Gå til innhold

Mighty Mouse blir trådløs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Musen benytter Bluetooth for å kommunisere med datamaskinen, som gir en rekkevidde på opptil 10 meter.

 

Som å si at en bil alltid går på bensin. Det finnes to klasser bluetooth, class I og class II. Den ene er 10 meters rekkevidde, den andre 100 meter. Regner med musa er av class II (10 meter) dog.

Lenke til kommentar
Laserpresisjon

 

Sporingsfunksjonen i den trådløse Mighty Mouse-musen er basert på kraftig laserteknologi som gir 20 ganger bedre ytelse enn standard optisk sporing. Du får bedre nøyaktighet og respons på flere overflater. Musen fungerer like bra på skrivebordet ditt som på bordet på nettkafeen, så du kan trygt la musematten bli hjemme. Med Mighty Mouse går det som smurt.

 

De sier vel i så fall indirekte at den har en dpi på 800*20, altså 16'000. Høres litt drøyt ut for min del, menmen. *bestille*

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar
Laserpresisjon

 

Sporingsfunksjonen i den trådløse Mighty Mouse-musen er basert på kraftig laserteknologi som gir 20 ganger bedre ytelse enn standard optisk sporing. Du får bedre nøyaktighet og respons på flere overflater. Musen fungerer like bra på skrivebordet ditt som på bordet på nettkafeen, så du kan trygt la musematten bli hjemme. Med Mighty Mouse går det som smurt.

 

De sier vel i så fall indirekte at den har en dpi på 800*20, altså 16'000. Høres litt drøyt ut for min del, menmen. *bestille*

6559486[/snapback]

Nå er vel ikke matematikk PR avdelingen til Apple sin sterke side, så "20 ganger bedre" må sikkert tas med ett par klyper salt.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke matematikk PR avdelingen til Apple sin sterke side, så "20 ganger bedre" må sikkert tas med ett par klyper salt.

 

Tror ikke matematikk er en del av pensum på markedsføringslinjene....ei heller grunnleggende forståelse av produktene de selver.."Bestill en Dell idag! Nå med gratis dobbel hukommelse og utvidet lagringsplass, slik at du kan surfe på nettet raskere! :tease: "

Lenke til kommentar

Ja, slike utspill fra PR-avdelingen til Apple (og tilsvarende hos en rekke andre produsenter også) må tas med en klype salt på generell basis, de har kommet med et par sinnsyke påstander i reklamekampanjene sine tidligere også.

 

Jeg tviler nok på at den sensoren i denne nye musen har 20x høyere oppløsning i allefall, da den sensoren med høyest oppløsning så langt av de jeg har hørt om har 2400 DPI (den som sitter i den kommende Fatal1ty 2020-musen fra Creative). Et sprang direkte opp til 16000 DPI høres derfor noe fantastisk ut. :p

 

Det er derimot godt mulig at den har 800 DPI, basert på at MX1000 også har den oppløsningen (de skriver i allefall det i en omtale av den). Og siden Logitech selv skriver følgende om MX1000, vil jeg si dette tyder på at Apple sin Mighty Mouse godt kan ha samme sensor:

Featuring the Logitech MX™ Laser Engine, the MX1000 delivers a new pinnacle of performance no optical mouse can match. With an incredible 20x more sensitivity to surface detail—or tracking power—than optical, laser can track reliably even on tricky polished or wood-grain surfaces.
Lenke til kommentar
Kuppert hale.. Er det noen som ringer dyrevernerorganisasjonene nå? :p

 

Men seriøst: 600kr for en uergonomisk og relativt kjedelig/standard mus høres mye ut.

 

Redigert: Den koster vist 59$ (ca 366kr) hos Amazon.

6559916[/snapback]

Dvs. ca 450kr + frakt?

 

Hvorfor kan ikke bare Apple lage drivere til alle de tusen andre eksisterende musene? Mikke Mus høres kanskje fantastisk ut for Apple eiere, men den ser veldig gammeldags ut for PC brukere. (Meg spesielt)

Lenke til kommentar
Men seriøst: 600kr for en uergonomisk og relativt kjedelig/standard mus høres mye ut.

 

Redigert: Den koster vist 59$ (ca 366kr) hos Amazon.

6559916[/snapback]

Mulig den ikke ser ergonomisk ut, men det er forskjell på å se ergonomisk ut og være ergonomisk. Jeg bruker en Mighty Mouse med hale, og den oppleves er ikke dårligere enn de store skjeve Logitech musene når det gjelder belastning, snarere tvert i mot. Spesielt når det gjelder presisjon ved klikk og dra manøvre virker den bedre egnet. Grunnen er kanskje mye fordi man klikker med hele musa. Dette kommer godt med når man skal markere noe eller retusjere i Photoshop.

 

Forøvrig syns jeg også 600kr er vel mye, og når det gjelder utseende, så er det nok smak og behag. Den er flott og minimalistisk og står i stil til de fleste Mac-ene etter min mening. Mange mus fra Logitech og Microsoft er veldig glorete, men den verste musa jeg har brukt er en av disse Razer musene. Det er mulig man må ha spesielt store hender for å bruke dem skikkelig. De passet ikke meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare Apple lage drivere til alle de tusen andre eksisterende musene? Mikke Mus høres kanskje fantastisk ut for Apple eiere, men den ser veldig gammeldags ut for PC brukere. (Meg spesielt)

6559943[/snapback]

Fantastisk at du vet hva du snakker om. Man kan bruke hvilken som helst mus på en mac. Jeg bruker f.eks. intelli 1.1, 3.0 og logitech mx510 sammen med min powerbook.
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare Apple lage drivere til alle de tusen andre eksisterende musene? Mikke Mus høres kanskje fantastisk ut for Apple eiere, men den ser veldig gammeldags ut for PC brukere. (Meg spesielt)

6559943[/snapback]

Fantastisk at du vet hva du snakker om. Man kan bruke hvilken som helst mus på en mac. Jeg bruker f.eks. intelli 1.1, 3.0 og logitech mx510 sammen med min powerbook.

6561160[/snapback]

I så fall er det jo intet mindre enn et rent mysterium hvis noen ønsker å kjøpe en helt standard og ordinær mus som denne, til svimlende 600kr!

Lenke til kommentar
Jeg lånte bort min Mx518 til en venn med Mac, men driveren ville ikke gjenkjenne musa, han får vel skaffe seg en 510 om driverene fungerer for den. Bruker du Macs drivere Leon?

6561567[/snapback]

Jess. Helt plug and play. Bruker tiger på siste update.

Brukte den på skola i vår, veldig vanedannende mus, i grunn...

Lenke til kommentar

Til de av dere som ikke har prøvd Mighty Mouse før, og som nå vurderer denne:

 

Les denne omtalen (Anandtech) før dere evt kjøper, den påpeker et par viktige ting i forbindelse med hvordan denne musen fungerer i spill og slikt (de har riktignok testet varianten med ledning, men denne nye utgaven fungerer jo på samme måte ellers så vidt jeg har forstått).

 

For min del styrer jeg nok unna denne musen som følge av flere av tingene som har blitt nevnt i den omtalen, samt at denne musen trolig har kun 800 DPI, jeg tror rett og slett ikke denne musen er noe godt alternativ for min del. En av grunnene er at jeg ikke tror den egner seg bra til spilling (for min del).

 

edit: Omformulerte litt.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...