Gå til innhold

Trekker tilbake Private Folder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår heller ikke kritikken av dette programmet. Gjør jo nøyaktig det som skal forventes; hindrer at noen uten passord får tilgang til filene.

 

Blir jo nesten det samme å klage over at det selges safer, hvor arbeidsgiver/ foreldre ikke har mulighet til å sjekke innholdet uten kode eller nøkkel :D

 

Trenger ikke bare være snusk og ulovligheter folk vil skjule heller. Sikkert mange som f.eks skriver dagbok på pc.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Men ærlig talt - hvis diverse IT-administratorer hopper rundt og river seg i håret på grunn av dette programmet fordi det gjør det vanskeligere for dem, la meg gi dem et godt tips; SLUTT Å GI BRUKERNE ADMIN-RETTIGHETER DA, KJØTTHUER! :)

 

PS! Truecrypt er meget bra - raskt, sikkert og flere bedrifter liker det også - jeg bruker det på alle laptopene i flåten vår.

Lenke til kommentar

Som sagt i en annen tråd, jeg fatter virkelig ikke dette. Nå skal det sies at programmet var ganske dårlig laget.

 

Men hadde det vært bra laget, og beskyttelsen hadde funket, hvorfor trekke det tilbake? Hvorfor ikke bare lage en mulighet så admin kan slå av funksjonaliteten? Dermed får brukerne aldri laget krypterte mapper til å begynne med... Og gjør gjerne dette til default innstilling. Dermed ville ikke admins hatt noen grunn til å syte slik at at MS ga etter for press og fjernet funksjonen.

 

Jeg synes en funksjon som dette hadde vært en flott ting, og jeg håper MS vil gjøre jobben bedre, og introdusere det i fremtiden.

Lenke til kommentar

Hmm, eg har ikkje prøvt programmet selv ennå, men leste på forumet tidligere at det bare var å logge inn i safe mode for å se filene? Trur faktisk eg skal prøve det nå, vil rapportere tilbake.

 

Personligt så bruker eg drivecrypt, som er eit veldeg bra encryption program. Som gjør det veldeg bra på tester, men det er ikkje gratis.

http://www.securstar.com/products_drivecrypt.php

 

På laptopen så bruker eg i tillegg drivecrypt plus pack med eit "hidden" os. Igrunnen bare som ein ekstra beskyttelse i tilfelle den blir stjålen, slik at ingen får tilgang til familie bildene og filene mine.

http://www.securstar.com/products_drivecryptpp.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...