i dag er SmitFraudFix. Du skriver ikke at du har prøvd Ewido, den finner og tar en masse gruff som Adaware og de andre ikke fjerner. Sett den opp slik:

http://rstones12.geekstogo.com/ewidosetup.htm, og kjør den i safe mode.

EDIT: Ikke glem et par runder med ccleaner innimellom!

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Ser du har postet denne i Windows-kategorien også, derav kommer jeg å svare videre der. :) Dobbelposting er ingen tjent med.

 

I fremtiden, bare opprett én tråd per problem. ;)

6601800[/snapback]

 

 

Opprettet her først, så kom jeg på at windows forumet kanskje var en mer rett plassering, men var tydeligvis ikke det siden jarmo har stengt den posten, men er greit å bare ha en post ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...