Gå til innhold

Minnekjøling med lys


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er nå spent på støynivå, tviler på at disse vil passe bra i min Zalman-Pimped PC. Og hvordan kan RAM-brikkene bli for varme?

6589374[/snapback]

 

 

 

Når man overklokker en pc kan det være nødvendig og sette opp spenningen på ram for og få systemet stabilt, mer frekvens=mer varme, mer spenning =mer varme. Så da kan det være kjekt og få litt luft rundt ram-brikkene :cool:

Lenke til kommentar
Ah, skjønner :) jeg overklokker ikke. Har faktisk noe kjølegreier på 2 av brikkene mine, men det er fordi det fulgte med. Kingston HyperX eller noe slikt heter de.

6589571[/snapback]

 

 

Jepp det stemmer, varmespredere heter det. Metall utenpå selve ram-chippen og får spredt varmen over større areal.

:)

Lenke til kommentar

hadde egentlig ventet på noe slikt, siden jeg er famile klokker som har tro på lav vifte hastighet og høy klokk. tror jeg har "ødelagt" de brikkene jeg har nå pga varme, de er ustabile på høy klokk.

 

men hvorfor iallverden er det 2 små vepser der inne som surrer på 4500 rpm? det blir bare dumt.

 

skulle enkelt og greit vært noe passivt, sall ikke ha rare kjøleribbene før arealet er 10 dobblet.

Lenke til kommentar
Lets pimp the comp... men serr da, det er da kjekt med litt lys i kabinettet , hvor du aldri kommer til å legg merke til det... antar alle har maskinene sine på golvet... :p

6589663[/snapback]

 

Øh, jeg har ikke maskinen på gulvet

 

 

E: God luftflyt i kabinettet skal vel være nok til å holde brikkene kjølige nok. De felste kjøper det nok fordi det er kult ;)

Endret av Sfun
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at lydnivået kun er på 19 dBA når viftene roterer med 4500 RPM. Prøv heller denne løsningen:

 

http://www.ocforums.com/showpost.php?p=3717322&postcount=7

 

...ellers må jeg si at jeg trodde et øyeblikk (etter å ha lest overskriften) at noen hadde funnet en revolusjonerende måte å kjøle minnebrikker på - med lys! Så feil kan man ta... :D

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Jeg tviler sterkt på at lydnivået kun er på 19 dBA når viftene roterer med 4500 RPM. Prøv heller denne løsningen:

 

http://www.ocforums.com/showpost.php?p=3717322&postcount=7

 

...ellers må jeg si at jeg trodde et øyeblikk (etter å ha lest overskriften) at noen hadde funnet en revolusjonerende måte å kjøle minnebrikker på - med lys! Så feil kan man ta... :D

6590218[/snapback]

 

Ja, jeg er enig, 4500 rpm er fort, når jeg testet 120mm-vifter så var ikke akkurat TT av de som underdrev minst på støynivået heller

 

AtW

Lenke til kommentar
kanskje jeg hadde kjøpt en slik hvis det ikke var for de lysene

6590868[/snapback]

 

Kanskje jeg kjøper enn sånn takket være de lysene! :whistle:

 

Hvem bryr som om de funker eller ikke når de bare koster 60 spenn og lyser?! Det er sånt som gjør at man kan ha med en gammal PC på LAN uten å bli ledd av! :p Kommer sikkert flere av denne typen produkter når selskaper finner ut at de kan tjene penger på det. Meget stilig/harry, billig og nærmest ubrukelig...Midt i blinken for meg! :D

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...