Gå til innhold

Oppdateringer fra McAfee


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har McAfee Virusscan og McAfee Personal Firewall selv, og må si jeg er imponert over noe som heter McAfee SiteAdvisor som nå følger med. SiteAdvisor sjekker opp mot en database når man f.eks. søker etter ting på google eller går inn på et nettsted, og gir tilbakemeldinger angående hvor sikre de forskjellige nettstedene er i forskjellige sammenhenger.

 

Hvis man f.eks. risikerer å bli utsatt for Spam ved å registrere seg på et nettsted, vil SiteAdvisor kunne informere om dette - forutsatt at det har blitt testet og lagt inn i databasen allerede. Per i dag er det vanvittig mange nettsteder som ligger inne, så dette kan jo være praktisk i blant.

 

Jeg har prøvd diverse søk i Google for å se hva som dukket opp av advarsler, og et par av advarslene jeg så på var jo ganske hårreisende. SiteAdvisor advarte f.eks. mot et nettsted fordi de som hadde testet i snitt fikk litt over 1700 spam-mailer per uke etter å ha registrert en epost-adresse der. Da begynner det å bli kjedelig å rydde opp i mailboksen sin. :p

 

edit: La til litt info.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...