Gå til innhold

Nyhet: Kvinner forstår ikke mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kt600 : *zing*

 

Bruksanvisning? Med mindre den kommer i PDF kommer ikke det på tale nei. :D

 

Lurer på om denne undersøkelsen er ødelagt av aldersgrunnlaget kjønnene er basert på. For mine erfaringer tilsier at eldre (40+) mennesker er værre enn unge uavhengig av kjønn. Dersom flest unge menn og eldre kvinner er spurt hadde det ikke vært merkelig om tallene hadde pekt den veien. (Ikke at jeg tviler på tallene, det er bare en liten sideteori)

Lenke til kommentar

Eg trur det at dette stemmer ganske bra med det som er tilfelle blant både unge og eldre. Einaste forskjellen frå unge til eldre, slik eg ser det, er at eldre menn ikkje er så skarpe på datatekniske ting heller.

 

Undersøkselsen kunne nok ha vore utvida til skrivarar, pcar, tvar, stort sett alt som inneheld litt tekniske finesser og eit for nokon uoversiktlig menysystem med mange funksjonar. Menn gidder ofte å utforske dette, dei tykkjer gjerne det er interessant også.

 

Det morosame er at vi ikkje kunne ha trekt inn vaskemaskiner og oppvasksmaskiner, då menn av ein eller anna merkeleg grunn ikkje klarar å forstå seg på desse.

Lenke til kommentar

Tipper det er eldre grupper som stort sett er representert her. Vil si forskjellen på jenter og kvinner er mye større enn hos gutter og menn i denne sammenheng. Kjenner mange kvinner over 30-40 som sliter med slike ting, men kjenner ingen jenter under 25 år som ikke kan med verken mobilen eller mp3-spilleren sin.

Lenke til kommentar
kt600 : *zing*

 

Bruksanvisning? Med mindre den kommer i PDF kommer ikke det på tale nei. :D

 

Lurer på om denne undersøkelsen er ødelagt av aldersgrunnlaget kjønnene er basert på. For mine erfaringer tilsier at eldre (40+) mennesker er værre enn unge uavhengig av kjønn. Dersom flest unge menn og eldre kvinner er spurt hadde det ikke vært merkelig om tallene hadde pekt den veien. (Ikke at jeg tviler på tallene, det er bare en liten sideteori)

6490946[/snapback]

 

 

 

Hva betyr *zing* :hmm:

Lenke til kommentar

Tror nok de fleste unge forstår seg på både mobil og Mp3.

Jeg er enig i teorien til mange her oppe om at de kanskje har spurt flest eldre. Men samtidig er det litt rart. De burde jo spurt like mange i hver aldersgruppe, for at undersøkelsen skulle bli riktig.

 

Samtidig kan det være at noen (ikke alle) yngre damer bryr seg mer om design og ikke bryr seg så mye om å sette seg inn i telefonen eller Mp3-spilleren. At det er derfor de ikke forstår seg på det. Tror noen damer bryr seg om bare design. Mens andre (både damer og menn) bryr seg om både design OG funksjoner.

Lenke til kommentar

haha ja jeg leser kun manual når jeg må :p og jeg tror og denne undersøkelsen ikke gjelder helt for unge jenter / kvinner. de som vokser opp nå og som er rundt 18-20-22 ca vokste jo opp med mobil. ( når det begynte å ta av.) når jeg gikk i 8nde i 98 var det to eller noe i klassen med mobil, ett år senere hadde alle untatt to mobil.

Lenke til kommentar

Det er trommeslagene etter en billig vits blir dratt av en standupkomiker.

 

"Hello and good evening ladies and germs. Hmm, forget that, there seems to be only germs here tonight. *badum-tish* Talking about germs, what is the deal with those airline peanuts..."

 

Jeg finner ingen lydklipp av lyden, men fant den beskrevet som "snare, snare, bass drum crash cymbal" dersom det sier deg noe.

Lenke til kommentar
Tipper det er eldre grupper som stort sett er representert her. Vil si forskjellen på jenter og kvinner er  mye større enn hos gutter og menn i denne sammenheng. Kjenner mange kvinner over 30-40 som sliter med slike ting, men kjenner ingen jenter under 25 år som ikke kan med verken mobilen eller mp3-spilleren sin.

6491684[/snapback]

Vel, det vil jo ikke være så usannsynlig at de under 25 år utgjorde 25% av de tusen spurte, da de sikkert satte både en nedre og en øvre aldersgrense. (PS: Dette er ikke strå-statistikk, det bare høres sånn)

Moren min på over 50 har store problemer med digitalkameraet sitt, særlig når hun skal overføre bilder til pc-en og finne dem igjen etterpå. Søstra mi på litt over 20, derimot, har ingen store problemer med dette, selv om hun har et mye mer avansert kamera.

 

Vel, morsom undersøkelse, det der. Likte spesielt delen med at menn leser manualen, har blitt ganske lei av å få høre "les bruksanvisningen, da" av jenter som leker bedrevitende. :p

Det var jo ganske treffende skrevet i artikkelen at "sistnevnte brukergruppe vil at alt skal fungere optimalt med en gang uten at de trenger å lese noen ting".

Lenke til kommentar

er nok enig i det at vi yngre jenter ikke er så mye verre enn våre "brødre" :) jeg er mer teknisk enn alle i familien min (mor, far og bror, bortsett fra sistnevnte som er flink med data, men det er det han kan også :p) det er jeg som må stille inn tv-kanaler, lære familien å skrive med ordliste på mobilen osv... er flinkere enn mange av mine gutte-venner også, og det er det flere av mine venninner som er også ;) så damer over 30-40, er nok ikke så flinke, men det er det jaggu ikke menge menn over 40 som er så flinke heller syns jeg. men de interesseres seg vel mer. kan nok ha mye med saken å gjøre :)

Lenke til kommentar

Den britiske undersøkelsen virker noe søkt. Sansynligvis er det kun comet-kunder som har blitt spurt og det er neppe et representativt utvalg av befolkningen som handler på sånne steder. Jeg vil tro at de med god peiling på mobiler oftere kjøper sine mobiler gjennom mer spesialiserte forretninger eller nettbutikker.

 

Jeg tror at menn i større grad leser bruksanvisninger fordi de er interessert i teknologien enn kvinner. Jeg tror også at kvinner oftere driter i å lese tørre bruksanvisninger så lenge de finner ut av de nyttefunksjonene de trenger mest.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...