Gå til innhold

Nettverkslyd for kresne ører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sikkert ett genialt produkt for hifi-entusiaster; man kan ha hele platesamlingen i FLAC på en annen PC på nettverket. Det hadde vært underlig om denne tingen ikke støtter nettradio, som blir mer og mer vanlig, og er ett genialt konsept.

6560455[/snapback]

 

Enig. Men håper vi ser mer av disse produktene slik at det blir litt mer priskriging ;) over tolv laken for denne (sikkert før shipping og toll også) blir litt i stiveste laget for meg :p

Lenke til kommentar
Sikkert ett genialt produkt for hifi-entusiaster; man kan ha hele platesamlingen i FLAC på en annen PC på nettverket. Det hadde vært underlig om denne tingen ikke støtter nettradio, som blir mer og mer vanlig, og er ett genialt konsept.

6560455[/snapback]

 

Ja, både denne og squezeebox er faktisk litt gjennomtenkt, og støtter det den burde, veldig fornøyd med at enkelte selskaper faktisk er litt med på teknologi-fronten. Støtter RG og greier (selv om det ikke er alltid er så lett å overbevise folk om at det er "standarden" å bruke)

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt dyr kanskje i forhold til hva tilsvarende produkter koster. F.eks. er det mulig å kjøpe en dvd-spiller som støtter wireless avspilling av musikk, film o.l. til ca. 3000 nkr. Selvsagt ikke i samme kvalitet og det er vanskelig å finne produkter som støtter FLAC. Et kjapt interface er også viktig for slike enheter. Lurer på hvor hurtig det er å finne ønsket sang på denne Transporteren.

Lenke til kommentar
tar ikke helt poenget, denne brukes til å overføre musikk fra en pc til stereo-anlegget?

6561459[/snapback]

Det er ganske enkelt en forvokst "mp3-spiller" som tar det meste av formater, både lossless og lossy, og som leser filer over nettverket (da regner jeg også med nettradio), og spille av filene med ekstremt god lyddkvalitet (så lenge man bruker lossless filer av typen FLAC eller lignende, men det regner jeg med at de fleste som har behov for en slik kommer til å gjøre) :)

 

Fordelene med dette er at man kan ha ekstremt god plass til filer, ettersom man kan ha en server stående i ett kott, ingen støy, og selve boksen tar liten plass, og tar seg godt ut i stereo-benken :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Litt dyr kanskje i forhold til hva tilsvarende produkter koster. F.eks. er det mulig å kjøpe en dvd-spiller som støtter wireless avspilling av musikk, film o.l. til ca. 3000 nkr. Selvsagt ikke i samme kvalitet og det er vanskelig å finne produkter som støtter FLAC. Et kjapt interface er også viktig for slike enheter. Lurer på hvor hurtig det er å finne ønsket sang på denne Transporteren.

6561471[/snapback]

Det er sant, men så er heller ikke denne ment for folk som vil spille av musikken gjennom ett Logitech Z-5500-sett ;)

 

Regner med at de har brukt en del tid på interfacet med den prisen der, og det hadde vært rart om maskinen ikke var firmware-oppgraderbar (med nett-tilgang burde dette være en enkel affære).

Lenke til kommentar
Me like...  Men jeg kommern nok til å klamre meg til den gode gamle CD-spilleren en stund til, selv om den ikke støtter FLAC...

6562496[/snapback]

 

Selv med flac trenger man jo dessuten en CD-spiller til å rippe (preferabelt en plextor ;)). Men personlig har jeg godt over til FLAC for lenge siden, veldig mye mer praktisk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sikkert ett genialt produkt for hifi-entusiaster; man kan ha hele platesamlingen i FLAC på en annen PC på nettverket. Det hadde vært underlig om denne tingen ikke støtter nettradio, som blir mer og mer vanlig, og er ett genialt konsept.

6560455[/snapback]

 

Fra sidene til Slim Devices:

Internet Radio

 

    * "Always-on" Internet Radio, powered by SqueezeNetwork, lets you tune in to Internet Radio streams even when the home PC is switched off.

    * Quick selection from hundreds of Internet Radio streams offered by Slim Devices' partners.

    * Internet Radio favorites can be saved in a playlist for easy access.

    * Displays song title information during playback

    * Support for MP3, Ogg Vorbis, and WMA formatted Internet Radio streams

 

Under SqueezeNetwork tror jeg du har tilgang til Shoutcast, Pandora, Last.fm og Rhapsody.

 

Ellers er det jo bare a lagre en playlist med url til din favorittstasjon.....

Lenke til kommentar
Sikkert ett genialt produkt for hifi-entusiaster; man kan ha hele platesamlingen i FLAC på en annen PC på nettverket. Det hadde vært underlig om denne tingen ikke støtter nettradio, som blir mer og mer vanlig, og er ett genialt konsept.

6560455[/snapback]

 

Fra sidene til Slim Devices:

Internet Radio

 

    * "Always-on" Internet Radio, powered by SqueezeNetwork, lets you tune in to Internet Radio streams even when the home PC is switched off.

    * Quick selection from hundreds of Internet Radio streams offered by Slim Devices' partners.

    * Internet Radio favorites can be saved in a playlist for easy access.

    * Displays song title information during playback

    * Support for MP3, Ogg Vorbis, and WMA formatted Internet Radio streams

 

Under SqueezeNetwork tror jeg du har tilgang til Shoutcast, Pandora, Last.fm og Rhapsody.

 

Ellers er det jo bare a lagre en playlist med url til din favorittstasjon.....

6562795[/snapback]

Genialt, og bidrar bare med å ytterlig øke brusverdien for denne boksen :) (ikke at jeg ville kjøpt en slik uansett, men det finnes folk som bruker flere titalls tusen på en CD-spiller også)...

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Man trenger vel uansett en bedre skjerm en dette for søke effektivt i en stor musikksamling. Og da er det vel like greit og kjøpe en htpc med ordentlig lydkort. Er det ikke?

6562477[/snapback]

Jeg har hatt en SqueezeBox2, og jeg syns faktisk søkingen fungerer utmerket. Man kan søke på hva som helst, og fjernkontrollen har tastatur av mobiltelefon-type. Skriver man litt meldinger går søking veldig raskt og greit :)

Lenke til kommentar
Man trenger vel uansett en bedre skjerm en dette for søke effektivt i en stor musikksamling. Og da er det vel like greit og kjøpe en htpc med ordentlig lydkort. Er det ikke?

6562477[/snapback]

Jeg har hatt en SqueezeBox2, og jeg syns faktisk søkingen fungerer utmerket. Man kan søke på hva som helst, og fjernkontrollen har tastatur av mobiltelefon-type. Skriver man litt meldinger går søking veldig raskt og greit :)

6562975[/snapback]

 

Og ikke minst har Transporter RS232 grensesnitt slik at du kan lage ditt eget søke-grensesnitt.

 

Dette er ikke leketøy utifra det jeg kan lese på hjemmesiden. Det er ment som en konkurrent til dedikerte pc-musikk-avspillere, gjerne med ekstern DAC osv, ergo finnes det helt sikkert et marked for den også. 3de part sider jeg har lest på skryter uhemmet av DACen brukt i transporter, så jeg gleder meg til en seriøs test av denne (synd den ikke shippes før i midten av september!)

 

Er du to-kanals-hore og allerede har gått veien om lossless formater via pc, så kan Transporter gi deg en enklere løsning enn å først måtte:

 

- lese seg opp på audiofile komponenter

- finne hardwaren

- bestille disse fra alle de forskjellige plassene

- bygge pcen

- (og ikke minst) få softwaren til å fungere

- ha antivirusprogrammvare, antispamprogrammvare, firewall osv

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...