Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alvorlig melding i spill - hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Denne tråden er postet før i battlefield-forumet, men det hadde ikke noe med bf å gjøre

 

Jeg har et problem når jeg spiller, spesielt i battlefield 2. Plutselig fryser bildet og lyd, og jeg får opp dette bildet.

 

Etter litt knoting på forumet, fant jeg en side om meldingen.

 

Dette ser imidlertid svært alvorlig ut for mine komponenter. Jeg har overklokket, men nå står det på stock. Har også satt bios til "stock"

7800gt @ 425/1115

A64 3200+@ 2,3 Ghz

PC2700 @193Mhz

 

 

Har prøvd å har ut den ene minne-brikken, men det hjalp ikke.

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg med problemet? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men har hatt rammen i 2 år nå, så den passer.

 

Skal uansett prøve et 2-gb sett, så får jeg se hvordan det går. BTW, er det sjanse for at jeg kan ødelegge min venns ram ved at jeg får denne meldingen?

 

Takker for svar :)

6492817[/snapback]

Eneste som kan være ødeleggende er at hovedkortet sender ut feil spenninger til ram, så jeg ville ikke prøvd med kameraten din sine brikker.

Lenke til kommentar

Opplevde nå når jeg skulle skifte skjermkortdriver at denne meldingen oppsto, og jeg rett og slett ikke fikk startet den, bare ved sikkermodus. Fikk skiftet til den nyeste driveren.

 

Er det slik at det er skjermkortet som er ødelagt da? Dette er den nyeste komponenten i maskinen, og der er svært synd om dette er tilfelle :cry:

 

Edit: ditt råd, JohndoeMAKT, er herved notert :) Har du opplevd dette før, med meldingen altså??

 

Ser dette ok ut:

Utennavn23.jpg

 

Hvorda får jeg HELT restarta bios??

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar

For å resette BIOS tar du ut batteriet på hovedkortet. Så tar du den lille jumperen som skal være ved siden av, tar den av og setter den lengre til høyre. Vent 10-20 sek, flytt så jumperen tilbake i normal posisjon og sett i batteriet.

 

Edit: Og forresten, så tviler jeg på at ramen til vennen din er herpa. Med mindre ditt hovedkort f.eks. kun støtter 2.6V og hans RAM er 2.5V

Endret av Neptun_
Lenke til kommentar
Edit: ditt råd, JohndoeMAKT, er herved notert :) Har du opplevd dette før, med meldingen altså??

Mer eller mindre. Jeg har opplevd diverse STOP feilmeldinger av forskjellige grunner, alt fra skjermkortvifte som er stoppet og overopphetet til brenneprogram laget for Win98 som ikke var kompatibelt med W2k til overklokk for høyt for en av RAM-brikkene til korrupt USB-driver, men alt dette er mange år siden.

Uansett er det alltid lettest å først finne ut om det er en maskinvarefeil ved å kjøre memtest86, se på spenninger, lese SMART, kontrollere temperaturer (temperatursensorer teller ikke, her er det fingertesten på CPU, GPU, NB, VRM, PSU sinks som gjelder), se om noe er nedstøvet, se om vifters RPM er opp mot spesifikasjonene og å koble ut uessensiell maskinvare som trekker strøm.

 

Dersom du ikke finner noen feil og samme feil kommer selv med minimal mengde maskinvare må du til å f.eks lete etter en driver eller en annen type programvare som lager feil. Avinstaller alle drivere som er blitt oppdatert i det siste (skjermkortdrivere fjernes med DriverCleaner) og eventuellt kjør en repair av Windows med en CD. Det siste gjøres ved å boote på XP CD med slipstreamed SP2 (OBS, viktig) velge "I want to install Windows" og så ved neste valg velge "repair", altså ikke velge repair ved første valg i oppstarten, men andre.

Lenke til kommentar
Når det gjelder spenninger hadde jeg ikke stolt på Sandra i det hele tatt og heller testet i en molex med et multimeter (99,- på Clas Ohlson) og hvertfall kontrollert i BIOS.

6503272[/snapback]

 

Dette er Everest Home Edition :thumbup:

 

Ja, du har så rett John, men teorien ligger der, kanskje en Bios oppdatering løser noe på reguleringsparametrene ?

6503352[/snapback]

 

Har oppdatert bios, og likevel får jeg opp denne meldingen.

 

Noen ganger, 10 sekunder før jeg får opp meldingen, klikker det i hardisken. Den er ganske gammel. Kan denne være problemet?

Lenke til kommentar
Nå har det seg slik at jeg har tatt den memtest86-greia. Jeg kjørte den 3 ganger med null feil.

 

Jeg byttet strømkabel på hardisken da jeg tror kabelen er ødelagt. Skal teste grundig i morgen i spill om dette kan være løsningen på problemet, som det høyst sansynlig ikke er :(

6528447[/snapback]

 

Har du formatert harddisken? Fordi det er antageligvis det som gjør at du får "Blåskjerm". har hatt det flere ganger på min, men det kom ikke etter jeg hadde formatert hardden. :)

Lenke til kommentar
Kanskje jeg skal prøve å formatere?

 

Hadde du lik melding som jeg hadde, Leasch?

6530094[/snapback]

 

Hei jeg har noe av det samme problemet.. og jeg kjører også 7800 gt.. Jeg tror kanskje det er skjermkortet som er dårlig når man bruker det i spill og lignende siden har en venn som har lignende problem med likt skjermkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...