Gå til innhold

Utsetter e-bok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den funker bra i sterk sol, noe laptoper sjelden gjør, kommer jeg uten tvil til å kjøpe en. :D

 

EDIT:

*Daylight readable, high contrast, high resolution (check PPI), near 180º viewing angle.

Jepp, da var den på to-buy-listen min :w00t:

 

 

 

Men hvordan er det med lagring? 64 MB internminne høres ut som RAM a.k.a ikke-permanent minne..

 

EDIT2:

Content Storage Capability

The easy-to-carry Reader can store a library of reading options with it's internal memory and slot for removable memory cards. You can take many titles or other supported documents for reading whenever, wherever. (Approximately 160 books with the 128MB of internal memory3) Add to the capacity with optional Memory Stick® storage media or SD memory card

Der fikk vi svar på det og ja. Dette kunne du gjerne fått med i artikkelen, Håvard :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Av filformater støttes blant annet BBeB Book, PDF, TXT, RTF, MP3, ACC, JPEG, GIF, PNG og BMP.

Dette lover bra selv om jeg er skeptisk til at Sony kan ha lurt inn en DRM-infeksjon eller rotverktøy på et eller annet vis. (Sony har som kjent en stygg historie med sånt)

 

Støtte for SD er også bra. Mye bedre enn om de bare støttet sitt eget noe overprisede minnekortformat Memorystick.

 

Jeg lar meg friste, men tror jeg venter til jeg ser skjermen i virkeligheten og venter kanskje til det kommer en tilsvarende fra andre produsenter før jeg evt kjøper. Jeg tipper distribusjonen av digitale bøker på nettet får et oppsving om denne blir populær.

Lenke til kommentar
Av filformater støttes blant annet BBeB Book, PDF, TXT, RTF, MP3, ACC, JPEG, GIF, PNG og BMP.

Dette lover bra selv om jeg er skeptisk til at Sony kan ha lurt inn en DRM-infeksjon eller rotverktøy på et eller annet vis. (Sony har som kjent en stygg historie med sånt)

 

Støtte for SD er også bra. Mye bedre enn om de bare støttet sitt eget noe overprisede minnekortformat Memorystick.

 

Jeg lar meg friste, men tror jeg venter til jeg ser skjermen i virkeligheten og venter kanskje til det kommer en tilsvarende fra andre produsenter før jeg evt kjøper. Jeg tipper distribusjonen av digitale bøker på nettet får et oppsving om denne blir populær.

6565854[/snapback]

 

Ja, jeg vil helst ha et åpent standard-format for bøker, så man slipper kompabilitetsproblemer, jeg tror dette er framtiden, selv om jeg kommer til å savne å ha hylla full av bøker...

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk har spådd papirbøkenes død i lang tid, uten at noe har skjedd annet enn en e-bok flopp her og der. Selv har jeg egentlig ikke så stor tro på slikt, annet enn til spesielle bruksområder. Fordelen er først og fremst lagringsplass i forhold til vekt, hvor e-bøker slår papirbøker ned i støvlene, og dermed begrenser det seg til fagbøker for min del. For jeg har nemlig aldri behov for å drasse med meg et lass med romaner - jeg leser én bok, og går over på neste. Skal jeg på ferie pleier jeg uansett ikke ha med mer enn en bok eller maks to. Men som sagt, til å bygge et "bibliotek" av fagbøker kunne det vært litt interessant, men samtidig stiller fagbøker også større krav til kvalitet, fordi de gjerne skal inneholde mer på hver side + bilder/illustrasjoner osv.

 

Blir uansett spennende å se hva som skjer, og hvordan prisene utvikler seg :)

Lenke til kommentar

Sleng på en fargeskjerm, så kan dette bli framtidens skolebøker. En touch-screen som man kan skrive på er heller ikke dumt. Om et par år blir nok digitale bøker å overta for papir-bøker på enkelte områder. Ser fram til, selv om en god bok er best i papirformat. (Men så har jeg heller ikke prøvd å lese en hel bok på fra en skjerm enda...)

Lenke til kommentar

Av en eller annen rar grunn så klarer jeg bare ikke å lese bøker digitalt. Jeg mister "feelingen" når man ikke kan ta tak i arket å bla. Forhåpentligvis så blir denne e-boken litt mere lik en vanlig bok når det kommer til "feelingen", siden man kan holde den i hånden, og lese den på senga osv.

 

Ca 7500 siders batterilevetid

 

Hvordan funker det dærre da? Blir bildet bare lastet, også på en eller annen rar måte fryst fast i skjermen, også går maskinen i en for fr dvalemodus?.

Lenke til kommentar
Av en eller annen rar grunn så klarer jeg bare ikke å lese bøker digitalt. Jeg mister "feelingen" når man ikke kan ta tak i arket å bla. Forhåpentligvis så blir denne e-boken litt mere lik en vanlig bok når det kommer til "feelingen", siden man kan holde den i hånden, og lese den på senga osv.

 

Ca 7500 siders batterilevetid

 

Hvordan funker det dærre da? Blir bildet bare lastet, også på en eller annen rar måte fryst fast i skjermen, også går maskinen i en for fr dvalemodus?.

6568875[/snapback]

 

Den bruker en skjermtype som bruker strøm på å oppdatere bildet.

 

En annen fordel med vanlige bøker er jo skrytefaktoren, ikke noe er som en velfylt hylle for å lage et fiktivt inntrykk at man er intelektuell :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
En annen fordel med vanlige bøker er jo skrytefaktoren, ikke noe er som en velfylt hylle for å lage et fiktivt inntrykk at man er intelektuell :)

6568928[/snapback]

Sant nok. Hvis e-bøker av denne typen slår an skikkelig vil nok salget av fysiske bøker gå ned, men til gjengjeld kan det jo hende salget av slike falske bøker de har i bokhyllene i møbelbutikker vil stige til nye høyder. :D

Lenke til kommentar
En annen fordel med vanlige bøker er jo skrytefaktoren, ikke noe er som en velfylt hylle for å lage et fiktivt inntrykk at man er intelektuell :)

6568928[/snapback]

Sant nok. Hvis e-bøker av denne typen slår an skikkelig vil nok salget av fysiske bøker gå ned, men til gjengjeld kan det jo hende salget av slike falske bøker de har i bokhyllene i møbelbutikker vil stige til nye høyder. :D

6569064[/snapback]

 

Heh, når jeg ser sitatet ditt så ser jeg at jeg har stavet intellektuell feil, men det er jo ganske typisk det :D

 

AtW

Lenke til kommentar
Blir nok ikkje det samme som papir, men kan bli interessant å prøve denne. Korleis blir det med tilgjengeligheten på bøker? Greit å ha litt å velge i når du først skal legge litt peng i dette.

6569160[/snapback]

 

Spennede å se prisingen også, nå er desverre de fleste bøkene jeg kjøper i en sånn prisklasse at trykkekostnadene neppe er den alt for store andelen, men det burde gå litt ned ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...