Gå til innhold

ATI klargjør Radeon X1950


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow! Kan dette kanskje bety at man får se noen sli drivere til Intel's 975x chipsett. :thumbup:

 

Har et driversett som skal kunne gi deg sli på dette chipsettet, men fungerer kun opp til GF 7800GTX. :(

 

Har ikke Ati og Intel hatt et ganske nært samarbeide også, lurer på hva som skjer med dette. :)

 

Utifra artikelen på daily å tyde, vil dette bli informert om ca. 14:00.

 

Litt komisk egentlig, først slo Nvidia ut beina under dem da de kjøpte opp Uli.

Deretter kommer AMD og kjøper opp hele sulamitten (Ati). :!:

 

Kanskje Nvidia vil begynne å slippe ut chipsettene sine til Intel først nå istedet.

Venter fortsatt på hk m/Intel basert 590 SLi chipsett.

 

Gleder meg til å se hvordan dette utvikler seg uansett. :)

Lenke til kommentar

X1950 er selvfølgelig ingen fornuftig oppgradering for folk som har X1900XTX, men for folk som sitter med eldre hardware og skal oppgradere nå så er jo kortet ett bra valg. Dere la vel merke til den nye kjøleren på kortet...!? Mindre støy er alltid ett pluss! Blir spennende å se hvor stillegående den blir i forhold til kjøleren på nVidia sin 7900GTX (som er ganske stillegående).

Lenke til kommentar

Ja her prøver de å få ut mest mulig ut av brikken.

 

Men så lenge Linux-støtten er så dårlig holder jeg meg til nVidia.

 

lurer på om vi ser noen forbedring i effekt bruk ved overgang til GDDR4? 1900 seien er jo gnaske tørst

6546174[/snapback]

Minnet vil nok kanskje bruke litt mindre strøm. Men det trekker nok mye strøm uansett.
Lenke til kommentar
lurer på om vi ser noen forbedring i effekt bruk ved overgang til GDDR4? 1900 seien er jo gnaske tørst

6546174[/snapback]

GPU bruker omtrent 95% av all effekten på et skjermkort så det vil neppe bli noen merkbar forbedring ved bare å bytte minne. Særlig ikke hvis GPU samtidig klokkes litt opp, noe de trolig vil gjøre.

Lenke til kommentar
ATI Radeon X1950 får ny kjøler

Ja, det var på tide. Standardkjøleren på X1900-serien er jo helt på trynet, jeg holdt ikke ut mange dagene før jeg byttet den ut med noe annet på mitt X1900XTX-kort.

 

Denne nye likner en del på IceQ3-kjøleren (tror det var det den het), som er noe mer stillegående enn standardkjøleren på X1900, men forskjellen er visstnok ikke så stor i følge en støymåling jeg fant i en omtale. Hvis så er tilfelle synes jeg ATI (eller nå AMD) burde lære litt av Nvidia - kjøleren på f.eks. 7800GTX 512MB er jo helt genialt bra!

Lenke til kommentar

hvis kjøleren er bra sånn temperatur messig kan man jo bruke atitool til og slille vifta, dette funket ikke med den gamle siden man hørte den allerede på 18% viftehastighet.

 

 

jeg bruker aric cooling accelero x2, den er det absolutt beste jeg har vært borti når det kommer til gpu kjøling. er det artic cooling som har lagd den på ny kortet?

Lenke til kommentar

Har prater vi et kort som vil danke 7950 ned i støvlene i lang tid fremover! Som kjent så er jo X1900 serien laget med tanke på hvordan spill vil lages i kommende tid og med et X1950 vil også i tillegg til dagens spille få stor glede av fremtidige spill i lang tid.

 

Drit i 7950 og gå for det eneste fornuftige hvis du vil ha det beste av det beste for annet enn akkurat nu, velg X1950 ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Har prater vi et kort som vil danke 7950 ned i støvlene i lang tid fremover! Som kjent så er jo X1900 serien laget med tanke på hvordan spill vil lages i kommende tid og med et X1950 vil også i tillegg til dagens spille få stor glede av fremtidige spill i lang tid.

 

Drit i 7950 og gå for det eneste fornuftige hvis du vil ha det beste av det beste for annet enn akkurat nu, velg X1950 ;)

6554321[/snapback]

Her var det en god posjon med vås! :)

 

Mulig at at X1900-serien har en fordel med flere ALU'er, men er det alt? Nei... Har du kanskje noen tall som underbygger påstanden din?

 

Spill i "kommende tid" kommer til å begynne å bruke DirectX 10, noe hverken X1900 eller nVidia sin nåverende generasjon kort er klare for.

 

Tror vi bør se noen tester på det nye ATi kortet før du råder noen til å drite i enkelte kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...