Gå til innhold

Trenger hjelp til 2 problemer med min side.


Anbefalte innlegg

1. Strekene i kanten på designet går ikke ned på noen av sidene, noe feil med

kodene?? (dette gjelder kun Opera og Firefox)

 

2. Når et bilde åpnes, åpner det seg til venstre, ikke midt på som det skal, noe galt

med kodene?? (dette gjelden kun Opera og InternetExplorer)

 

Her har dere link så dere kan se porblemene, håper på rask løsning: HER ER SIDEN MIN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Bakgrunnsbildet ditt (som utgjør strekene på begge sider av innholdet) ligger jo her: http://home.no/clay-burn/images/body_bg.gif.

Prøv å legg inn 100% høyde her i koden din:

body {

 

width:800px;

 

height: 100%;

 

font:0.83em/1.4em Tahoma, Geneva, sans-serif;

 

color:#CBD4E3;

 

background:#000 url(images/body_bg.gif) repeat-y top center;

 

letter-spacing:1px;

 

margin:0 auto;

 

Hvis det ikke funker, så legg bildet inn her:

 

#container {

 

width:760px;

 

margin:0 auto;

 

}

og sett høyden på denne til 100%.

 

Tror det vil virke, uten at jeg er helt sikker....

Lenke til kommentar

Problemet er at du har definert høyden på #container til 522px. Du må fjerne dette.

 

Endre følgende i html-dokumentet:

 

<div id="container" style="width: 760px; height: 522px">

 

Til følgende:

 

<div id="container" style="width: 760px;">

Endret av Atch
Lenke til kommentar

HEY HEY! se på Foto Galleri nå :D dukka opp 2 nye problemer, men siden du er så flink er det sikkert peace of cake for deg??

 

Er vel bare noen enkle justeringer for at ting ikke skal ligge over hverandre regner jeg med.

Endret av cmi
Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke endret noe i html-dokumentet? Forsiden ser i alle fall helt lik ut i Firefox. Du må fjerne høyde-definisjonen på #container for å få bakgrunnen til å følge innholdet helt ned.

 

Redigert: SÅNN JA! :)

 

Redigert (igjen): Når det gjelder fotogalleriet ditt, så orker jeg virkelig ikke å se på det problemet før du gjør noe med koden din. Det er en massakre uten like. Forsøk å legge bildene og bildeteksten i css-bokser i stedet for å bruke hundrevis av tabellceller. Husk også at <address> brukes til, nettopp, adresser, og at mengder med " " kan erstattes med padding eller margin. 237 feil i validatoren. Du må rett og slett rydde opp.

Endret av Atch
Lenke til kommentar
Se på Galleriet nå?? nå begynner det og dra seg til??

 

Det ser bedre ut, men i lengden kan man ikke endre dårlig kode med mer dårlig kode. Det blir et evinnelig kaos. Jeg vil anbefale deg å sette deg inn i noen css-løsninger. Oppsettet på sida di kunne vært oppnådd med mye enklere og bedre kode. Problemene underveis ville da også blitt enklere å løse.

 

Du må også legge bakgrunnsbildet ditt i samme boks som der innholdet ligger. Absolutt høyde fungerer ikke på alle undersidene dine, ettersom det er ulike mengder innhold. Du kan bare fjerne de pixlene du nå har satt i html-dokumentet, og heller løse all layouten gjennom css (noe du uansett er greit i gang med).

Lenke til kommentar

Det jeg gjør i kodene for og oppdatere syns jeg nå er kjempe enkelt, alle bildene likker hver for seg i kolonner, noe som gjør det enkelt for meg og mekke, jeg skjønner godt de kodene jeg har, men det e rmye jeg ikke skjønenr hva er til lissom, derfor jeg trenger hjelp til små knoting her :) som jeg setter stor pris på at jeg får, har på følelsen at det med bilde åpninga er en liten bagatell som dette var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...