Gå til innhold

Epic-sjef misliker episodespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke episode-baserte spill er det fyren sikter til? Hørtes ikke akkurat ut som en beskrivelse av HL2 Ep1 iallefall. :S

 

Altså, joa, korrekt angående våpen og områder, men markedsføringsgreia hørtes litt merkelig ut mente jeg. HL2 Episodes er da en slags expansion...

 

Men hvis han tenker om andre spill så har han vel et poeng ja. Vanskeligere å selge tipper jeg. Men er det noen spill som selges episodebasert da?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg er enig i at det er forbanna idiotisk med episodespill sett fra en gamers synspunkt.

 

For utgiver, så tjener de bare mer penger for mindre arbeid.

Lenke til kommentar

Enig, men episoder i HL2 ser jeg ikke på som noe problem.

HL2 er jo for så vidt et helt spill, og det at vi fikk servert en "cliffhanger" på slutten ser jeg på som naturlig.

Værre blir det med spill man ikke har spesielt god kjennskap til.

Hvem har vel giddet å se EN film på kino i 3 omganger?

For å si det slik, jeg er ikke storfan av å se film på TV3 og TVN med alle disse pausene!

Lenke til kommentar

Syns Mark Rein generelt sett er en sytepave. Men såklart har han noen poenger.

 

Det er altfor tidlig å si noe om episodebasert spill. At Mark Rein missliker det bryr jeg meg veldig lite om. La utviklerene prøve dette heller og se hvordan det går. Det er både positive og negative sider. Det jeg selv liker best er at man får fortsettelsene fortere.

 

Men det Rein syter om er vel at teknologien ikke går like fort fremover. Han er jo en grafikkhore deluxe da han jobber med Unreal 3 motoren. Så jeg skjønner hvorfor han missliker det :)

 

Uansett, det er for tidlig å få en konklusjon av episodebaserte spill ennå. Vent i noen år så kanskje vi ser hvordan det har gått.

Lenke til kommentar
– Episodespill som krever mindre overhaling vil til slutt bruke resirkulert innhold, hvor man går rundt i de samme områdene, skyter de samme fiendene med de samme våpnene, mener Rein.

 

Noen av oss liker faktisk at de bruker mindre tid på å finne opp hjulet på nytt hver gang. Sånn som grafikkkappløpet er i dag så må man redisgne grafikkmotoren hver gang.

Men med episodespill kommer flere episoder i samme motor, stort sett samme våpen og lignende omgivelser. Det er BRA. La de bruke mer resursser på historie og opplevelsen. Som HL2E1. Særlig "skyter de samme fiendene med de samme våpnene" er idiotisk. Det er en fyr med våpenfetish som snakker sånn, folk som lager spill med maskingevær og motorsag på samme våpen. (Les: GoW) Latterlig!

 

 

Etter at jeg så et intervju med han en gang, fikk jeg ikke det beste inntrykk av fyren heller.

Lenke til kommentar
Men med episodespill kommer flere episoder i samme motor, stort sett samme våpen og lignende omgivelser. Det er BRA. La de bruke mer resursser på historie og opplevelsen.

6487145[/snapback]

I en ideell verden burde det vært slik. Dessverre vil det nok i realiteten bety at man bruker samme ressurser på historie og "opplevelsen" som tidligere, men bare mindre ressurser på "resten"... :(

Lenke til kommentar
Hvem har vel giddet å se EN film på kino i 3 omganger?

 

Ringens herre :mrgreen:

 

 

 

Synes episodespill funker fint til nå jeg. Kjipt når spillet slutter etter 4-5 timer. Men det er det nå når det slutter etter 20 timer og :D

6484414[/snapback]

 

hehe- du skjønner hva jeg mener:)

6484530[/snapback]

 

Folk gidder jo å sitte og glane på Lost en gang i uka eller hva det er? En episode om gangen uansett, hvorfor skulle ikke det samme gå med spill?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...