Gå til innhold

Firefox 2.0 Beta 1 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt Firefox 2.0 beta 1 for mac i noen dager nå, og det virker absolutt som et mer voksent produkt enn de gamle versjonene -- til mac, that is.

 

Spesielt banalt enkle ting som scrolling osv. har blitt bedre. Først nå vil jeg si at firefox er et reelt valg på mac. Men det kræsjer godt, som betaer flest.

Lenke til kommentar
Hm, er det ingen mouse gesture-extensions som fungerer med betaen enda? Jeg har blitt så avhengig av det nå at det er uaktuelt å teste en browser som ikke har det.

6484498[/snapback]

Hvis du snakker om native støtte, så får du holde deg til Opera en lang stund da ;):roll:

Lenke til kommentar
Hm, er det ingen mouse gesture-extensions som fungerer med betaen enda? Jeg har blitt så avhengig av det nå at det er uaktuelt å teste en browser som ikke har det.

6484498[/snapback]

Hvis du liker å leve farlig så fungerer All-in-One Gestures helt fint med beta-versjonen, men må fikses litt på for å kunne installeres. .xpi-filen er egentlig en zip-fil, så pakk ut filene og rediger filen install.rdf. Her endrer du maxVersion-verdien til noe som er større enn 2.0b. Pakk så alle filene tilbake i en zip-fil (og gi den .xpi extension) og installer.

Lenke til kommentar
Firefox bruker 67mb minne hos meg når jeg har kun åpen 1 fane.  :dontgetit:

6485204[/snapback]

Der er mer enne Firefox gjorde med meg med 40 faner på versjon 1.0.7. Men nå tar den rundt 400-500MB. Er det siste versjon du bruker?

6485255[/snapback]

 

Så feil! :blush: Betaen tok ikke mer enn 25mb ca. med en fane åpen, 1.5 brukte ca. 67.

Lenke til kommentar
Nettleseren har også fått innebygd stavekontroll, ..

Genialt! Gleder meg allerede til å se effektene av det på forumet :D

 

# Faner som lukkes ved et uhell kan gjenåpnes.

Genialt! Dette har irritert meg så mye. Endelig et smart hode som letter hverdagen min :)

 

# Surfe-sesjoner blir automatisk gjenopprettet dersom nettleseren krasjer.

Glimrende! Det er skjeldent noe problem her, men det hender jo at et eller annet program (Pinnacle PCTV Vision) får maskina til å henge skikkelig i blandt. Da er det godt å ikke miste hele rekka med interessante tabs. :)

Lenke til kommentar
# Faner som lukkes ved et uhell kan gjenåpnes.

Genialt! Dette har irritert meg så mye. Endelig et smart hode som letter hverdagen min :)

6485428[/snapback]

Jeg testet denne funksjonen med plugin på Firefox 1.5 og hvis jeg gjenopprettet ei fane med et halvferdig innlegg til forumet, så var innholdet der. :)
Lenke til kommentar
Dere som har prøvd den, er det enorme minneforbruket fikset? Versjon 1.5 bruker 10x mer minne enn 1.0.x med samme mengd nettsider, og minnet blir ikke frigjort etter hvert som faner avsluttes. Så er dette bra nå?

6485143[/snapback]

Det var vel aldri en feil, men en planlagt nyttefunksjon som gjør at man skal kunne gjenåpne sider man har vært inne på for kort tid siden uten å måtte laste siden på nytt. Dvs at siden åpner med nesten null responstid fordi den ligger i minnet fra sist. Det skal gå an å justere maksforbruket av minnet etter ønske uten at jeg har benyttet meg av den muligheten ennå.

Lenke til kommentar
Dere som har prøvd den, er det enorme minneforbruket fikset? Versjon 1.5 bruker 10x mer minne enn 1.0.x med samme mengd nettsider, og minnet blir ikke frigjort etter hvert som faner avsluttes. Så er dette bra nå?

6485143[/snapback]

Det var vel aldri en feil, men en planlagt nyttefunksjon som gjør at man skal kunne gjenåpne sider man har vært inne på for kort tid siden uten å måtte laste siden på nytt. Dvs at siden åpner med nesten null responstid fordi den ligger i minnet fra sist. Det skal gå an å justere maksforbruket av minnet etter ønske uten at jeg har benyttet meg av den muligheten ennå.

6485509[/snapback]

For meg ble det ikke noe raskere å laste sidene med denne funksjonen. Og jeg har prøvd alle metoder jeg har funnet for å slå det av, men ingenting hjelper. Så i mine øyne er det er unødvendig funksjon som bare sløser med systemressurser.
Lenke til kommentar
Nettleseren har også fått innebygd stavekontroll, ..

Genialt! Gleder meg allerede til å se effektene av det på forumet :D

 

# Faner som lukkes ved et uhell kan gjenåpnes.

Genialt! Dette har irritert meg så mye. Endelig et smart hode som letter hverdagen min :)

 

# Surfe-sesjoner blir automatisk gjenopprettet dersom nettleseren krasjer.

Glimrende! Det er skjeldent noe problem her, men det hender jo at et eller annet program (Pinnacle PCTV Vision) får maskina til å henge skikkelig i blandt. Da er det godt å ikke miste hele rekka med interessante tabs. :)

6485428[/snapback]

 

"Stjelt" fra opera.

 

Og Jammen, også stjelt fra opera :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...